KofoedBertelsen

Gode tips til en helt ny Bridezilla?

11 indlæg i dette emne

Hejsa :wink:

Min kæreste og jeg har været forlovede i noget tid nu, og har snakket sådan lidt løst om hvad vi kunne tænke os når vi en dag skal giftes. Det er godt nok forholdsvis langsigtede planer (Vi snakker flere år ud i fremtiden, da vi lige skal have sparet op først) men derfor kan man jo godt samle tips og ideer allerede nu. Så tænkte om der ikke er nogle af jer der har nogle super gode tips til sådan en helt ny-startet bride-to-be :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, her er Google/pinterest mv. din ven! Og dette forum, selvfølgelig. Det er jo et stort spørgsmål, men overvej hvad I kunne tænke jer af elementer/tema/budget, for så er det måske lidt nærmere at pejle sig ind på, når man har noget at søge efter.

,

1

Del dette indlæg

Hov ja, glemte helt at skrive hvad vi er blevet enige om indtil videre :oops:

Borgerlig vielse, da ingen af os er kristne og ikke gider kirken. Hvor vielsen skal foregå har vi så ikke fundet frem til, jeg gider bare ikke rådhuset så vi prøver at blive enige om et andet sted. Udendørs kunne være fedt, men er også meget risikabelt hvis vejret ikke er med os den dag :unsure: Festen ville vi først holde hos H2B's forældre, men da vi har for mange på gæstelisten nu bliver det forsamlingshus i stedet for, vi bliver nok mellem 30 og 40 mennesker, og det skal bare være sådan afslappet, hyggeligt og nede på jorden, ikke nogen mega-fin galla/middag hos dronningen-agtigt fin fest. Vil så vidt muligt spare hvor vi kan, uden at gå på kompromis med vores ønsker, og vi vil lave det vi kan selv og få venner/familie til at hjælpe i det omfang de nu er villige til.

0

Del dette indlæg

Vi ønsker ikke et prinsessebryllup, og jeg vil også gerne lave en masse ting selv og være kreativ samt spare på lidt forskelligt, og den stil jeg har fundet frem til kaldes "rustic vintage". Prøv at googl'e rustic vintage wedding - kunne være, det kunne være noget for jer også?

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu elsker jeg også vintage-stil normalt, har købt en typisk 50-er/60-er kjole til nytårsaften (Ja er tidligt ude, men det var over ebay så der går næsten en måned før jeg får den hjem) og elsker i det hele taget bare alt ved den stil :wink:

Har faktisk selv en masse ideer og tanker nu jeg tænker nærmere over det :biggrin: Tænker lidt at oprette en planlægningstråd med mine ideer og tanker, men er det for tidligt når vi endnu ikke har dato på plads?

Og en anden ting, hvilken årstid ville passe sig bedst til rustic vintage tror du? Tænker selv sensommer på de billeder jeg har set.

0

Del dette indlæg

Det bestemmer du helt selv - der er jo ikke noget galt i at drømme og samle ideer. Ellers kan du også lave en pinterestprofil og samle billeder derinde. Jeg har ingen af delene, men samler billeder på min iPad/iPhone. Har skrevet masser af noter med ideerne, og sad faktisk lige og kiggede dem igennem i dag. Nogle af ideerne er blevet til noget, og andre er jeg gået fra igen eller er blevet ændret. Der kan nå at ske meget, men hele processen er jo også en del af det, som når man beslutter sig og begynder at føre dem ud i livet :-)

Jeg er fx ved at folde lige knap 100 af disse origamistjerner, som skal bruges som risposer. Mest fordi så kunne man spare penge i stedet for at købe tyl, men også fordi det var så vildt kreativt og anderledes. Virkelig tidskrævende, men jeg elsker at kigge på det færdige resultat!

Hmm, mht. årstid, så tror jeg faktisk ikke, man behøver at føle sig bundet af nogen bestemt. Man kan jo sætte hvilke som helst blomster til nærmest, fx de smukke ranunkler eller tulipaner om foråret eller små græskar og orange roser i efteråret. Det var min første tanke, men vi er endt i august, fordi min storebror skal til Afghanistan på "lukkeholdet" fra januar til midt august.

post-65672-0-60743200-1382039038_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt det er noget jeg selv bestemmer, men det er altid rart at høre en andens mening også :wink:

Tror mest det bliver en planlægningstråd herinde, da mange af mine ideer måske ikke lige er noget jeg sådan lige kan finde billeder af :tunge:

Super fin idé med stjernerne, jeg har selv en veninde der er mega dygtig til origami, hun er så også valgt til første-brudepige :floejt: Men hun vil gerne stå for borde-dekorationer, i hvert fald har hun planer om at lave origami-svaner til os, hvilket jeg jo ikke kunne sige nej til :biggrin:

Og så elsker jeg tanken om at lave invitationer, bordkort, menu/program osv. selv, både fordi jeg elsker at være kreativ, men også så det bliver unikt og helt efter mit hoved. Og tak for tippet omkring årstid :)

0

Del dette indlæg

Hold da op hvor fint! :loveshower:

Nu er desvaner hun laver bare mere egnede til borde-dekorationer, det er mere i stil med den her:

http://phissen.deviantart.com/art/Origami-Swan-51606833

Kan ikke finde ud af at sætte billeder ind desværre...

Redigeret af KofoedBertelsen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer