Maria Edith

Tørrede lavendelblomster i stedet for ris

9 posts in this topic

Hejsa,

Vil bare lige dele en idé med jer, som jeg fik fra Pinterest: nemlig at bruge tørret lavendel i stedet for ris til at kaste uden for kirken. Jeg synes i hvert fald, at det er et sødt og lidt anderledes alternativ til ris.

Jeg har hørt fra mange, at ris gør rent ondt at få kastet på sig, de smitter af på sort tøj og ikke særlige rare at have under tøjet resten af dagen. Lavendelblomsterne er tørre og blæser hurtigt væk, så de bør ikke genere kirken, og de er gode grunde ikke skidt for natur eller fugle.

Min forlovede gjorde mig opmærksom på, at jeg lige skulle sikre mig, at der ikke kommer lilla pletter på min hvide kjole, så det har jeg testet på et hvidt viskestykke. Jeg lagde nogle af blomsterne derpå, stænkede noget lunkent vand udover, lod det ligge i tyve minutters tid og børstede det så af: Viskestykket var stadig helt hvidt :)

Man kan stadig putte dem i små poser, men skal selvfølgelig lige gøre sine gæster opmærksom på, at de ikke skal tage ris med.

Jeg købte lavendlerne i en pose i min lokale helsekostforretning til 32 kr. for 70 gram.

0

Annonce ♥

De kan købes meget billigt på ebay, har tidligere købt et kilo for omkring 25 kr, bare lige til orientering

0

Super sød ide :loveflag: ... men tænker bare, om de ikke er ret svære at kaste medmindre brudeparret står lige foran en?

0

Næ, ikke umiddelbart, jeg kastede selv dem, jeg havde brugt, de fløj fint :)

Men de flyver ikke så hårdt som ris - der er snarere lidt konfetti over det :)

0

Annonce ♥

God idé...

Vores gæster skal kaste med hvide rosenblade på dagen.

0

Vi havde lavendel kast til vores bryllup/velsignelse i sommers. jeg lavede små DIY pakker:post-14951-0-67458800-1396451241_thumb.jpost-14951-0-02364200-1396451256_thumb.j

0

Jeg har selv lavet blomster-konfetti af lavendel, hybenroser m.m.. Uhm... Dufter dejligt :)

0

Jeg synes der er rigtig flot at bruge noget andet end ris, men laver i det selv og fortæller gæsterne, at i har gjort det selv, således at de ikke også laver nogle?

0

Annonce ♥

Jeg har informeret alle gæsterne om at vi frabeder os ris (grundet ufattelig mange duer på pladsen, hvor vi kommer ud) og oplyst at vi sørger for et alternativ kasteskyts, så de alligevel kan ønske os et frugtbart ægteskab :wink: .

0