anette111

Servering

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Når jeg er ude og servere tager jeg 150 kr per time.. men vil nok selv sætte mellem 3-4 stykker på.. men det kommer også anpå deres erfaring........men hvor mange timer er op til jer... men vil nok sige fra ca en time før gæsterne kommer og til efter kaffen er serveret. . Og hvis de skal rydde op osv...

0

Del dette indlæg

Til et selskab på 40-60 personer er 2-3 stk. normalt tilstrækkeligt men det kommer jo meget an på omfanget af opgaverne. Skal de også anrette mad er det noget andet. Uanset hvad er det vigtigt 1) at der er en som har det samlede overblik om det så er kokken eller en af serveringspigerne (m/k) og 2) at de ved hvad de har med at gøre. Efter brudevalsen vil det normalt være nok med 1 person til lige at anrette natmad hvis man da ikke selv klarer den (formoder at de fleste har fået kaffe inden brudevalsen men middagen kan selvfølgelig trække ud).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skøre tjenere kan være meget fornøjelige til fester/selskaber når de har situationsfornemmelsen i orden og kender deres grænser. Dvs. kan fornemme hvor langt man kan gå og det kan de fleste af dem. Men efter min opfattelse skal de ikke være på meget mere end en halv til en hel time. Ellers bliver det nemt for meget af det gode, medmindre de da agerer som "almindelige" tjenere og personale i den resterende tid.

Lige hvad angår bryllupsfester skal man passe meget på da man er oppe imod en forholdsvis stram tidsplan fordi der traditionen tro er mange indslag (og mange pauser). Der er nok også nogle som mener at det tager for meget fokus i forhold til brudeparret. I givet fald er det noget som skal koordineres meget nøje med køkkenet og med toastmasteren. Jeg har set køkkenpersonale gå næsten i spåner over at der blev grebet ind i køreplanen fordi de ikke havde fået nogen orientering om det (det var så ikke et bryllup).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer