Sign in to follow this  
Followers 0
TvillingTyr

I tvivl :-(

9 posts in this topic

Hej med jer! Jeg skal giftes med min kæreste næste år og det glæder jeg mig helt vildt til! Vi har efter virkelig mange overvejelser, for og i mod argumenter og ikke mindst budgetafstemning fundet frem til, at vi ønsker os et mellemstort bryllup. Det inkluderer vielse i kirke, reception i haven for 60 gæster og middag og fest på restaurant for 35 gæster. Budgettet er på 90.000,-. Min kæreste er blevet overbevist om, at dagen er pengene værd (i forhold til et nyt køkken :-)) og jeg har også været overbevist - indtil nu. Et tæt familiemedlem kan ikke deltage grundet udstationering, min rigtig gode veninde planlægger udenlandsrejse på datoen, min familie har ikke det bedste sammenhold, hvorfor min mor ikke kommer (længere historie). Nogle gange tænker jeg, at vi i stedet skal blive gift helt uformelt og gøre det så snart budgettet tillader det. På den måde har jeg ikke 1 år til at blive endnu mere frustreret over og ked af, at folk jeg havde håbet på kunne komme, melder fra. Og økonomisk er jeg også blevet i tvivl om jeg måske ikke ville syntes det var lækrere med et helt nyt køkken og en sjov fest med buffet i stedet for 3-retters, dj eller anlæg i stedet for band, overdækket have i stedet for smuk restaurant. Sidstnævnte er det jeg har det sværest med. Restauranten var noget vi havde set frem til. Men vælger vi at spise ude, ja så løber det jo alligevel op i 30.000,- bare for mad og drikke. Men jeg syntes det er møgærgeligt at stå i en situation hvor jeg virkelig tvivler på, hvad jeg skal vælge!

0

Annonce ♥

Har du snakket med din veninde, er det helt sikkert at hun rejser? Kunne hun ikke skubbe sin ferie et par dage for din skyld? Og hvad med den person, som er udstationeret, ville det ikke være muligt at komme hjem?

Ville det at de 2 personer kom til brylluppet tippe vægtskålen for dig, så du ville holde brylluppet og bruge de 90.000 kr på en flot fest?

Du får lige et bamsekram herfra

:bearhug:

0

jeg ville holde bryllup, men gøre det i den billigere udgave. Vores budget er ikke så stort, men er sikker på at det bliver fantastisk alligevel. Hvis du vælger at bruge mindre vil du heller ikke være så langt fra det nye køkken senere. Er rigtigt træls hvis der er folk der ikke kan komme. Der er i bare nødt til at overveje hvad der vægter mest.
Håber i finder en løsning hvor i er glade:)

0

Den følelse husker jeg kun alt for tydeligt... Vi brugte mindste Det dobbelte af Hvad I bruger, og Jeg var virkelig i tvivl om det var det rigtige at gøre, især fordi vi lige havde køb hus...

Men nu hvor vi er ovre brylluppet, så fortryder jeg ikke er sekund... Det er de bedste penge nogensinde givet ud, da vi havde den smukkeste og dejligste bryllupsweekend...

Det er rigtig mange penge og jeg kender så godt sin tvivl. Men du kommer aldrig til at gøre det igen, så ryd den dårlige samvittighed og nyd jeres dag og jeres kærlighedsfejring...

1

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres søde svar :-) Nej, han kan desværre ikke komme hjem fra udstationeringen, da brylluppet er planlagt til at ligge kun 2 uger efter han tager afsted. Min veninde kunne godt komme hjem, eller ændre rejsen - men jeg tror ikke hun har lyst til at komme og vil derfor bruge rejsen som undskyldning. Jeg overvejer at ændre datoen fra august til maj, så det ikke falder sammen med udstationeringen. Jeg overvejer samtidig at aflyse bandet, som er en af de høje udgifter, ændre receptionen til kun kaffe og kage og en lille velkomstdrink og skære fæstnelsen ned med 10 gæster (vi har ikke sendt invitationer ud endnu). Så får jeg et intimt og hyggeligt bryllup, stadig på samme restaurant, og sparre 30.000,-. Jeg føler måske at det er løsningen :-) Tænker at man i bund og grund skal følge sit hjerte når det kommer til bryllup. Hvad alle andre syntes eller gør, eller hvor mange eller hvor lidt penge man bruger, tror jeg ikke gør dagen bedre. Men jeg ved det jo nok først dagen derpå :-)

0

Forstår godt din tvivl, det er mange penge at bruge på én dag.

Min mand og jeg havde også, som du kan se i min planlægningstråd, mange overvejelser og ideer, inden vi stoppede vores brainstorm, og valgte forsamlingshuset tæt på hans barndomshjem.

Nu har vi skåret 90.000,- af vores oprindelige budget ved at gøre følgende:

Vi udskyder velsignelsen til vores 15 års bryllupsdag, hvor vi inviterer vores nærmeste venner på et kroophold

Vælger forsamlingshuset frem for kro

Har kontakt til en rigtig dygtig og kompetent kogekone, som kun skal have 290,- pr. kuvert inkl. duge, servietter og borddækning - drikkevarerne kommer så ved siden af, men da vi kun bliver ca. 50 personer, er den post til at overse.

Vi ser følgende fordele ved forsamlingshuset:

Vi bestemmer fuldstændig selv, hvordan vi vil pynte op,

Vi kan servere spiritus uden at vores budget vælter

Vi kan feste hele natten, hvis kondien er til det, og sidst men ikke mindst:

Der er ikke så langt hjem for min svigerfamilie, og heller ikke langt fra Søgården i Brørup, hvor vi overnatter med venner og en del af min familie.

Vi har under hele processen været fast besluttet på at booke mobildiskoteket DISKOBIL, hvilket også sparer os for mange penge ift. hvis vi skulle booke et band - vi prioriterer at musikken er varieret, derfor DISKOBIL.

Kort sagt: Drømmebrylluppet behøver ikke koste en krig :-)

Edited by mrssicilia
0

Tusinde tak for jeres søde svar :-) Nej, han kan desværre ikke komme hjem fra udstationeringen, da brylluppet er planlagt til at ligge kun 2 uger efter han tager afsted. Min veninde kunne godt komme hjem, eller ændre rejsen - men jeg tror ikke hun har lyst til at komme og vil derfor bruge rejsen som undskyldning. Jeg overvejer at ændre datoen fra august til maj, så det ikke falder sammen med udstationeringen. Jeg overvejer samtidig at aflyse bandet, som er en af de høje udgifter, ændre receptionen til kun kaffe og kage og en lille velkomstdrink og skære fæstnelsen ned med 10 gæster (vi har ikke sendt invitationer ud endnu). Så får jeg et intimt og hyggeligt bryllup, stadig på samme restaurant, og sparre 30.000,-. Jeg føler måske at det er løsningen :-) Tænker at man i bund og grund skal følge sit hjerte når det kommer til bryllup. Hvad alle andre syntes eller gør, eller hvor mange eller hvor lidt penge man bruger, tror jeg ikke gør dagen bedre. Men jeg ved det jo nok først dagen derpå :-)

Det er fuldstændig rigtigt - i skal følge jeres hjerte.

Det er mange penge der bruges på bryllupper og min mand og jeg, var igennem mange typer bryllupsarrangementer før vi fandt frem til hvad det var vi virkelig ville.

Men du har ret, man ved ikke om det er det rigtige før dagen derpå - men lad være med at gøre hvad andre synes. Gør det der føles rigtigt for dig og din kommende mand - det lyder som om du måske allerede har fundet en løsning :)

Rigtig god bryllupsplanlægning.

1

Jeg tænker at langt de fleste typer bryllupsfester vil føles rigtig dagen efter - synes det lyder som om du/I er ved at nå frem til den rigtige løsning for jer. Og penge på opsparingen til oplevelser, køkken, eller andre ting er nu rigtig rart

1

Annonce ♥

hm.... måske skulle du spørger din "veninde" direkte om hun ikke har lyst til at komme for så er der vel ingen grund til at invitere hende.....

Kunne i ikke ønske jer gavekort til HTH eller hvem der er skal levere jeres køkken til den tid, så er der jo lidt sparet på den måde :wink:

0