bobber111

Gode ideer til reception søges

12 posts in this topic

Vi har slet ikke gjort os de store overvejelser om receptionen endnu, da det egentlig er festen der har fyldt mest i vores tanker. MEN i dag faldt snakken altså på receptionen, og jeg synes godt nok det er svært at finde ud af hvor meget man skal stille an med. Både i forhold til mad, drikke og .. Ja, skal der være andet?

Vi regner med at vielsen finder sted klokken 14 og selve festen starter fra kl 18, så der er lige et par timer der skal gå. Vi har tænkt os, at receptionen skal holdes i mine forældres have.

Der er selvfølgelig god tid endnu til at planlægge, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres bedste ideer til receptionen. Så fyr løs :D ... Hvordan har i skruet jeres reception sammen?

0

Annonce ♥

Vores plan er at vi skal giftes kl 13, regner med at være i fælles hus 14.00-14.15 , får velkomst drink, spise det første stykke kage, derefter mens de andre spiser kage går vi ud og får taget billeder, og så er der også slikbuffet, når vi har fået taget billeder , skal vores gæster også taget billeder Og regner med at tiden går med det indtil kl 17.30 hvor vi går til bords

0

Vi skal vies udenfor og holder også receptionen udenfor. Vi satser på at vejret er med os så folk bare nyder at være ude. Og så har vi gæstebogen liggende fremme. Og ellers bare bruge tiden på at sludre med vores gæster.

Vi anretter noget let at spise og drikke. Vi er ikke kommet menuen nærmere, men det giver lidt udfordringer at vi satser på høj sol, dvs. helst ikke kød eller andet let fordærvelig.

Vi bruger også engangsservice, da det er nemmest.

0

Hvor er det skønt at i vil dele jeres receptionsplanlægning :D

Og dejligt med et par menu forslag også. En af mine helt store bekymringer er maden.

Jeg var selv til et bryllup sidste år, hvor der kun var frugt og bryllupskage til receptionen og vi var SÅ sultne! Vi var nogle stykker som var nødt til at snuppe pølehorn fra børnenes bord, for ikke at dø af sult, og sådan skal det bare ikke være til vores reception. MEN man skal jo også passe på med, at folk ikke får spist sig mætte, så der ikke er plads til den lækre mad om aftenen.. Åh det er det der med at finde balancen :P

0

Annonce ♥

Vi skal vies udenfor, og holder også receptionen ude i det (selvfølgelig) gode vejr ;) I forhold til mad har vi snakket om at det helst skal være noget som er nemt på dagen og dagen inden. Jeg tror vi ender med at lave frugtspyd, minetærter (som kan laves inden og fryses, som ikke er alt for dyre og som kan spises stående), minicupcakes (som også kan laves inden og fryses ned, og få topping dagen inden) og bryllupskage. Derudover serverer vi champagne, hjemmelavet hyldeblomstdrink, sodavand og øl. I mens vi får taget billeder er der stillet en photobooth op og klargjort et rum med et videokamera, hvor gæsterne kan gå ind, alene eller i grupper, og indspille en hilsen til os. Vi har også snakket om at lave noget underholdning med nogle poster rundt omkring i haven (noget alla tips 13 om brudeparret).

0

Vi skal vies kl 13.30, og derefter er der noget lykønskning. Så regner vi (eller nok nærmere jeg :D) med at vi skal afholde reception - enten ved kirken eller ved feststedet (når vi finder det!).

Der bliver sandsynligvis taget billeder ved kirken inden vi tager derfra. Ved receptionen skal der spises kage og drikkes bobler (velkomstdrink?). Ved ikke om vi skal have slikbuffet eller anden form for snacks, så langt er vi ikke kommet med planlægningen endnu :P Og ja, omkring 18-18.30 skal der spises middag.

Så ovenstående er nok bare en rough-sketch/ønskeplan :)

0

Hey Piger.. :)

Lad mig forstå det ret..

Vi skal vies kl. 13, også tænkte jeg at holde noget reception kl.14 hvor alle dem der ikke er inviteret til selve festen kan komme, er det ikke det man gør? Hvordan invitere man dem?

Skal det gøres via en reel invitation, facebook, avisen?

Håber på svar.. :)

0

Til vores reception er der både dem der skal med til festen og dem som kun skal være til receptionen. Vi laver indbydelser til receptionen, som enten gives ved lejlighed når vi ser folk, eller sendes ud. Men der kan jo gøres på mange måde. Som du selv nævner via facebook, mundtligt ect.

0

Annonce ♥

Hey Piger.. :)

Lad mig forstå det ret..

Vi skal vies kl. 13, også tænkte jeg at holde noget reception kl.14 hvor alle dem der ikke er inviteret til selve festen kan komme, er det ikke det man gør? Hvordan invitere man dem?

Skal det gøres via en reel invitation, facebook, avisen?

Håber på svar.. :)

Vi inviterede dem som skulle med til festen og dem som ikke skulle ( forældres venner, kollegaer m.m) vi sagde det bare til dem..

0

Vi havde reception kl 14-17

Vi inviterede på (imens vi fik taget billeder)sandwich, frugt og grønt.og slik Øl, vand og slush ice.

Da vi kom til lokalerne havde vi købt os til underholdning af Claus Reiss, vi fik ichampagne og bryllupskage.

Nåede endda at pakke gaverne op,så vi ikke skulle 'afbryde' festen.

0

Super tråd! Vi skal giftes lige efter jer og vi sidder netop med tankerne på receptionen.. Vi regner med vielse omkring kl 13 eller 14 og at vi derefter bruger en times tid til receptionen på at hilse på vores gæster og skære bryllupskage osv.. Derefter vil vi så køre ud og få taget billeder og så mødes ved feststedet med vores gæster kl 17 ca..

Menuen til receptionen regner vi med skal være bryllupskage og champagne, samt enten lidt let tapas (skinke, pølse, en hård ost som fx Primadonna eller parmesan, lidt gnavegrønt samt brødstænger oliven osv) eller nogle små tærter, altsammen noget folk nemt kan spise stående/siddende uden et bord i nærheden.. Lidt frugtspyd og så drømmer jeg om at få købt nogle drinksdispensere som vi kan fylde noget i, både med og uden alkohol, så folk selv kan tage og så synes jeg sådan nogle drinksbeholdere er så fine

0

NU har vi ikke planlagt ret meget, men har da haft i tankerne at vi vil holde reception efter vielsen

Vi håber at vi kan blive viet udenfor til den tid, og dermed holde receptionen der eller tæt ved.

Men er åben for ideer til hvad vi kunne servere .....for er lidt blank på det område

0

Annonce ♥