Rikke aka rapanden

Blomster i slutningen af september?

12 indlæg i dette emne

Hey skønne Zillaèr.

Jeg sidder og prøver at blive enig med mig selv om, hvilket farvetema vi skal køre. Selvom vi holder ultra budget bryllup, vil jeg gerne have at der ligesom er en rød tråd. Jeg har googlet lidt, og syntes altså ikke lige jeg kan finde hvad jeg leder efter, måske jeg bare ikke kigger ordenligt :tunge:

Men hvilke blomster er der i slutningen af september ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes 13. September så det er jo lidt det samme... Vi har set på hortensia, dels fordi det er en smuk og organisk blomst og så er den til at betale...i følge min plantekyndige moster har den netop sæson i september

0

Del dette indlæg

Jeg købte bare nogle i Løvbjerg der passede i farverne.

Haha, jamen det er heller ikke fordi jeg har tænkt mig at bruge dyre domme. Men jeg er sådan lidt en kontrol freak, så jeg vil gerne vide hvilke farve og blomster der er, og så kunne vælge mit farvetema derudfra. Jeg får simpelthen stress, hvis jeg ikke aner noget før i sidste øjeblik , og min svigermor ville få en blodprop :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste og jeg skal også giftes den 27/9-14. :loveshower: Vi har snakket om lyng, da jeg tænker at det må være sæson og det ser flot ud! :) Andre gode forslag og hvad kan man evt. sætte sammen med lyng? Jeg er ikke så blomster/farve kyndig! :help:

Ja min svigermor snakkede også om lyng, og min mor snakkede om pyntekål. Så jeg overvejer faktisk at gå total utraditionel, og så lave noget sammenplantningshalløj med pyntekål, lyng, og så måske en mere yndig blomst.

0

Del dette indlæg

Geoginer og dahila da - hvis det altså staves sådan. De blomstere i flæng frem til frosten og de er gude smukke, og i alle farver. De kan mange steder købes på sådan en plukselvmark til ikke ret meget, og så er de da friske :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt den her tråd hvor der står lidt om hvilke blomster der er i efteråret. (nederst på siden) http://www.bryllupsklar.dk/bryllupsplanlaegning/brudebuket.html

Håber du kan bruge det til inspiration :wink:

0

Del dette indlæg

Fandt den her tråd hvor der står lidt om hvilke blomster der er i efteråret. (nederst på siden) http://www.bryllupsklar.dk/bryllupsplanlaegning/brudebuket.html

Tusinde tak, så kom jeg også til at fnise lidt. Men jeg er nok også bare ret meget atypisk brud, jeg går egentlig ikke særlig meget op i buketten, men ved alligevel der er bestemte former jeg ikke ønsker. Jeg vælger ikke buketten selv af så mange grunde, men udelukkende fordi kæresten helst vil være fri ( er helt fint med mig), og så fordi jeg netop ikke vil ende med bestemte former, som er dem man oftest ser. Jeg har faktisk også overvejet at droppe buketten.

Så denne tekst her, fik mig altså til at fnise :

" For brudebuketten er ikke bare en almindelig buket. Det er en meget betydningsfuld buket, der er en af kvindens vigtigste buketter i livet. Brudebuketten skal hænge nøje sammen med brudens udseende, så bukettens størrelse kommer til at passe til skikkelsen og farverne i buketten skal selvfølgelig også stå godt til brudens ansigtskulør, hår- og øjenfarve."

0

Del dette indlæg

Tusinde tak, så kom jeg også til at fnise lidt. Men jeg er nok også bare ret meget atypisk brud, jeg går egentlig ikke særlig meget op i buketten, men ved alligevel der er bestemte former jeg ikke ønsker. Jeg vælger ikke buketten selv af så mange grunde, men udelukkende fordi kæresten helst vil være fri ( er helt fint med mig), og så fordi jeg netop ikke vil ende med bestemte former, som er dem man oftest ser. Jeg har faktisk også overvejet at droppe buketten.

" For brudebuketten er ikke bare en almindelig buket. Det er en meget betydningsfuld buket, der er en af kvindens vigtigste buketter i livet. Brudebuketten skal hænge nøje sammen med brudens udseende, så bukettens størrelse kommer til at passe til skikkelsen og farverne i buketten skal selvfølgelig også stå godt til brudens ansigtskulør, hår- og øjenfarve."

HIhi... :wink:

Jamen man kan da sagtens undvære buketten... tror jeg da... har godt nok aldrig været til et bryllup hvor der ikke var buket. Min svigerinde havde 4 flotte liljer på armen, da de blev viet på rådhuset. De var så flotte til hende flotte grønne kjole.

Eller man kan have en blomst om håndledet... eller sat på kjolen..

Det er vel egentlig op til en selv :loveshower:

0

Del dette indlæg

HIhi... :wink:

Jamen man kan da sagtens undvære buketten... tror jeg da... har godt nok aldrig været til et bryllup hvor der ikke var buket. Min svigerinde havde 4 flotte liljer på armen, da de blev viet på rådhuset. De var så flotte til hende flotte grønne kjole.

Eller man kan have en blomst om håndledet... eller sat på kjolen..

Det er vel egentlig op til en selv :loveshower:

Selvfølgelig kan man undvære buketten, eller en blomst i det hele taget. Man skal jo gøre lige præcis hvad man selv ønsker. Jeg vælger dog en simpel buket, men gider ikke bruge de store penge på den, og gider ikke en kæmpe buket, en med ting der hænger osv. Ved jeg bare vil bande og svovle over den :lol:

Min veninde blev gift i september, og hun var vildt frusteret over den skide buket, og det startede faktisk allerede da de kom ud af kirken. Og vi er meget ens, så jeg frygter lidt jeg får det på samme måde. Så ja det bliver bare calla liljer, og så bliver den lagt på et bord, med det samme vi ankommer til feststedet :floejt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer