Camilla_krøier

Indgangssang og udgangssang i kirken...

17 indlæg i dette emne

Hvor lang må sådan en være?

Jeg synes det giver lidt ekstra med en valgt sang i stedet for det alm here comes the bride, men jeg er usikker på hvor lange de må være....

Hvad har I selv valgt at gå ind og ud til?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores kirkesange er så meget på tværs... Hvis vi vil have noget "ud over det normale" skal vi give 1000 pr. sang... Det vil jeg simpelthen ikke så det bliver det traditionelle.

Øv at vi har fået ny kirkesanger...

0

Del dette indlæg

Sjovt. Jeg skulle lige ind og starte en tråd. Min kæreste og jeg er nemlig HELT vildt med denne sang: https://www.youtube.com/watch?v=ZGwDYBWEDSc - filds og gold.

Mange forbinder den med noget sørgeligt forstår jeg, men hende som skal synge den har prøvet det til et bryllup før. Når vi er blevet viet skal den samme sanger synge et digt af tove ditlevsen der hedder så tag mit hjerte. Her er en version af koret

Ud over det er der to der skal læse et kærlighedsdigt op.

VI skal vies uden for og ikke i en kirke så vi sætter selv ceremonien op.

Lad mig gerne høre jeres mening om fields of gold.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal ikke gå ind til sang, men derimod skal vores nabo spille Cello sammen med organisten fra kirken, og det skal være Schubert`s - Ava Maria jeg skal gå ind til :)

Versionen med orgel og cello kan høres lige HER :)

Og så overvejer jeg om min søster skal synge os ud, eller om vi bare lader organisten bestemme hvad vi skal gå ud til.

Vi har forresten snakket med præsten om det, og hun er HELT okay med vores ønske/ønsker :-)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Vores kirkesange er så meget på tværs... Hvis vi vil have noget "ud over det normale" skal vi give 1000 pr. sang... Det vil jeg simpelthen ikke så det bliver det traditionelle.

Som kirkesanger kan jeg godt forstå vedkommende. Man er, som kirkesanger, kun forpligtet til at kunne synge de melodier, som står i "Den Danske Koralbog". Hvis der skal synges noget udover det, så skal kirkesanger og organist bruge tid på at øve og det koster.

Jeg synes det giver lidt ekstra med en valgt sang i stedet for det alm here comes the bride, men jeg er usikker på hvor lange de må være....

Den skal nok ikke være 10 minutter lang :tunge:

2-3 minutter er passende :) Og husk at tjekke med præst, om I må og hvis organisten skal spille, om vedkommende skal have noget for det :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Som kirkesanger kan jeg godt forstå vedkommende. Man er, som kirkesanger, kun forpligtet til at kunne synge de melodier, som står i "Den Danske Koralbog". Hvis der skal synges noget udover det, så skal kirkesanger og organist bruge tid på at øve og det koster.

Den skal nok ikke være 10 minutter lang :tunge:

2-3 minutter er passende :) Og husk at tjekke med præst, om I må og hvis organisten skal spille, om vedkommende skal have noget for det :)

Jeg håbede du ville komme forbi, du er nok den der ved det bedst :-)

Jeg overvejede nemlig om 3 min egentlig var for langt, men de fleste sange er jo omkring den længde :-)

Vores præst starter først officielt i embedet 1. maj, så alt har været lidt på stand-by da vi kun ekstraordinært har fået lov til at reservere kirken til dagen før den nye præst startede, glæder mig til at få lidt mere styr på det :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejede nemlig om 3 min egentlig var for langt, men de fleste sange er jo omkring den længde :-)

Vores præst starter først officielt i embedet 1. maj, så alt har været lidt på stand-by da vi kun ekstraordinært har fået lov til at reservere kirken til dagen før den nye præst startede, glæder mig til at få lidt mere styr på det :-)

Det bliver godt, når jeres nye præst starter. Ved du, hvem det er? :)

EDIT: Jeg synes jo nok, at jeg havde læst noget i Kristeligt Dagblad. Det er jo Victor Greve, der er jeres nye præst :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Det bliver godt, når jeres nye præst starter. Ved du, hvem det er? :)

EDIT: Jeg synes jo nok, at jeg havde læst noget i Kristeligt Dagblad. Det er jo Victor Greve, der er jeres nye præst :)

Ja det er det nemlig, jeg kender ham kun fra medierne, men det virker som om de har været glade for ham i det sogn han forlader... Det har været lidt nervepirrende ikke at vide hvem og hvornår, jeg er jo fraskilt og der var derfor også en risiko for at få en præst der slet ikke ville vie mig, så jeg havde lavet en aftale med præsterne i Slangerup af en af dem kan springe til hvis vi pludselig er præsteløs...

0

Del dette indlæg

Ja det er det nemlig, jeg kender ham kun fra medierne, men det virker som om de har været glade for ham i det sogn han forlader... Det har været lidt nervepirrende ikke at vide hvem og hvornår, jeg er jo fraskilt og der var derfor også en risiko for at få en præst der slet ikke ville vie mig, så jeg havde lavet en aftale med præsterne i Slangerup af en af dem kan springe til hvis vi pludselig er præsteløs...

Jeg kender et par soldater, der har været udsendt og de er også glade for ham. Så jeg tror ikke, at I går galt i byen med ham :)

0

Del dette indlæg

Jeg kender et par soldater, der har været udsendt og de er også glade for ham. Så jeg tror ikke, at I går galt i byen med ham :)

Dejligt at hører, jeg regner med at vi tager til Jørlunde og ser en gudstjeneste og lige hilser på ham i nærmere fremtid, gudstjenester og bryllupper er jo ikke det samme, men det giver alligevel et indtryk :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber at kunne få lov til at gå ind til Highland Cathedral. Vi regner med at gå ud til Prins Jørgens March (The Prince of Denmark's March).

To gode klassikere :-)

Ja, og så synes jeg ikke at de er alt for meget. Jeg er f.eks. ikke så meget til Here Comes the Bride, jeg synes den er lidt pompøs, hvis man kan sige det sådan :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er f.eks. ikke så meget til Here Comes the Bride, jeg synes den er lidt pompøs, hvis man kan sige det sådan :)

Det er jo ikke Wagner for ingenting :tunge:

Den er bare blevet voldtaget af diverse amerikanske film/serier/realityshows gennem tiden. Hvis man hører den i sin rette sammenhæng i operaen "Lohengrin", så er den utrolig smuk, stille og rørende :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer