Centenary

I tvivl om kjolesalg...

14 indlæg i dette emne

Nu er det efterhånden lidt tid siden jeg blev gift... Og nu er spørgsmålet så hvad der skal ske med kjolen...

Jeg har haft lidt svært ved at beslutte om den skal sælges, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle gøre... For hvorfor skulle jeg dog gemme den?

Det blev en små-dyr affære med den kjole og jeg kunne da egentlig godt bruge at få nogle af pengene ind igen... Men jeg tænker også lidt på hvor nemt det overhoved er at sælge en brugt brudekjole... Jeg synes jævnligt der er BK brugere, som køber brugte kjoler, men samtidig synes jeg også at der er mange annoncer under køb/salg...

Det er jo en Maggie Sottero kjole, så jeg tænker at den burde kunne hive noget opmærksomhed, men samtidig er det jo også en speciel kjole, som nok ikke har den største målgruppe...

Er der nogen, der har en idé om hvordan brugtmarkedet er..?!

Og er der nogle brude som selv har solgt deres kjole, eller sidder med samme overvejelse..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor havde sin brudekjole på til mine forældres sølvbryllup og hun planlægger at have den på til guldbrylluppet om små 2 år og til allersidst, så skal hun have den på i kisten :)

Kjolen er det sidste, der er blevet båret ud og det første, der er blevet båret ind, når vi har flyttet.

Så sådan kan også gøre :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har lovet mig selv at gemme den aaaaltid. Men min koste også "kun" 1895-, (Year, fik den til under halv pris på tilbud!!) og jeg ville ikke kunne få noget sæligt for den. Den kommer aldrig i brug, og bliver nok heller ikke syet om til andet? Vil bare gerne gemme den... Den må hænge på loftet..... Har også min konfirmationkjole endnu, bare fordi! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes du skal sælge den. Den fylder meget, du får den ikke på igen, og den er for smuk at have hængende til ingenting. Hvis en anden brud kan bære din smukke smukke kjole, så bliver den da brugt.

Det er nok svært at få ret meget mere end 30% ca af nyprisen på en kjole, men det er jo en speciel kjole, og et godt mærke, og ikke en Lilly der er produceret 300 af - eller flere måske.

Og hvis du har tiden til at vente på den rette køber...

Jeg har selv min hængende i frit fald på gæsteværelset - nyder at kigge på den hver gang jeg er derinde. Men jeg har jo også planer om at få min på igen og igen. Den bliver nok aldrig solgt, men lavet om til et halloween kostume når den bare er i laser til sidst :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... "have den på i kisten" :rolleyes: Jo. Det var så også en mulighed. Med mindre min plan om at sidde på en veranda og drikke portvin når jeg bliver gammel, sætter en (kilobetinget) stopper for den plan :lol:

Min kjole kan for min skyld blive til pudseklude - bare jeg ligner en million på dagen. Og 3000 er ellers ikke billigt I MIT LIV :unsure:

Jeg er bare ikke så god til at have ting liggende - og den er nok ikke let at sælge i den farve den får.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også sælge kjolen.

Men spørgsmålet er om du vil bryde dig om at lukke fremmed ind i dit hjem og prøve DIN kjole ?

Muligheden er også at lade en butik sælge den for dig, der er flere butikker der tager brudekjoler i kommission, måske det var en mulighed ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar... :)

Hvis nogle af jer ikke har set kjolen, så kommer den lige her...

post-55023-0-59958200-1385321639_thumb.j

Dåbskjole er jo lidt en klassikker, men jeg ser bare ingen muligheder i alt det helvedes tyl... Hehe... OG, jeg kæmper stærkt imod at vores fremtidige børn overhoved skal døbes... Såå...

Det dér med at have den på igen om maaange år, det er jeg nok ikke lige til... Jeg synes ikke rigtig kjolen passer til en ældre kvinde... :lol: Hvis det var en smal chiffon-kjole, så kunne jeg faktisk godt overveje det til fx vores sølvbryllup... Det er jo en sød idé...

Den bedste løsning er jo nok at sælge den, jeg synes bare det er svært endegyldigt at træffe beslutningen... :huh: Jeg har brugt små 18.000 kr på den kjole, så det ville være skammeligt at gemme den til ingenting...

Så kommer der også bare en masse nye forhindringer: Kan den sælges til den ønskede pris..? Er der overhoved en køber derude i min størrelse..? Og bor hun så også tæt nok på til at hun gider komme at prøve den..?

Jeg troede de svære beslutninger forsvandt efter brylluppet, men næh nej...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar... :)

Hvis nogle af jer ikke har set kjolen, så kommer den lige her...

attachicon.gifpic_0292.jpg

Dåbskjole er jo lidt en klassikker, men jeg ser bare ingen muligheder i alt det helvedes tyl... Hehe... OG, jeg kæmper stærkt imod at vores fremtidige børn overhoved skal døbes... Såå...

Det dér med at have den på igen om maaange år, det er jeg nok ikke lige til... Jeg synes ikke rigtig kjolen passer til en ældre kvinde... :lol: Hvis det var en smal chiffon-kjole, så kunne jeg faktisk godt overveje det til fx vores sølvbryllup... Det er jo en sød idé...

Den bedste løsning er jo nok at sælge den, jeg synes bare det er svært endegyldigt at træffe beslutningen... :huh: Jeg har brugt små 18.000 kr på den kjole, så det ville være skammeligt at gemme den til ingenting...

Så kommer der også bare en masse nye forhindringer: Kan den sælges til den ønskede pris..? Er der overhoved en køber derude i min størrelse..? Og bor hun så også tæt nok på til at hun gider komme at prøve den..?

Jeg troede de svære beslutninger forsvandt efter brylluppet, men næh nej...

Hvor er den flot :-)

Personligt tror jeg dog aldrig selv at jeg vil kunne sælge min brudekjole … Jeg gik altid og drømte om at skulle have min Mors kjole på da jeg var mindre, indtil jeg så at hun havde en simpel hvid kjole på -- Ikke en brudekjole - jeg vil jo gerne have min prinsessekjole :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer