Brideflower

Erfaringer med 5-2 kuren?

4 posts in this topic

Min kæreste og jeg overvejer stærkt at starte på 5-2 kuren, men vil gerne høre om jeres erfaringer..... Er der nogen herinde, der har prøvet den? Skriv endelig

0

Annonce ♥

Både mig og H2B har været på den et stykke tid, startede engang i slutningen af sidste år. Jeg ved ikke om vi gør det helt rigtigt, men har da virket rimeligt godt, specielt for min H2B som har tabt 10-13 kg, har ikke det helt præcise tal. Jeg har tabt lidt mindre, men man kan se det på os begge.

Vi lægger vores fastedage lidt forskelligt fra uge til uge, alt efter hvordan det passer ind i vores planer, men aldrig to dage i træk. Vi spiser som regel to gange om dagen, til frokost og aften. Men er vist forskelligt hvordan folk gør. Jeg tæller kalorier for os begge med app'en Lifesum. Derudover finder vi forskellige opskrifter på nettet.

Jeg synes man har det rigtig godt og har også været mindre sygdom efter vi er startet. Det var dog rigtig svært de første dage, men man vænner sig utroligt hurtigt til det. Så man skal bare lige stå fast og igennem de første dage. Det er også rigtig fint at være to om det, så man kan motivere hinanden.

0

Synes også rigtig godt om denne kur, fordi det kun er en dag af gangen. Man ved altid at imorgen må man godt spise. Og på spisedage spiser man også mindre for man bliver hurtigere mæt. Vi er også blevet bedre til at mærke efter om vi er mætte og ikke lige tage en lille ekstra portion fordi det smagte godt.

Vi tæller ikke kalorier på spisedage, for det gider vi ikke hver dag, men ved at nogen gør det og så sku man kunne tabe sig endnu mere.

0

Vi er lige startet herhjemme, og er glade for det indtil videre. Vi har ferie lige nu og har bare taget fastedage når det lige har passet. Vi har planer om at have det fast hver onsdag og søndag når vi starter på arbejde igen. Det er de dage der passer os bedst. Fastedagene må jo bare ikke være lige op ad hinanden ellers er der frit valg. Mine portionsstørrelser er også blevet generelt mindre selv på spisedage efter vi er startet med 5:2 - jeg føler mig hurtigere propmæt end jeg før gjorde. Der er også røget de første minimum 700 gr på mig (vi har kun fulgt den en uge).

0

Annonce ♥