Susannestege

Så er vi i fuld sving med forberedelserne til drømmebrylluppet.

272 indlæg i dette emne

Så lykkedes det, efter at have ventet i 14 dage, er præsten hjemme fra ferien. Datoen er nu skrevet i kirkebogen, så nu kan planlægningen endelig begynde.

Lidt om os.

Jeg er lærer, og min H2B er teknikvagt. Vi har været sammen i snart 11 år og har tre fælles børn. Der ud over har han tre store børn.... Men de er en længere historie, som der sikkert vil komme en masse om senere.

Vi har været forlovet i 7 1/2 år, så det er nok ved at være på tide, at vi gør alvor af det. Men undskyldningerne har været mange og velbegrundet. Vi har blandt andet haft en stor forsikringssag, som har taget over 6 år, og kostet en masse blod, sved og tårer.

Vi er et par, som konstant oplever en masse modstand. Vi får intet forærende, men skal kæmpe os igennem en masse. I får nok et par historier senere.. Men modstand har kun gjort os stærkere som par.

Nå, det var lige lidt indledning.... Mere følger

Redigeret af Susannestege
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hader ordet budget bryllup..... Det bliver mit romantiske bryllup, tilpasset mit budget. Jeg vil intet mangle, men nægter samtidigt også, at give 10.000kr for en kage, eller 15.000kr for en fotograf.

Jeg er ikke til suppe, steg og is med en musiker siddende og hamre i et orgel.

Nej, vi skal have helstegt pattegris med salat/kartoffel buffet. H2B vil gerne have forret også...-den diskutere vi senere.

Børn er naturligvis velkommen til mit bryllup.

Jeg regner med, at der kommer ca 56 på gæstelisten.

Jeg vil gerne være med til, at lukke og slukke festen, det er jo trods alt også mig, som er med til at betale den.

0

Del dette indlæg

Kjolen:

Min dejlige svigermor har sagt, at hun vil give et tilskud.

Jeg er jo en stor pige, så er meget spændt, om jeg kan finde noget. Jeg tænker, at jeg skal ud i september måned. Tænker en københavner med min mor, svigermor og to søstre.

Går meget med tanken om, at leje en kjole.... Hvad skal jeg dog bruge en kjole til bagefter.

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til herinde og tillykke med det kommende bryllup :) Jeg holder også "budget"bryllup - og det er der flere andre herinde der også gør. Der kan man helt sikkert få en del inspiration.

Med hensyn til kjolen har jeg fundet min på udsalg i Lilly til 1000kr. Og jeg ved at de i Oktober holder lagersalg hvor alle kjolerne fra de "gamle sæsoner" sættes ned til 1000-1500 kr. Man kan bestille tid til prøvning i September og det var helt sikkert min plan, hvis altså ikke jeg havde set skiltet med 1000kr da jeg var inde og snakke om brudekjole-prøvning og så endte med at finde MIN kjole som den første jeg overhovedet prøvede (prøvede nogle efter for at se - men det var bare slet ikke det samme).

Derudover er der jo flere der køber deres brudekjole billigt på diverse kinesiske hjemmesider, men det ville jeg ikke turde for mananer ikke hvordan kjolen kommer til at sidde og når man kan få dem så billigt herhjemme tænker jeg at det er en oplagt mulighed at undersøge først :wink:

Jeg glæder mig meget til at følge med i din planlægningstråd herinde, og forhåbentligt blive lidt inspireret til planlægningen af vores eget "budget" bryllup

:loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa, og tillykke med det kommende bryllup!

Budget bryllup er også et misvisende begreb. De fleste bryllupper er jo egentlig budget bryllupper, der er bare forskel på hvor stort budgettet er. :wink:

Vi har heller ikke specielt mange penge at gøre godt med, så der kommer også alternative løsninger i spil.

Det bliver spændende at følge med, kan se I skal giftes en måneds tid efter os.

Velkommen til!

0

Del dette indlæg

Har fået det ene chok efter det andet, når jeg har søgt på brude...ting. Eks en brudebuket. Den koster de fleste steder mellem 750-1500kr. En almindelig buket koster fra 125kr. Var nede i min lokale blomsterhandel, men det var ikke en positiv oplevelse, så der skal den ikke købes. Så ringede min mor. Nu vil mine forældre gerne give brudebuketten, til ca 1200kr. Fedt. Havde ikke regnet med noget fra dem, da jeg ved de sidder hårdt i det i forvejen.

Nu skal jeg så bare undersøge, hvor den skal bestilles.

Men skal først tage mig sammen og få fat på en kjole.

Tænker at mit første stop skal være Lilly ( det ender jo altid med en Lilly-model). Tænker måske Nicolai ved Nørreport som stop to. Eller fuhrmann i Køge? Tror jeg har svært ved at tage mig sammen, da jeg er en plus size og frygter akavet situationer. Men jeg føler heller ikke, at jeg kan komme videre, før jeg har min kjole.

Jeg går temmelig meget op i, at alt skal passe sammen, så kan ikke lave invitationer, borddækning m.m., før jeg ved, hvilken farve min kjole blir

0

Del dette indlæg

Regn med at alt bryllupsrelateret lige koster mindst det dobbelte af ikke-bryllups varianten...

Min kjole er fra Nicolai og selvom jeg også er en str 48 var det en super positiv og god oplevelse, jeg er ikke pjattet med personalet i Lillys København filial, men de kan bare have haft en dårlig dag da jeg var derinde.... Prismæssigt ligger Nicolai helt klart over Lilly hvis du har et bestemt kjolebudget

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke noget kjolebudget. Ved at farmor vil give tilskud, men ved ikke hvor meget. Så tager ind og kigger, og ser bagefter hvad min andel skal være.

Er også en str 48 dog med en topmave fra tre fødsler, og det er min store bekymring.

Tema: hos mig gælder det om, at alle skal hygge sig og have en fed dag. Vi skal gerne danse på borde, drikke os fulde og feste til den lyde morgen. Ingen dresscode her, andet end gode dansesko.

Jeg hader at være midtpunkt, hader taler, hader at få serveret maden. Dog kan jeg ikke undgå de to første ting.

Jeg har tænkt noget sort, Hvidt og limegrønt. Men er dog blevet i tvivl, om det skal være lavendel i stedet for grøn.

Uh, har så mange tanke, og har lavet mig en bog, for at holde lidt styr på noget af det.

Vil selv lave invitationer, og skabelonen er klar. Mangler dog noget pynt til det. Ville rigtig gerne have et monogram, men kan simpelthen ikke finde ud af det med bogstaverne s og t. Hjælp modtages gerne

0

Del dette indlæg

Kirke eller....?

Min første usikkerhed var vedr. Kirken. Jeg har altid ville giftes i en kirke, så ingen tvivl fra min side. Min kæreste derimod har været Jehovas vidne, og er derfor ikke medlem af folkekirken. Han er ligeglad med, hvor vi bliver gift. Min store frygt var, at præsten så ikke ville vie os. Men heldigvis var det intet problem. Hun har også døbt vores fællesbørn, men frygten sad der lidt alligevel.

Datoen.

Har hele tiden tænkt, at det ikke skulle være i sommerferien, da jeg frygter, at min familie ville prioterere en ferie højere end mit bryllup. Så så, at grundlovsdag er en fredag i 2015. Perfekt, der er mine forældre også gift, og tænkte de ville blive glade. Snakkede med min mor, som generelt bare er glad for, at vi bliver gift. Så fastsatte datoen med præsten i tirsdag, juhuuuu nu skulle jeg ringe til min mor og sige det. Men men men, nu er min mor så nervøs for, at vi ikke vil komme til deres årlige grill fest, da det jo så bliver vores bryllupsdag også. Det skal lige siges, at mine forældre aldrig holder det på dagen, men altid den førstkommende søndag. Dette vil jo betyde, at det kun ca er hvert syvende år, at de holder det på selve dagen. Jeg kan ikke forstå hende, men bliver faktisk lidt ked. Troede de ville tage det positivt, at vi valgte samme dag, og det virkede også sådanne i starten.

Må hellere ringe og tage en snak med hende...

0

Del dette indlæg

Så er alt afklaret med min mor, hun havde vist bare haft en dårlig dag.

Vil planlægge kjoleprøvning d. 13/9. Må hellere finde to steder i Kbh området.. Tænker Lilly og Nicolai, men overvejer at leje, hvor kan man det?

0

Del dette indlæg

Åh.... Magter ikke lige alt det bryllupshalløj lige nu.

Har bestilt tid til kjoleprøvning hos Nicolai klokken 10, lørdag d. 13.

Men har lige fået af vide, at jeg skal operaers omkring første oktober, have fjernet to modermærker et d. 19/9 og et den 29/9. Synes sgu alt det lægepjat overskygger lidt min planlægning.

Synes det er svært at glæde sig til prøvning, og ønsker måske bare at aflyse og vente til nov...

Men mine søskende og mor glæder sig... Men så er der kørsel, og så skal jeg hente, hvilket jeg ikke synes er ok. Vil de med må de sgu selv komme.

Har lige talt med mor, og begge mine søskende incl børn vil komme dagen før og hjælpe. Synes det bliver lidt uoverskueligt, og overvejer bare at klare det selv. Og så er der lige problematikken omkring deres skide hunde, som er deres babyer.... Vil bare ikke have dem med, basta.

Nå, er nok lidt negativ lige nu. Glæder mig til weekend uden planer...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mands bror havde hunden med i kirken - opdagede den ikke! Personligt ville jeg dog aldrig tage en hund med i kirken..... Til receptionen havde den så fået butterfly på :-)

Men tænker at her var mere tale om at de vil have hundene med til kjoleprøvning...? For den går i hvert fald ikke med alle de hvide kjoler....

Jeg synes ikke det bliver bedre hvis det er kjoleprøvningen, men der er jeg så også 110 pct sikker på at butikken siger nej tak til hund

0

Del dette indlæg

Min mands bror havde hunden med i kirken - opdagede den ikke! Personligt ville jeg dog aldrig tage en hund med i kirken..... Til receptionen havde den så fået butterfly på :-)

Men tænker at her var mere tale om at de vil have hundene med til kjoleprøvning...? For den går i hvert fald ikke med alle de hvide kjoler....

Jeg synes ikke det bliver bedre hvis det er kjoleprøvningen, men der er jeg så også 110 pct sikker på at butikken siger nej tak til hund

Jeg læser det som at folk ønsker hunde med til brylluppet, da der står de vil ankomme dagen før.

Hos mig ville det være no-go med hunde.. Det er nok en rigtig god ide at få meldt klart ud i god tid, så kan de nå at finde 'barnepiger' :)

Jeg er bestemt ikke ekspert på omådet, men jeg tænker at en hund ikke nyder at være blandt 50-60 folk, som danser osv..

0

Del dette indlæg

Det er til selve brylluppet og festen. Begge mine søstre og mor har små hunde, og især den ene søster betragter hunden som hendes baby. Havde sagt fra til den årlige julefrokost hos mig, da mine drenge er meget bange for hunde. De er begge blevet bidt af deres små kryb...

Men jeg måtte overgive mig for familiefredens skyld, og min ene søster tog hendes hund med.

Men nu er det altså MIT bryllup, og jeg vil ikke gave dem med. Må hellere få ringet til søs, og sige det allerede nu.

Glæder mig lidt til, at jeg skal gå sygemeldt herhjemme i en måneds tid. Så skal der laves invitationer....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde et bryllup fornylig hvor brudeparret havde deres hund med til festen. Det fungerede helt fint og min fornemmelse var også at hunden var deres et og alt. Men det var brudeparrets hund og det er deres fest. Har aldrig oplevet at andre har taget deres hund med. Har kun hørt det omtalt herinde som et problem hvad jeg godt kan forstå for det er no go .:)

Budgetbryllup er jo et misvisende udtryk fordi det uvilkårligt leder tanken hen på discount. Men et bryllup og en fest bliver ikke dårligere eller ringere af at der måske ikke er spiritus i mange forskellige mængder og at festen ikke holdes i lukrative omgivelser. Det vigtigste er selskabet og stemningen og den er der uanset hvad.

0

Del dette indlæg

Ej selvfølgelig skal de ikke have deres hund med til jeres fest!

Jeg elsker vores hund, og vi behandler ham helt sikkert alt for meget som vores et og alt end de fleste mener er rimeligt. Men jeg kunne da aldrig drømme om at tage ham med til et bryllup (eller end anden stor fest af den type) det er der da ingen der får glæde af. Jeg overvejer stadig om vores hund evt. skal med på nogle af vores bryllupsbilleder, men det bliver bare lidt mere besværligt med pasning resten af dagen så!

Jeg synes godt du kan insistere og så må de kalde dig bridezilla og hvad ved jeg (ikke at jeg vil mene at du er det her). Kan slet ikke forstå at man tænker at man vil have sin hund med til et bryllup under nogen omstændigheder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at en stropløs kjole kan have vanskeligt ved at holde en barm indenbords.

Det kan godt være at den sidder godt lige i prøvesituationen i butikken. Men jeg har oplevet gang på gang at den kryber ned. Og det er mindre pænt på billeder.

Åh nej! :o

Jeg har kjoletvivl allerede - og så skulle du lige nævne det med stropløs kjole og barm Albrechtsen! :(

Jeg troede faktisk at stiverne og korsettet i lige netop brudekjoler gjorde at de sad bedre end sådan nogle kjoler normalt kan komme til at gøre sidst på aftenen...

Nå ja men nu er jeg i det mindste opmærksom på kjolen på dagen :huh::)

0

Del dette indlæg

Så blev der prøvet og købt kjole... Er så glad.

Vi skulle mødes klokken 10 hos Nicolai. Svigermor, mor og min storesøster og lillesøster skulle med. Jeg var helt blank på ønsker, nervøs pga min str (48), og havde ikke så meget lyst.

Men første kjole kom på, og wupti, så havde mor talje....

Prøvede seks kjoler, alle stropløse og a model. Prøvede at forklare, at jeg gerne ville prøve forskellige ting. Så kom hun med et tyl helvede. Fandt en fransk elegance kjole med broderet pynt. Alle synes den var god, men jeg var ikke helt solgt.

Vi tog en kop kaffe bagefter. Der var mega varmt i butikken, og vi blev ikke tilbudt vand eller noget.

Tog til Bride Fashion på kongevejen.

Det første de gjorde, var at tilbyde alverdens drikkelse, stole til ALLE, og så snakkede vi lidt først. Jeg fortalte hvor jeg havde været, og at jeg ikke havde noget bestemt i tankerne.

Hun kom med to kjoler. Første kjole var med ærmer, og V udskæring. Ja ok, men ikke helt. Så kom hun, med det hun kaldte en let kjole, korset lukning og brede stropper .... Og det var den, uden tvivl. Gåsehud hos alle.

Jeg er ikke et sko menneske, og har det bedst i bare tæer. Det jokkede vi med, da jeg ret hurtigt smed prøveskoene. Og wupti, så kom de med de fedeste brude klip klapper..... Så vidunderlige.

Jeg endte med et halvtlangt slør, to par sko, strømpebånd og kjole. Fik kjole, slør og de almindelige brudesko med hæl for 11.696kr. Strømpebånd og klipklapper fik jeg gratis ( og det var klip klapper til 1199kr).

Svigermor gav 10.000kr til kjolen.... Så jeg slap med 1700kr. Så fedt, er så glad, og har det så svært med, ikke at må sige noget til Thomas.

Mine to søstre havde taget champagne og glas med, og vi måtte blive og hygge så længe vi ville. Bedste service, kan kun anbefales.

Er også glad for, at mine søstre ikke blandenðe sig for meget, var søde og forstående. En super dage, som jeg vil mindes med et smil

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer