bobo22

brudebuketten

6 posts in this topic

Godaften

Det er jo manden der skal sørge for brudebuketten, men han er ved at gå i panik over han ikke ved hvordan han skal få den hentet....og for at være helt ærlig, jeg ved det sku heller ikke :tunge:. får man dem som regel bragt.

Er der endvidere nogen der ved hvad man ca. skal regne med at give for

1 brudebuket

1 lille brudepige buket

3-4 knaphuls blomster

og skal man selv sørge for blomster til kirken?

mvh Bolette

0

Annonce ♥

Jeg regner med at vi får den leveret sammen med alter/knæfaldsdekorationen til kirken eller få svigermor til at hente på vejen

Det er forskelligt fra kirke til kirke om man selv skal stå for oppyntning (de fleste steder) om man skal betale for at kirketjeneren gør det eller om man evt deles om udgiften hvis der er andre der skal giftes i kirken samme dag

0

Dem jeg kender der er blevet gift, de har selv skulle hente brudebuketten ved blomsterbinderen, og har bare gjort det om formiddagen. Den kirke vi skal giftes i, der kan vi vælge selv at pynte, eller at betale for at kirken sørger for det. Vi har så valgt ingen af delene :tunge: . Det er et punkt hvor vi har valgt at spare på. Men da min stedsøster skal lave min buket + brystbuketter, overvejer jeg at spørge hende hvad hun skal have,for at lave pynt til bænkene i kirken ( altså i de der små vaser). Kan hun klare det ultra billigt, så vælger vi nok det, ellers springer vi det over. Tror ærligtalt ikke at det er noget gæsterne tænker over,med mindre der ER pyntet.

0

Var nede og bestille buketten i lørdags, og min blomster mand gik i panik da han hørte datoen for der har han lukket (det skal så lige siges at jeg har brugt ham i mange år, så det er vigtigt at buketten kommer der fra). Vores tid er meget stram på dagen, så grundet at han har lukket, blev vi enig om at den bliver hentet om fredagen og så på dagen skal der lige klippes bunden af buketten (som har stået i vand og køligt til dagen). Dejligt kompromis og ingen stress hverken til min kommende mand eller mig :tunge:

0

Annonce ♥

Vi får vores blomster bragt ud. Vi skal give 500-700,- for brudebuketten, 150,- for brudepigebuket og 35-45,- Per brystbuket. Men prisen afhænger jo meget af hvilke blomster du vil have i. Hvis du f.eks vil have orkideer i, så bliver den jo noget dyrere end hvis du bare skal have alm. Blomster i.

0