Millebabe

Ideer til "kedelig" polterabend

13 indlæg i dette emne

Min veninde skal giftes og jeg skal arrangere PA for hende. Jeg ved at hun ikke er til hverken druk eller andre vilde ting og er derfor lidt ide forladt. Jeg tror heller ikke spa er noget for hende, så jeg har lidt svært ved at finde på hvad vi så skal lave. Jeg regner med at deltager antal bliver 4-6 personer inkl. bruden, så der er også økonomiske begrænsninger idet vi jo kun bliver 3-5 personer til at finansiere dagen og jeg tror budgettet ligger i omegnen af 500-600 pr. mand.

Nogle gode forslag?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var på noget der hedder Eventgården i Odense. Der lavede vi en masse teambuilding øvelser, rappellede, menneske bord fodbold, skød med paintball efter små plast dyr, det var MEGA hyggeligt! Om aftenen kom en gammel klasse kammerat der er frisør, og lagde makeup og satte hår på os alle sammen, og så tog vi på en irsk bar/pub og hørte live musik, og fik en lille drink :-)

0

Del dette indlæg

Hmm, håber da ikke mine veninder tænker at min polter bliver kedelige, bare fordi jeg ikke er til druk, ydmygelse og alt for vilde ting :wink:

Der findes jo et ocean af muligheder, både af kurser, aktiviteter, spisning osv. De andre har nævnt nogle ret fine ting syntes jeg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, jeg synes at det er idéforladt bare at arrangere en druk-PA, men hver sin mening :)

Til en venindes PA var vi bag Pantomime-teatret i Tivoli. Det var en virkelig god oplevelse som vi stadig taler om her flere år senere. Inden da havde vi arrangeret en professionel til at komme og give hende ansigts-massage. Så var vi på kanalrundfart og fik en is i Nyhavn (hun er fra Jylland og der var gæster derfra - derfor turister :wink:). Sluttede af med middag på restaurant, hvor hver betalte sin del. Fantastisk hyggelig dag for alle.

Og så er en PA ikke god bare fordi man laver alt muligt der koster mange penge. Tag nogle spil med i parken, grill, bag kage sammen hvis vejret er mindre godt. Det vigtigste er at have en hyggelig dag med de venner man holder af.

Jeg håber at det kunne give lidt inspiration.

0

Del dette indlæg

Jeg var til PA hvor det godt nok var fælles for brudeparret, så det var selvfølgelig lidt anderledes.

Men der var vi på en gård hvor der var ridning, bueskydning og paint ball.

Om aftenen var vi så hjemme i ens have hvor vi lavede mad sammen, der var lavet nogle samarbejslege for brudeparret

og til sidst lavede vi bål hvor vi lavede pandekager over bål og ellers bare hyggede og drak lidt :)

0

Del dette indlæg

Jeg er måske ret atypisk angående polter, jeg vil egentlig bare helst ud og have noget god mad, og for min skyld behøves der egentlig ikke være andre aktiviteter end det, og så ellers bare hygge og snak. Jeg er et stort madøre, og elsker selv at bruge tid i mit køkken, så ja jeg håber på noget god mad :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi skulle holde min søsters polter abend overraskede vi hende hos en af hendes vendinder med morgenmad. Så havde vi inviteret en latter-coach (som min søster troede var en stripper og blev vildt fornærmet :P) men det var en rigtig god måde at bryde båndet mellem os der ikke rigtig kendte hinanden.

Bagefter tog vi ud på djursland for at ride (fordi min søster elsker heste) og til sidst endte vi på en painball bane, hvor vi skulle skyde efter hinanden (det var sjovt, men det giver en del blå mærker, så det skal nok ikke lige være 2 dage inden brylluppet)… og så tilsidst tog vi hjem til vendinden hvor vi grillede og fik aftensmad, og så havde vi singstars til om aftenen…

Min pointe er mère at måske i skulle prøve at tænke på hendes interesser? Og hvis hun bare er mere en hygge pige, så hvad med at starte med en lækker hjemmelavet brunch, og så måske tage i biografen og se en god film eller lav nogle spil derhjemme - måske sjove facts om hende, eller i kunne starte med sjove historier om hvor I kender hende fra eller i har haft med hende… I kunne også måske hyrer en fotograf som kom i en times tid eller i tog hen til, hvor I fik taget billeder sammen, eller hvor hun fik taget nogle få billeder (måske i den lidt dyrere ende)…

I kunne også lave en form for skattejagt, hvor I har lavet forskellige små sjove poster (der findes mange ideer på pinterest til polterabend), og så kunne i lave picknick som frokost…

Og nu kender jeg jo ikke din veninde, men de flest som ikke er til druk, er ikke til at drikke sig i hegnet, men vil måske gerne nyde et glad asti eller noget… Det bedste råd er i hvert fald at forsøge at finde noget i hendes smag og ikke bare trumfe hvad I synes er sjovt… Det har jeg prøvet en gang, og der endte altså ikke godt for nogen...

0

Del dette indlæg

Hej Tøser,

Tak for mange gode forslag.

Det er ikke kun druk der er udelukket.

Med andre "vilde ting", mener jeg også at f.eks. kajakpolo, paintball, menneske bordfodbold mv. heller ikke er sagen. Fiskespa har hun prøvet og hun interesserer sig ikke for madlavning.

Jeg prøver netop at tænke på at dagen skal være fuld af noget hun synes er fedt. Jeg vil ikke begå den samme fejl som til min egen PA hvor tøserne havde gjort meget ud af at arrangere en PA som tog hensyn til alle, men som jeg ikke synes passede så godt til min personlighed.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer