lille_trunte

Hvad gør i?

12 indlæg i dette emne

Nu hører jeg til gruppen af folk som bare ikke kan rejse mig op foran en hel forsamling og holde en tale, jeg får koldsved, bliver svimmel, begynder at stamme og begynder at tude... Men jeg vil så gerne gøre et eller andet for min mand, men ved slet ikke hvad det skal være, hvad gør i andre??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er bestemt heller ikke god til det, og begynder at svede helt vildt, ryster, stemmen bævre og jeg tuder MEN det er SÅ vigtigt for mig at holde en tale for min H2B at jeg har bestemt mig for at rejse mig og tude mig igennem talen!

Jeg skriver den så ned, så han kan få den efterfølgende i tilfælde af at det bare bliver til tuderi og knapt så meget tale :)

0

Del dette indlæg

Jeg er bestemt heller ikke god til det, og begynder at svede helt vildt, ryster, stemmen bævre og jeg tuder MEN det er SÅ vigtigt for mig at holde en tale for min H2B at jeg har bestemt mig for at rejse mig og tude mig igennem talen!

Jeg skriver den så ned, så han kan få den efterfølgende i tilfælde af at det bare bliver til tuderi og knapt så meget tale :)

Sejt at du gør det alligevel :-) Jeg frygter allerede nu bare det med at skal gå ind i kirken og alle folk kigger på mig, får total hjertebanken af det og IKKE på den gode måde ;-) Den eneste grund til at vi skal holde bryllup osv. er fordi at manden vil, hvis det stod til mig var vi smuttet på rådhuset og så var det det ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg kan 100 % sætte mig ind i det og synes at når det er så ekstremt, så skal du finde et alternativ.. Det er synd hvis du skal være nervøs over det hele dagen - det var noget andet hvis du kunne øve dig i at holde tale for mange mennesker inden.. Jeg synes det er mange gode muligheder, som fx. at lave en video til ham (hvis man har faciliteterne til at vise den)..

Den ide jeg synes bedst om, er at lave ham en lille bog, som du kan give ham aftenen eller morgenen inden i skal giftes, hvor du skriver alle grunde ned til hvorfor du vil giftes med ham :) Det synes jeg er vildt sødt og romantisk :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan 100 % sætte mig ind i det og synes at når det er så ekstremt, så skal du finde et alternativ.. Det er synd hvis du skal være nervøs over det hele dagen - det var noget andet hvis du kunne øve dig i at holde tale for mange mennesker inden.. Jeg synes det er mange gode muligheder, som fx. at lave en video til ham (hvis man har faciliteterne til at vise den)..

Den ide jeg synes bedst om, er at lave ham en lille bog, som du kan give ham aftenen eller morgenen inden i skal giftes, hvor du skriver alle grunde ned til hvorfor du vil giftes med ham :) Det synes jeg er vildt sødt og romantisk :)

Det var en god idé :-)

0

Del dette indlæg

Jeg gør det også, med risikoen for at tude mv. men hvis jeg ikke kunne, ville jeg lave en fotomontage eller lignende, hvor der kan indsættes smukke ord og sætninger mellem billederne, så du får sagt det du gerne vil, uden at det behøver at komme ud af din mund :)

0

Del dette indlæg

Jeg har et andet forslag. Jeg syntes du skal gøre det fordi er det du vil og du vil have det rigtig godt med det bagefter fordi du har udfordret dine egne grænser. Der er ingen som vil pege fingre af dig o.l. og du kan ikke dumme dig. Folk er der jo for jeres skyld. Du kan gøre som bruden ved det bryllup jeg var ovre til i lørdags; Se flot på talerrækkefølgen og gå på som den første (eller en af de første) Så kan du slappe af efterfølgende :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Det var en god idé :-)

Kan også godt lide den :) Jeg synes ikke det er nødvendigt at både brud og gom holder tale for hinanden - en af dem bør gøre det, synes jeg, fordi det er sødt at høre på som gæst, men det lyder også som om at din H2B er mere tryk ved sådan noget end dig :) Synes det er mindst lige så godt at give ham sådan en sød og betænksom gave :) Og når han får den inden brylluppet er jeg sikker på, at han vil blive rigtig glad :heart:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke god til at holde tale.. Men min H2B fortjener bare en tale fra mig og jeg ved at han bliver rigtig glad for det. Derfor har jeg tænkt mig at skrive det ned og øve mig rigtig meget, så det bliver lettere at stå frem :-) Vi bliver heller ikke så mange til festen, omkring 30 gæster, så det er kun nærmeste familie og rigtig gode venner der skal med, og det gør det lidt nemmere for mig :-)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har fundet en sang fra mig til min mand, som skal synges som fællessang (jeg kan godt synge, men ved, at jeg ikke bliver i stand til det pga. tårer). På den måde er der et indslag fra mig (som jeg synes han fortjener), men jeg får hjælp til det :-)

Bare en idé ;-)

P.S. 'Min' sang er Anne Linnets 'Forårsdag', som jeg omskriver lidt.

0

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke god til det, men har bestemt, at det må jeg altså glemme og så gøre mit bedste. Jeg ved at jeg tuder, men netop denne dag, er det også ok. Talen bliver dog ikke så lang, så er der mindre, som jeg skal stamme mig igennem! :-) De andre forslag der er kommet er også rigtig gode synes jeg - det vigtigste er jo at få det sagt/skrevet/vist på en eller anden måde :-)

0

Del dette indlæg

Jeg kan heller ikke tale foran store forsamlinger, ja er egentlig heller ikke særlig god til det foran få. Jeg ville gerne kunne holde en tale, men jeg ved at det vil ende i et angst anfald. Så jeg har tænkt på at få en af mine kærestes venner, til at spille en sang fra mig til ham, så kan jeg nøjes med lige at rejse mig og sige få ord, og så kan vennen tage over , og jeg kan hyle :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer