Mosterskrap

Kirke i Århus?

14 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Til april siger jeg ja til min søde Mathias. Lige nu er planen at blive gift på Fyn, hvor jeg kommer fra, og dernæst holde fest i Århus, hvor han kommer fra. Alt andet lige, ville det være nemmere at blive gift i Århus, men han er tilknyttet Holme Kirke, som hverken han eller jeg vil giftes i. Det betyder meget for mig, at det er en god og personlig præst. Så er der nogen der kan anbefale en kirke/præst i Århus C/syd? - Hvor man kan blive gift, selvom man IKKE er tilknyttet kirken?!

De bedste hilsner fra Maja :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henne bor i?

Der jo lidt forskellige muligheder - Vi bor i viby og er tilknyttet Ravnsbjergs Kirken, og dér skulle vi bare ikke giftes. Den er simpelthen så GRIM.

Så jeg ringede rundt til mange, men de fleste vil ikke have en uden tilknytning :td:

Jeg fik beskeden at enten skulle man være døbt eller konfirmeret der, have forældre eller bedste forældre der boede i sognet - eller bo der selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies i Vor Frue Kirke lige overfor Klostertorv. Det er en rigtig flot gammel kirke, og Kryptkirken, som den nuværende kirke er bygget ovenpå, er den ældste kirke i Norden.

Jeg ved dog ikke, om de tager imod folk uden tilknytning. Min H2B er nemlig konfirmeret i kirken, så vi fik bare at vide, at det var fint nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomst: På Malling Kirkes hjemmeside står ligeledes at man skal bo i Malling eller have anden tilknytning dertil :unsure: Er præsterne gode?

KBS: Vi bor i Odense og mine svigerforældre bor så de har tilknytning til Holme Kirke, hvor min kæreste også er konfirmeret og døbt. Så der er ikke andre kirker vi har tilknytning til i Århus. Alternativt kan vi blive gift i Odense Domkirke men den er jo kææææmpe og ellers skal vi giftes i min barndomskirke som ligger på sydfyn, men så er der bare lige 2 timer at køre efter vielsen, for at holde fest i Århus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev viet af Erik i Skt pauls kirke -meget smuk kirke og han var bare så venlig og holdte rigtig god tale for os. Mit tilhørs forhold var jeg havde boet tæt på for 4 år siden.... Kan varmt anbefale dem. Kirkekontioret var meget hjælpsom også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årsagen til at festen indtil videre skal holdes i Århus er, at vi gerne vil holde fest ved Skovmøllen ved Moesgaard Strand, hvor jeg blev friet til <3 Det er ude midt i naturen og meget "os":) Og så synes vi begge det var en fin historie, det der med at starte vielsen, hvor jeg kommer fra og slutte med festen, hvor han kommer fra. Men I ville ikke gøre det? Vi har ingen alternativer til feststeder på Fyn, så forslag modtages gerne!!! Det skal ikke være forsamlingshus ;)

KBS, det skal være i kirke eller i hvert fald med præst:) Alternativt var at få en præst ud der, hvor festen skal holdes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er årsagen til I ikke vil have Holme kirke? -jeg er bare nysgerrig, fordi vi selv skal giftes der og ikke har oplevet problemer.

Ellers kan I også undersøge muligheden for at tage jeres "egen" præst med, hvis det er præsterne der er årsagen til det ikke skal være der. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, at det vil give et underligt opbrud i festlighederne med en transporttid på 1½-2 timer mellem kirke og fest.

Tak for dit input, det vil komme med i overvejelserne:)

Hvad er årsagen til I ikke vil have Holme kirke? -jeg er bare nysgerrig, fordi vi selv skal giftes der og ikke har oplevet problemer.

Ellers kan I også undersøge muligheden for at tage jeres "egen" præst med, hvis det er præsterne der er årsagen til det ikke skal være der. :)

Jeg tror bestemt ikke der er problemer med Holme Kirke, jeg har bare været der af flere gange og det er ligesom ikke mig ;) Synes den er lidt underligt indrettet og så har mine oplevelser nok også været præget af præsten, som jeg ikke bryder mig om. Kan I selv "vælge", hvem der vil vie jer, eller hvordan foregår det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skulle giftes på fyn og holde festen i Århus, ville jeg nok leje en bus og smider alle gæsterne derind. Synes 1,5 times transport midt i det hele ødelægger festen lidt, og det vil sikkert også skabe problemer for nogle.

Forstår godt i vil holde på Skovmølle. Fantastisk sted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, at det vil give et underligt opbrud i festlighederne med en transporttid på 1½-2 timer mellem kirke og fest.

Tak for dit input, det vil komme med i overvejelserne:)

Hvad er årsagen til I ikke vil have Holme kirke? -jeg er bare nysgerrig, fordi vi selv skal giftes der og ikke har oplevet problemer.

Ellers kan I også undersøge muligheden for at tage jeres "egen" præst med, hvis det er præsterne der er årsagen til det ikke skal være der. :)

Jeg tror bestemt ikke der er problemer med Holme Kirke, jeg har bare været der af flere gange og det er ligesom ikke mig ;) Synes den er lidt underligt indrettet og så har mine oplevelser nok også været præget af præsten, som jeg ikke bryder mig om. Kan I selv "vælge", hvem der vil vie jer, eller hvordan foregår det?

Jeg vil give dig ret i, at det er en lidt underligt indrettet kirke, men jeg har vænnet mig til den :) Vi har selv ønsket hvilken præst vi ville have, og har ikke haft nogle problemer med at få det. De har jo 3, så hvis det kun er den ene du ikke bryder dig om, så er der jo 2 andre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer