Sarahhansardmadsen

Sarah & Martin d. 9 August 2014. Nu med billede af kjolen

48 indlæg i dette emne

Dette er min lille historie om hvordan vores bryllup blev planlagt, vi havde kort og godt et tema: Sarah & Martin !

Temaet blev os selv, da det er det vi begge synes var meget vigtig for os, at dagen afspejlet hvem VI er, både hver for sig men bestemt også som par!

Nå, jeg prøver lige at ændre lidt i min tråd herinde, synes nemlig ikke lige den første jeg fik lavet var så fin! Må indrømme jeg er ikke er den helt store computerhaj ;)

Kort info om hvem vi enlig er :
Jeg hedder Sarah, er 26år gammel og bosat i Randers sammen med min H2B,Martin på 28år, og vores lille hund -Muldteberg. Jeg er frisør og min kæreste er tømre, vi har været kærester i 7½ år, under vores sommerferie i år friet han så også gik min planlægning ellers i gang :wink:Datoen er sat til d. 9 august 2014. Min kæreste kommer fra en bette by uden for Randers, og det der derude vi skal giftes og holde festen.

Grunden til at jeg begyndte på denne planlægnings tråd var fordi jeg godt kunne mærke på både min H2B, familie & veninder at de synes jeg
gik alt for hurtigt i gang med at planlægge, men jeg ELSKER at planlægge! og hvad er så bedre end at planlægge sit eget bryllup :loveshower:

Og tror som kommende brud vil jeg altid føle jeg er lidt bagud med at planlægge, men vil jo bare gerne ha en perfekt dag!

Sarahs planlægning liste:

Fastsæt Bryllupsdatoen: D.9 august 2014

Reserver plads i kirken, eller på rådhuset: Gassum Kirke kl.13,00

Reserver festlokaler: Gassum huset er booket fra Fredag d. 8 til søndag d.10august.

Gæsteliste: Er udarbejdet og vi er oppe på 70 mennesker. STD kort er sendt ud!

Budget: Er udarbejdet og vi vil holde det på ca. 50.000- 60.000kr

Find leverandører af mad: Min veninder der er kok laver alt vores mad & bryllupskagen.

Drikkevare: Regner med at vi henter i Tyskland.

Find leverandører af blomster: Min anden veninder der står i blomster butik, laver alle de blomster vi skal bruger.

Farvetema: Pink, Limegrøn & hvid.

Tøj til bruden: Min kjole er FUNDET! den første og eneste eg har prøvet, elsker den !

Tøj til gommen: Mangler. Han har nu fundet det han gerne vil ha, vi skal bare lige ha købt det :)

Fotograf: Min søsters veninde kommer og tager billeder hele dagen.

Bordkort: Er ved at blive lavet.

Ringe: Er bestilt, på bryllups messe i Ålborg.

Musik: ?

Det var vist det jeg har styr på ind til videre, puha jeg synes der er mange ting jeg lige skal have fundet ud af, og ting jeg gerne vil ha styr på og synes ikke der er så meget tid alligevel, men alle mennesker bliver ved med at sige at jeg da stresser over ingen ting, men vil jo gerne bare ha en perfekt dag :a1221:

:a1221:KJOLEN :a1221:

Min søster blev gift sidste år og hun var gudesmuk i sin kjole, men hende kjole var også sindssygt dyr, allrede den gang havde jeg sagt til min H2B at nå vi skulle giftes ville jeg på ingen måder bruge så mange penge på kjolen, lige meget hvad! Derfor afsatte vi selv 5000 til min kjole og derud over gir mine forældre også 5000kr, så alt i alt havde jeg jo 10, hvilket jeg var helt sikker på jeg godt kunne finde kjole, slør og sko for! også gik jeg ellers i gang med at kigge på kjoler, jeg er en rigtig prinsesse pige og elsker alt der er lyserødt/pink og bling bling, så jeg viste jeg bare ville ha et ordentlig skud af en kjole, efter få timer søgning på nettet faldt jeg over LUCCA BRIDE, jeg er stort set forelsket i alle deres kjoler, men der var bestemt en kjole jeg bare ikke kunne få blikket fra, den var PERFEKT ! Jeg fandt frem til at kjolen kostet omkring de 15.000 og tænkte det vil jeg slet ikke gi for en kjole, så jeg ledte videre og videre, men hver gang endte jeg tilbage til denne kjole, så jeg måtte jo sige det til min H2B som det var, jeg havde forelsket min i en kjole der var for dyr og jeg turde ikke ta op og prøve den fordi jeg var sikker på det var THE ONE! - Han grinte og sagde at hvis det var den kjole jeg virkelig ville ha, måtte det jo bare være den vi købte også kunne vi nok sparrer lidt på noget andet !

Samme aften sad jeg igen og kiggede på billeder af den på nettet, og med et slog det! Man kunne jo ikke vide om der var nogen der havde den til salg brugt! og JO! det var der, der var ikke mindre end 2 af dem til salg i Jylland, den ene til 9500kr også skulle de lige til rens, den anden til KUN 3000! Den var dog lagt op, men aldrig brugt! hendes bryllup var desværre blevet aflyst, hvilket var virkelig synd for hende, men jeg var lykkelig! Pakket bilen med mine søskende og mor, også skulle jeg ellers prøve kjole, næsten et helt år før brylluppet, alle synes jeg var sindssyg, undtaget mig selv! Kjolen passet mig perfekt!! Intet skal der laves ved den, vi var lige høje, og der var et kg i forskel på mig og hende! så for 3000kr fik jeg Min drømmekjole, slør og et par sko også i min str (de var dog ikke lige mig, men de fulgte med) Det var helt vildt, og jeg bliver så lykkelig når jeg tænker på min smukke kjole, glæder mig så meget til at skulle ha den på!

Billede af min drømmekjole :a1221:

post-68838-0-88473600-1391008957_thumb.p

Receptionen:

Vi håber på rigtig godt vejr så vi kan sidde ude, men ellers er der mulighed for at sidde indefor også, dog er det ikke så stort, men det går nok!

Vi regner med at kører lige fra kirken og ud og få taget billeder, imens kan gæsterne så tager over til fest stedet hvor der vil stå mad og drikke klar til dem, vi har planlagt at vi skal have MINI's (pindemader) 4 forskellige slags, mini Clubssandwichs med kylling også skal der være en chokolade fontæne med masser af lækkert frisk frugt! Når vi så ankommer og lige har fået sagt hej osv, så skal vi have brylluppets kage! Jeg er så spændt på at se den kage, den bliver så prinsesse agti, holdt i helt lyserød med glimmer, hvide og lyserøde roser også vores forbogstaver på toppen, i bling bling ! post-68838-0-77033400-1390251905_thumb.j

Menu:

Nu er vi så heldige at en af mine bedste veninder er kok, så hun skal naturligvis lave alt maden til vores bryllup, dog vil jeg lige sige det er ikke for at sparre, men fordi hun virkelig laver verdens bedste mad og jeg ved hvor skuffet hun ville blive hvis hun ikke skulle lave mad til vores bryllup! Jeg ville også blive skuffet hvis ikke jeg skulle sætte hende hår den dag hun skal giftes ! :wink:

men nu har vi efter hånden hele menuen på plads så den skal i da ikke syndes for:

Forret: Laksemousse pyntet med tiger rejer, ovnbagte rodfrugter, hjemmelavet brød og dip.

Mellemret: Asti is.

Hovedret: Oksemørbar, poms anna kartofler, grillet grønsager, brød & rødvinssovs.

Dessert: Bløde chokoladekage med is og frisk frugt.

Natmad: Hot dog!

Brudebuket/Blomster til festen:

Ja, normalt er det jo en H2B der skal stå for den, men det ændre vi lige lidt til vores bryllup, da det på ingen måder siger ham noget hvilket blomster osv. der skal være, han er typen der går meget mere op i at det bliver en ordentlig fest med go mad og drikke! Men igen er vi heldige, en af mine veninder arbejder i blomster butik, så hun skal naturligvis lave min brudebuket, også har hun selv sagt at hun rigtig gerne også vil stå for blomsterne til kirken og til bordene, hvilket jo bare er en kæmpe hjælp for mig, da jeg ikke er vildt go til sådan noget!

Men til bordene har vi snakket om høje cyliner vaser, men høje buketter i, holdt i farverne Pink, Limegrøn og hvid.

Vi var her i weekenden til bryllups messen -Den store dag i Ålborg, der var en der udstillet brudebuketter, noget meget anderledes nogen end dem man tit ser, fx havde han et par stykker med fjer, hvilket jeg enlig synes var ret sødt ! Så nu overvejer jeg lidt om det er noget jeg skal vælge ;)

fortsættes ...

:)

post-68838-0-67381300-1388874886_thumb.j

post-68838-0-98337000-1388875146_thumb.j

post-68838-0-31168500-1390250943_thumb.j

post-68838-0-88473600-1391008957_thumb.p

Redigeret af Sarahhansardmadsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak, ja, jeg er ved at ha styr på en del vigtige ting, men det er også fordi alt det med maden er så nemt for os, da min veninde er kok så vi har bare sagt hvad vil gerne vil ha, også lavet hun det og kommer med gode ideer til hvad hun synes passet til det vi gerne vil ha ;)

0

Del dette indlæg

Tillykke med tråden :)

Og hvor er du kommet langt! Og sikke en dejlig dato :) Det skal bare være fantastisk vejr i Randers den dag :)

Det bliver spændende at følge dig selvom jeg allerede nu stresser over I er så langt... Vi er kun i gang med at tænke indbydelser.. Det eneste jeg har tænkt om bordkort er at de gerne må matche invitationerne :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hihi, ja det skal bar helst være høj sol i Randers den dag! Min søster holdte bryllup sidste år, den 18 maj og der havde vi 25-27 grader, høj sol og skyfri himmel, synes der var perfekt! (Dog synes min søster det var pænt varmt i hendes kjole!) :)

Meget af grunden til at vi er kommet så langt er også forbi mange af mine veninder kan lave de ting vi skal bruge, fx maden osv, så det var vi jo ret nemt over ;)

0

Del dette indlæg

Det er fedt at I kan få hjælp til så mange ting :) Jeg ærger mig lidt over at stort set alle mine veninder er sygeplejersker... De er meget søde... Men jeg håber ikke vi får brug for deres ekspertise :)

Pyt... Det vigtigste er jo vi bliver gift... Og kirken og præsten er jo booket :) resten er "bare" fri leg :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er vildt dejligt :) og hun laver efter min smag verdens bedste mad !

Vores menu er:

Forret: Lakse mousse pyntet med tiger rejer, med hjemmebagt brød.

Mellem ret: Asti is, (det skulle rense smagsløgene efter laksen) siger min kok 😊

Hovedret: oksemørbar, poms annas kartofler (mine yndlings kartofler!) grillet grønsager, rødvin sovs, hjemmelavet brød med dip.

Dessert: bløde chokoladekage med is og frugt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupskage smagning :

Her til aften fik vi 3 små mini prøver af hvad der kan være inden i vores kage, vi har valgt at det både skal være is og kage blandet sammen, da vi gerne vil ha det lidt let i den da vi skal have kage om dagen.

Vi havde valgt at kage bundene skulle være med vanilje, så det var bare hvad resten skulle vi finde ud af, vi smagte:

-Passion frugt, kokos og jordbær.

-mango is, chokolade og jordbær.

-chokolade is og jordbær

Bum bum bum! Alt smagte jo mega mega godt (er ret kageglad!)

Men vi valgte den med passionfrugt, kokos og jordbær, fordi de var sød men samtidig frisk og sommerlig ;)

Vores kage skal være lyserød med glimmer, firkantet, pyntet med friske jordbær og blomster, nøj hvor jeg dog glæder mig til at se den! :D

post-68838-0-59964400-1389992843_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer