Maj87

Reception på samme sted som festen - godt eller skidt? Dilemma

18 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg synes ikke jeg bestiller andet end at oprette nye emner her for tiden :oops:

Men nu er jeg så kommet i et dilemma vedrørende reception og fest.

Vi har ca. 68 vi rigtig gerne vil se til vielse og reception, og så 49 af dem til middag og fest.

Nu har jeg været så heldig at Harlev mølle var ledigt :loveshower::loveshower: og jeg har bedt om begge lokaler de har. Egentligt mest fordi vi gerne vil have det for os selv.

Planen var oprindeligt at vi skulle finde et sted i nærheden af kirken til reception, og så bevæge os videre til feststedet (som vi så ikke fik). Og det var der 3 grunde til:

1: Fest-stedet havde kun 1 stort lokale, og det ville derfor ikke kunne lade sig gøre med reception der, medmindre det var på terressen.

2: Fest-stedet lå 45 mins kørsel fra kirken, og vi synes det var langt at køre, hvis man kun skulle til reception der vare 2 timer.

3: Hvis det bliver holdt på samme sted som festen, så føler jeg lidt at man smider folk ud ala "i må ikke være med til det sjove, hej hej" :pokey:

Men nu ser det jo lidt anderledes ud, og nu kommer der nogle punkter igen (sorry)

1: Nu er der kun 30 mins kørsel fra kirke til feststed

2: vi har 2 seperate lokaler i hver sin bygning, så man vil ikke støde ind i selve festlokalet, og vil kunne holde en reception der.

3: Vi behøves ikke finde et ekstra lokale til reception, og bruge endnu mere tid på transport, og flere penge på lokaler.

4: Men jeg synes sgu stadigvæk det er rimelig akavet det med at nogle af gæsterne skal tage afsted før middagen :td:

Så nu kære venner, søger jeg så erfaringer fra jer der har holdt, eller skal holde jeres reception på samme sted som festen. Eller bare generelle input.

På forhånd tak fra en Bride to be der er ved at få kuk i låget :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup med reception og middag samme steder og der slog toastmaster på glasset og sagde at nu ville brudeparret gerne sige pænt farvel til de søde gæster der havde overværet vielse og reception og så begynde Receptions gæsterne lige så langsomt at trække mod udgangen hvor de sagde farvel til brudeparret

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder både reception og fest samme sted. Og derfor har vi grebet det lidt anderledes an.

Vi har sendt invitationer ud til receptionen, i dem har vi skrevet sluttidspunktet, for os er det kl. 17:30

Receptionen starter kl. 15:30. Vores fotograf er til stede under hele receptionen, sørger for at tage stemningsbilleder og de gruppebilleder/parbilleder som vi ønsker.

Kl. 17:00 forlader vi så receptionen sammen med fotografen, for at få taget billeder i 1-1½ time. Vi siger selvfølgelig pænt farvel til receptionsgæsterne inden.

På den måde håber vi, at der kommer et naturligt "afbræk" hvor receptionsgæsterne smutter.

Ca. kl. 18:00 bliver der serveret velkomstdrinks for fest-gæsterne. I den mellemliggende tid, har de jo så mulighed for at nyde de pragtfulde omgivelser eller at tjekke ind på hotelværelserne.

Vi regner med, at vi, når vi byder velkommen til receptionen, lige kort nævner, at vi kl. 17 forlader selskabet.

0

Del dette indlæg

Jeg har været til et bryllup med reception og middag samme steder og der slog toastmaster på glasset og sagde at nu ville brudeparret gerne sige pænt farvel til de søde gæster der havde overværet vielse og reception og så begynde Receptions gæsterne lige så langsomt at trække mod udgangen hvor de sagde farvel til brudeparret

Se det havde jeg ikke lige tænkt på :) Det var også en måde at gøre det på

0

Del dette indlæg

Jeg holdte både reception og festmiddag samme sted.

Jeg gjorde det klart i indbydelsen. Eks Kirke 13.00 - Reception 15.00-17.00

Kl 17.00 gik vi. og alle der var til reception var der ikke længere tid. :-)

Det har vi også tænkt os, og iøvrigt sende seperate invitationer til dem der skal til reception. Jeg er så bare bange for at de netop stadig er der, og man er nødt til at bede dem gå - også selvom det er på en pæn måde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder både reception og fest samme sted. Og derfor har vi grebet det lidt anderledes an.

Vi har sendt invitationer ud til receptionen, i dem har vi skrevet sluttidspunktet, for os er det kl. 17:30

Receptionen starter kl. 15:30. Vores fotograf er til stede under hele receptionen, sørger for at tage stemningsbilleder og de gruppebilleder/parbilleder som vi ønsker.

Kl. 17:00 forlader vi så receptionen sammen med fotografen, for at få taget billeder i 1-1½ time. Vi siger selvfølgelig pænt farvel til receptionsgæsterne inden.

På den måde håber vi, at der kommer et naturligt "afbræk" hvor receptionsgæsterne smutter.

Ca. kl. 18:00 bliver der serveret velkomstdrinks for fest-gæsterne. I den mellemliggende tid, har de jo så mulighed for at nyde de pragtfulde omgivelser eller at tjekke ind på hotelværelserne.

Vi regner med, at vi, når vi byder velkommen til receptionen, lige kort nævner, at vi kl. 17 forlader selskabet.

Jeg tror vores program kommer til at ligne jeres :) Vores reception vil så starte kl. 15 og slutte kl. 17. Vi vil gerne byde velkommen til middagen 17:30, så tænker at hvis den slutter en halv time inden, er det godt nok. Vi ville så forlade dem kl. 16:30 for at få taget billeder, men dette regner jeg med at vi gør i området, da det er rigtig flot der. God ide med at nævne hvornår vi går i velkomsten :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige det sådan at du selv svarer på det med dit pkt. 2 om Harlev Mølle. Den bygning hvor festlokalet ligger kan holdes helt aflukket og I kan derved holde receptionen i bygning 1. Hvis I samtidig har mulighed for det i forhold til eventuel fotograf kunne I vælge at I selv tog direkte til receptionen efter kirken og så tog ud med fotografen og fik taget billeder ca. 1 - 11/2 time før middagens start. Derved er der også en naturlig anledning til at sige farvel og tak for i dag til receptionsgæsterne mens gæsterne til om aftenen kan fortsætte i forlokalet i bygning 2 hvor festlokalet ligger, gå en tur o.l.

Det er set før at fest og reception, som også omfatter ikke-gæster" er holdt på et og samme sted. Også på steder hvor det ikke er muligt at lave en opdeling på samme måde og det kan sagtens fungere.

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige det sådan at du selv svarer på det med dit pkt. 2 om Harlev Mølle. Den bygning hvor festlokalet ligger kan holdes helt aflukket og I kan derved holde receptionen i bygning 1. Hvis I samtidig har mulighed for det i forhold til eventuel fotograf kunne I vælge at I selv tog direkte til receptionen efter kirken og så tog ud med fotografen og fik taget billeder ca. 1 - 11/2 time før middagens start. Derved er der også en naturlig anledning til at sige farvel og tak for i dag til receptionsgæsterne mens gæsterne til om aftenen kan fortsætte i forlokalet i bygning 2 hvor festlokalet ligger, gå en tur o.l.

Det er set før at fest og reception, som også omfatter ikke-gæster" er holdt på et og samme sted. Også på steder hvor det ikke er muligt at lave en opdeling på samme måde og det kan sagtens fungere.

Det er lige præcis det vi har tænkt os at gøre :) Vi har fotografen hele dagen, så vi får taget billeder af receptionen sammen med os, og derefter ud på lokation - det bliver nok i området, da det er super smukt.

Så ja, nu har vi besluttet at det bliver holdt samme sted.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg holdte både reception og festmiddag samme sted.

Jeg gjorde det klart i indbydelsen. Eks Kirke 13.00 - Reception 15.00-17.00

Kl 17.00 gik vi. og alle der var til reception var der ikke længere tid. :-)

Det har vi også tænkt os, og iøvrigt sende seperate invitationer til dem der skal til reception. Jeg er så bare bange for at de netop stadig er der, og man er nødt til at bede dem gå - også selvom det er på en pæn måde.

det var lige præcis dette vi havde tænkt os

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdte også reception og fest samme sted og det fungerede rigtig godt. Vi holdt reception fra 14-17 og alle vores receptionsgæster var gået da festen startede..Tror det kommer til at flyde helt naturligt ;-)

Hvor er det godt at høre :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer