Kamillalykke

Kage opsats ! Hjælp

7 posts in this topic

Hej,

Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig for jeg er i en lidt problematisk situation i forbindelse med mine bryllupsforberedelser. En af vores venner skal bage vores bryllupskage og jeg skal derfor ud og finde en kageopsats eller kagestativ. Vi bliver "kun" 40 mennesker til vores bryllup så jeg behøver ikke 7 etager, hvilket er hvor mit problem kommer ind. De fleste steder man kan leje er fra 5 etager eller derover og jeg vil derfor høre om der er nogle som ligger inde med et stativ hvor der maks er 3 etager som jeg måske kan låne/leje?

Jeg bor i Næstved så det skal helst være heromkring. Jeg vil derudover også lige sige inden folk skriver links, at jeg har kigget på diverse kagesider men har ikke mulighed for at give 300-500 kr for et stativ da vores budget ikke er så stort. Jeg skal derudover aldrig bruge et sådan stativ igen så derfor ville det være perfekt, hvis nogle lå inde med et de kunne undvære :)

På forhånd tusind, tusind tak for jeres hjælp :)

Mvh Kamilla

0

Annonce ♥

Kunne I ikke evt. bare lade være med at lave en kage i flere lag? Eller bare lave den med kagepap og "rør" imellem ( din kagebager må vide hvad jeg mener, hvis det er en der normalt laver fondantkager osv), så den ikke behøves et stativ?

Vi skal ikke have en traditionel bryllupkage, men bare en stor firkantet kage.

0

Rikke aka rapanden: Min forlovede vil gerne have at der er mere end "et enkelt lag" da han synes én stor kage minder for meget om kager til fødselsdag. Min "bager" vil gerne undgå det med stivere og pap så det er derfor vi nu prøver, at finde et stativ. Jeg kan godt se hvad hun mener da bagning kun er på hobbyplan for hende og hun derfor ikke vil begynde på skulle prøve en masse nyt til vores bryllup.

0

Når jeg laver bryllupskager på stativ koster det ikke mere end 2-300 kr for leje (der er så et depositum, men det får man jo igen), hvis du Googler leje kagestativ eller leje kageopsats så kommer der en masse frem, også nogen i nærheden af næstved

0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvor handy I er, men hvis I er til det lidt utraditionelle, hvad så med at lave et selv? F.eks. ud af træ. Google har masser af eksempler herpå.

Ja, det var det vi gjorde heroppe i det nordjyske, så det er nok derfor jeg selv er så vild med ideen, fordelen er, at det er meget billigt, hvis man har lidt træ i overskud :)

post-69547-0-56733300-1395147063_thumb.j

0