Camilla_krøier

Er I nogen sinde i tvivl....

61 indlæg i dette emne

Nu har vi efterhånden holdt mange "større" fester

min 20 års, 25 års og 30 års

mandens 25 års og 30 års

2x barnedåb

studentergilde

indflytterfest

Altså 9 større fester indenfor 12 år (pyyyh der ligger mange timer og kroner bag)

Med det i bagagen HAR vi altså haft både den hyggelige havefest og den lidt mere avancerede forsamlingshusfest - endda flere gange og derfor har VI LYST til og BEHOV for at gøre rigtig meget ekstra ud af denne - vores livs fest.

Jeg ved da godt at blandt andet mine svigerforældre synes det er for meget vi gør ud af det - der er også flere af de yngre gæster som uden tvivl kommer til at gå rundt og mukke over at vi "skal vise os og føre os frem" selvom vi faktisk netop gør noget ud af de ting der er FOR gæsterne - eksempelvis at de slipper for at sidde og bladre i en gammel fedtet salmebog og lede efter den rigtige salme - ikke skal tænke på at huske ris - kan finde næsten alt hvad de kan få brug for i toiletkurven - får en gave med hjem, både i form af favourboxens indhold og vores bordkort mv.

MEN det er JANTELOV og MISUNDELSE for disses vedkommende - ja jeg ved godt at der også findes den variant som rikke/rapanden der bare har det bedst med noget uformelt, men jeg vover den påstand at du Rikke - og andre i samme situation ikke går og øffer hvis I deltager i et bryllup som mit og tænker at jeg har lavet alle disse ting for at føre mig frem.

Dem der øffer - det er DERES problem - og JA jeg har også været en kæmpe pleaser hele mit liv, men jeg er i færd med at arbejde på det og har altså taget en beslutning om at jeg gør som det passer mig til MIT bryllup - og i øvrigt ved jeg at der også kommer en hel del mennesker som sætter pris på det jeg har lavet og som glæder sig på mine vegne og bare synes det hele er super fedt - så jeg laver det for dem, for mig og for min mand, som heldigvis er HELT på linje med det og som i øvrigt ikke mente at vi kunne undvære toiletkurve, da jeg ville skære dem fra :wink::lol::cheerleader3:

Jeg har jo netop også sagt at jeg ikke tænker noget ondt om folk :wink: At jeg så nogle gange ikke kan forstå det, det er så en anden side af historien, men det er jo netop fordi jeg ikke selv er til sådan noget, så for mig er visse ting unødvendige. Men igen, det er ikke sådan at jeg går og tænker " kæft nogle idioter", eller noget som helst i den dur , folk styre helt selv hvad de ønsker på deres dag :)

Jeg skal jo f.eks også selv have lavet en toiletkurv, men det er så mest for min egen skyld, for så slipper jeg for at have taske med.

Men det kommer også HELT an på hvordan festen er, om jeg føler mig utilpas eller ej, min moster og onkel holdt f.eks stor fest på Sabro kro, og der følte jeg mig ikke utilpas.

Det er præcis min pointe Rikke - at jeg godt kan mærke at du ikke er af den type der bare øffer over at andre vælger anderledes end dig - jeg har desværre nogle på gæstelisten som slet ikke under mig noget - det var så tydeligt at en fremmed der stod for noget til mit polterabend har nævnt det i en mailkorrespondance efterfølgende at der var et par tøser der ikke kunne tåle at jeg var midtpunkt den dag... disse kvinder er også af den type der højlydt øffer til hinanden og alle andre - når jeg ikke er der - over alle detaljerne fordi de i virkeligheden er misundelige over at deres eget ikke var lige så gennemført, men det valgte de jo selv!!!

Det har taget mig mange år og mange tårer at nå hertil hvor jeg er nu, hvor jeg bare kan trække på skuldrene og sige til mig selv at det er DERES problem!

Jeg tror så heller ikke at den type som de tilhører findes herinde, for de ville aldrig tænke så meget over det at de gad finde frem til et bryllupsforum og læse med på det :wink:

Jeg er blevet kaldt kongen af Saba og mit bryllup er blevet sammenlignet med Frederik og Marrys ...

Jeg gider ikke nøjes og jeg vil have det, som jeg vil have det. Jeg går meget op i at det skal være noget folk går derfra og tænker "det var sgu en god fest!" .. Det skal være noget der er udover det sædvanlige og de vil snakke om.

Jeg gider ikke gøre det halvt bare fordi de synes det er vildt ... Det er sikkert mange penge og det kan sikket også gøres billigere. Men hvis det skal gøres billigere så tror jeg ikke på festen bliver lige så god.. Vi har skrabet helt ind til kragebenet mht. budget, fordi jeg fik kritik af at det var for langt henne i fremtiden og det skulle gøres indenfor et år ... Og jeg kan umuligt nå at skrabe så mange penge sammen med en SU.. Men vi har så sat datoen 2 år frem, som så er vores 2. års forlovelsesdag og skruet ned for budgettet..

Vi har valgt at leje et lokale, som er lidt dyre end de andre, men det er fordi det er så flot og fordi ejerne bare er så fantastiske og vi har en stor støtte i dem, da de altid er med til festerne.. Så har vi valgt at min mor laver forretten og desserten tror jeg nok min svigermor kommer til at lave, samt natmaden også bliver noget min mor kommer til at lave. Og ellers bestiller vi noget kødbuffet udefra og henter drikkevarer i Tyskland ... Kjolen bliver outlet og invitationer, bordpynt og brudebuket laver jeg selv :lol:

Vi har et budget der hedder 35-40.000 kr. til 58 mennesker også bliver det stadigvæk ikke bare sådan noget la la, men det bliver i den stil jeg gerne vil have det og jeg skal nok få det til at se expensive ud ( :wink: lokalet hjælper til, hehe!)

Jeg synes bare at det hele bliver hakket ned... Og jeg er bare skide træt af det ....

Så kort besvarelse: Nej jeg er ikke i tvivl, men det er andre på mine vegne!

Men vi gør sgu som vi vil

:cheerleader3::cheerleader3:

SÅDAN!! :) Du skal nemlig bare være ligeglad med de kommentarer - jeg kender det SÅ godt, men hey, det er min hobby at holde fest og gøre en masse ud af det - selv mine ungers fødselsdage er hvert år et udstyrsstykke, fordi JEG ELSKER DET - det er vel tilladt at gøre noget ud af tingene, selvom andre ikke ønsker/formår at gøre det samme.. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ELSKE hvis vi havde råd til at betale for overnatning til vores gæster, for de er nogle nærigrøve og mine forældre forventer at kunne overnatte hos os...

Uhh jeg ville synes det var stress hvis jeg skulle have nogen boende de dage (det der kæmpe servicegen er svært at holde i skak) min mor kommer over i ugen op til brylluppet, men hun skal bo hos lillesøster så vi slipper for at tage frem og tilbage over broen hele tiden og det passer mig faktisk udemærket, ikke fordi min mor forventer opvartning, tror bare jeg ville have svært ved at lade vær

Det stresser mig også helt vildt bare tanken... Men hvis de ikke kan bo hos os så kommer de ikke. Det har ikke forfærdeligt mange penge at gøre godt med, og det er enormt utrygt for min mor at sove ude... Må bare se hvordan vi kan fikse det så det bliver lidt mindre stressende...

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt i det omvendte dilemma, at folk ikke synes jeg gør nok ud af det eller går nok op i det... Det eneste bryllup jeg har været til som voksen er min ene venindes. Min veninde havde også en drøm om det helt store skrud og voksne brudepiger i matchende kjoler, osv. hun ville gerne have en af os veninder til at være brudepige/maid of honor, og lod os om at bestemme indbyrdes hvem det skulle være. Hun havde en eller anden idé om at så kunne det gå på skift med at vi kunne være hinandens brudepige/maid of honor... Jeg må indrømme at jeg, da vi diskuterede det, mens den kommende brud ikke var til stede, rent ud sagde at det ville jeg ikke have noget med at gøre. Jeg ved, at min veninde helst ville have haft at det blev mig, men hendes forventninger og planer for det bryllup var bare for meget for mig, jeg ville ikke kunne leve op til hendes krav uden at yde vold på mig selv. Til gengæld gjorde jeg hvad jeg kunne til selve brylluppet og kom i galla, sådan som hun ønskede, som en af de eneste. Dress coden var "galla eller lignende".

For at svare på dit spørgsmål, så er det sandsynligt at nogle af jeres gæster synes det bliver "for meget", fordi de er vant til at fester foregår på en anden måde. Men du kan ikke gøre alle tilfredse. Og du skal ikke gøre alle tilfredse. Og helt ærligt? Mange af jeres gæster kommer langvejs fra, så de fleste vil sikkert sætte pris på at der er gjort lidt ekstra ud af det.

Jeg forstår dig faktisk godt på et eller andet plan. Jeg føler mig også ind imellem som en særling, og total frk.modsat. F.eks nævner folk i mange forbindelser ordet "elegant", at de har valgt ting fordi det er elegant, at de ønsker det skal være elegant osv, og det er bare noget af det vi helt bevidst styre direkte udenom, vi vil netop ikke have det elegant :floejt:

Præcist. Jeg har også nogle "buzzord" jeg styrer udenom, som andre styrer hen imod, og det er jo helt som det skal være. :)

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt i det omvendte dilemma, at folk ikke synes jeg gør nok ud af det eller går nok op i det... Det eneste bryllup jeg har været til som voksen er min ene venindes. Min veninde havde også en drøm om det helt store skrud og voksne brudepiger i matchende kjoler, osv. hun ville gerne have en af os veninder til at være brudepige/maid of honor, og lod os om at bestemme indbyrdes hvem det skulle være. Hun havde en eller anden idé om at så kunne det gå på skift med at vi kunne være hinandens brudepige/maid of honor... Jeg må indrømme at jeg, da vi diskuterede det, mens den kommende brud ikke var til stede, rent ud sagde at det ville jeg ikke have noget med at gøre. Jeg ved, at min veninde helst ville have haft at det blev mig, men hendes forventninger og planer for det bryllup var bare for meget for mig, jeg ville ikke kunne leve op til hendes krav uden at yde vold på mig selv. Til gengæld gjorde jeg hvad jeg kunne til selve brylluppet og kom i galla, sådan som hun ønskede, som en af de eneste. Dress coden var "galla eller lignende".

For at svare på dit spørgsmål, så er det sandsynligt at nogle af jeres gæster synes det bliver "for meget", fordi de er vant til at fester foregår på en anden måde. Men du kan ikke gøre alle tilfredse. Og du skal ikke gøre alle tilfredse. Og helt ærligt? Mange af jeres gæster kommer langvejs fra, så de fleste vil sikkert sætte pris på at der er gjort lidt ekstra ud af det.

Jeg forstår dig faktisk godt på et eller andet plan. Jeg føler mig også ind imellem som en særling, og total frk.modsat. F.eks nævner folk i mange forbindelser ordet "elegant", at de har valgt ting fordi det er elegant, at de ønsker det skal være elegant osv, og det er bare noget af det vi helt bevidst styre direkte udenom, vi vil netop ikke have det elegant :floejt:

Præcist. Jeg har også nogle "buzzord" jeg styrer udenom, som andre styrer hen imod, og det er jo helt som det skal være. :)
Jeg synes faktisk det er det der er så dejligt ved BK, der er plads til alle... Store bryllupper, små bryllupper, dyre bryllupper, billige bryllupper, alternative bryllupper og jeg synes faktisk at folk er rigtig gode til at bevare en god og positive tone ligemeget om det er deres smag eller ej....

Jeg tror desværre nogen brude fravælger BK fordi de tror man kun er velkommen hvis man skal holde kæmpe slotsbryllup til 150.000 kr, men det er jo langt fra sandt..... Jeg kan finde inspiration hos de flestes tråde herinde og regner da også med at en del der kigger med på min tråd skal holde bryllupper der ligger langt væk fra stilen i vores, men bare synes det er hyggeligt....

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er det der er så dejligt ved BK, der er plads til alle... Store bryllupper, små bryllupper, dyre bryllupper, billige bryllupper, alternative bryllupper og jeg synes faktisk at folk er rigtig gode til at bevare en god og positive tone ligemeget om det er deres smag eller ej....

Jeg tror desværre nogen brude fravælger BK fordi de tror man kun er velkommen hvis man skal holde kæmpe slotsbryllup til 150.000 kr, men det er jo langt fra sandt..... Jeg kan finde inspiration hos de flestes tråde herinde og regner da også med at en del der kigger med på min tråd skal holde bryllupper der ligger langt væk fra stilen i vores, men bare synes det er hyggeligt....

Præcis, for her er virkelig mange forskellige typer bryllupper herinde, og meget forskellige brude. Men det syntes jeg da bare er fedt, fordi man kan se hvordan det også kan gøres, man kan blive lidt inspireret, og så er det da bare hyggeligt at se hvordan andre gør. Jeg er helt klart en af dem herinde, med det laveste budget pt , men jeg syntes egentlig ikke at vi mangler så meget, i forhold til andre. Vi har så bare valgt nogle andre rammer, har mindre pynt og DIY , og har fravalgt nogle poster.

Men det er jo det skønne ved forskellighed, man vælger hvad man selv har lyst til, og efter hvordan man ønsker sin dag :)

0

Del dette indlæg

Præcis, for her er virkelig mange forskellige typer bryllupper herinde, og meget forskellige brude. Men det syntes jeg da bare er fedt, fordi man kan se hvordan det også kan gøres, man kan blive lidt inspireret, og så er det da bare hyggeligt at se hvordan andre gør. Jeg er helt klart en af dem herinde, med det laveste budget pt , men jeg syntes egentlig ikke at vi mangler så meget, i forhold til andre. Vi har så bare valgt nogle andre rammer, har mindre pynt og DIY , og har fravalgt nogle poster.

Men det er jo det skønne ved forskellighed, man vælger hvad man selv har lyst til, og efter hvordan man ønsker sin dag :)

Ja det ville da være kedeligt hvis vi alle sammen var ens...

0

Del dette indlæg

Jeg er meget bange for at føle der mangler noget, der er kun den ene dag i dit liv der har denne betydning. tænker også på at vi er de første af hans og mine søskende der holder bryllup og jeg har ikke lyst til at side til deres og føle at mit var fesent i forhold til (dumt jeg ved det godt!)! men min H2B ville bare holde det som var det en hvilken som helst fødselsdag i et forsamlingshus -.- så han holder mig helt sikkert nede på jorden.

Men ja... tænker da lidt på det når jeg vil leje service og dertilhørende 100 km fra fest stedet frem for lige ved siden af pga. det er flottere hos dem langt væk.

Jeg ønsker ikke et "forsamlingshus bryllup" (ikke at der er noget galt med det) jeg vil gerne have serveret portionsanretninger og flotte omgivelser (det bliver dog holdt i en tidligere kostald, med betongulv -.-) men så... må jeg jo bare se hvad jeg kan gøre ved det :-)

så hvis der er nogen der ved hvor man kan få et vanvittigt billigt gulvtæppe eller sådan noget sig endelig til! :-)

jeg overvejer feks at vælge bryllupskagen fra og bare skåle i noget champagne i stedet (med nogle rigtigt flotte champagne glas jeg fik af min mor i julegave sidste år). Jeg forestiller mig ikke at jeg har lyst til kage før maden! og synes det er en høj udgift for ikke så meget. Men nu har H2B bror tilbudt at lave en bryllupskage til materiale pris (han er bager) så overvejer om vi skal have det alligevel, om ikke andet så bare for at gøre de gamle i selskabet glade ved at holde traditionerne.

men alt i alt, ting jeg ville vælge fra til fordel for andet bliver smukkere:

Gave æsker til gæster

Pynt i kirken

Bryllupskage

0

Del dette indlæg

Jeg er meget bange for at føle der mangler noget, der er kun den ene dag i dit liv der har denne betydning. tænker også på at vi er de første af hans og mine søskende der holder bryllup og jeg har ikke lyst til at side til deres og føle at mit var fesent i forhold til (dumt jeg ved det godt!)! men min H2B ville bare holde det som var det en hvilken som helst fødselsdag i et forsamlingshus -.- så han holder mig helt sikkert nede på jorden.

Men ja... tænker da lidt på det når jeg vil leje service og dertilhørende 100 km fra fest stedet frem for lige ved siden af pga. det er flottere hos dem langt væk.

Jeg ønsker ikke et "forsamlingshus bryllup" (ikke at der er noget galt med det) jeg vil gerne have serveret portionsanretninger og flotte omgivelser (det bliver dog holdt i en tidligere kostald, med betongulv -.-) men så... må jeg jo bare se hvad jeg kan gøre ved det :-)

så hvis der er nogen der ved hvor man kan få et vanvittigt billigt gulvtæppe eller sådan noget sig endelig til! :-)

jeg overvejer feks at vælge bryllupskagen fra og bare skåle i noget champagne i stedet (med nogle rigtigt flotte champagne glas jeg fik af min mor i julegave sidste år). Jeg forestiller mig ikke at jeg har lyst til kage før maden! og synes det er en høj udgift for ikke så meget. Men nu har H2B bror tilbudt at lave en bryllupskage til materiale pris (han er bager) så overvejer om vi skal have det alligevel, om ikke andet så bare for at gøre de gamle i selskabet glade ved at holde traditionerne.

men alt i alt, ting jeg ville vælge fra til fordel for andet bliver smukkere:

Gave æsker til gæster

Pynt i kirken

Bryllupskage

Umiddelbart tror jeg ikke det bliver godt med sådan noget gulvtæppehalløj, du risikere at folk falder over det så medmindre gulvet er meget grimt så ville jeg personligt bruge krudtet andetsteds....

Har du set de der store monogram cirkler/løber på bl.a. Etsy, det synes jeg er en super fin måde at gøre det på hvis I har et stort område med bart gulv som du ikke synes er så pænt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt have en tendens til at gå lidt bananas og lade mig inspirere lidt rigeligt af alle de fantastiske ideer, man kan få herinde.

Heldigvis er min h2b meget jordbunden, og sørger som regel for at påpege det, hvis jeg er ved at gå over gevind.

Om nogen vil synes, det er for meget/for lidt/for skørt/for hvad-som-helst? Sikkert! Men det kan vi bare SLET ikke tage os af; det er VORES bryllup, og det bliver som vi vil have det. Vi håber på, at alle så vidt muligt får en hyggelig dag/aften/nat, under alle omstændigheder har vi gjort hvad vi kunne for at det skulle være muligt. Om andre så har haft/får et flottere/enklere/smartere bryllup skal jeg ikke kunne sige - kun at deres dag forhåbentlig har været/bliver DERES perfekte bryllup :7himmel:

Beklager, hvis det lød rodet - jeg er vist ved at være træt...

0

Del dette indlæg

Er slet ikke bange for at det bliver over the top.

Uanset hvad jeg jeg arrangerer er det altid lige i overkanten. :oops: Så det ville slet ikke være en fest jeg har været med til arrangere hvis ikk folk bagefter tænker at det måske lige var lidt for meget... :floejt:

https://www.youtube.com/watch?v=HMNMJ4_y9-4

(Carries kommentar til den ring Samantha vil købe :griner:- )

Redigeret af LineVogn
0

Del dette indlæg

Jeg var meget spændt på hvad visse gæster ville sige til vores rigtig mange detaljer, men jeg blev positivt overrasket!

Selv mange som ikke plejer at lægge mærke til den slags, kom hen og roste vores detaljer og alle var dybt imponerede :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer