Chris27

Alternativ vielsesring

20 posts in this topic

Hej,

Måske i har stået i samme situation. Min kære H2B har det lidt svært med at skulle gå med ring. Han vil gerne for min skyld, men taler hele tiden om, om man nu kunne finde på et alternativ.

Er der nogen af Jer som har været ude for det sammen og har fundet på et godt alternativ. Jeg tror jeg skal have sat ekstra brillianter i min forlovelsesring, så den er der styr på ;-)

0

Annonce ♥

Jeg kender en gut som er guldsmed, han og konen fik armbåndsure i stedet for ringe :)

0

Min kommende mand vil gerne have et alternativ, så derfor ikke umiddelbart fra skrive sig en ring. Han vil gerne dele noget med mig, men har svært ved at vende sig til tanken om en ring.

0

Annonce ♥

Min kæreste skal have sin ring i en kæde om halsen. Han bryder sig ikke om at have ring på, så den kommer kun til at være på fingeren den dag vi bliver gift :)

0

Min H2B skal overhovedet ikke have ring på. Han HADER alle former for smykker... går med et lommeur, men det gav datteren og jeg ham i julegave... men jeg har bare accepteret at han ikke vil og så som han siger, så bruger vi bare lidt ekstra på min ring. :wink:

0

Det er enormt svært for mig at slippe tanken om at vi begge skal have ring. Men han skal heller ikk ofre en masse penge, på noget han ikke bryder sig om. Jeg syntes det er svært.

0

Jeg ville godt nok ikke være tilfreds med, at det kun var mig der gik med vielsesring... fordi det sådan helt symbolsk, i mit hoved i hvert fald, er tegnet på at man er gift, taget og båndet imellem de to mennesker.

Men det er jo så bare mig. Min mand gik heller ikke med smykker inden, men er ganske tilfreds med en helt enkel mat ring uden nogen dikkedarer :)

0

Annonce ♥

Synes sagtens man skal gå uden ring som gift mand. Her er det kun mig der har en vielsesring, min mand er overhovedet ikke typen til nogen form for smykker.

Men som Rikke skriver er der jo nogle, der vælger at have ringen i en kæde om halsen som et alternativ.

Et andet alternativ er en tatoo om fingeren, den har jeg da også set nogen bruge.

:)

0

Min kommende mand er desværre ikke til smykker om halsen. Jeg har gået lidt med tanken om at man kunne få et armbånd sammen af en eller anden art. Men gud hvor jeg dog syntes det er svært.

0

Jeg har selv haft en fobi for smykker hele mit liv, så derfor var det svært for min kæreste at finde en forlovelsesring til mig. Han satsede og købte en smuk ring i tungsten, som er et materiale jeg aldrig havde hørt om før. I og med at det var et utraditionelt materiale virkede det ikke så "smykket" at have på, og jeg har nu vænnet mig til at have den på, og er blevet helt glad for den :D Måske i skulle overveje tungsten, træ, stål eller noget helt fjerde? Og så prøv at huske at man altså godt kan vænne sig til det, selvom man aldrig har gået med ring før :)

Jeg havde ikke haft ring på i 26 år, men nu har jeg haft en på i 1 år. Det gør en forskel, at det er en der betyder noget :) Held og lykke!

0

nu blev min svoger gift med sin udkårende her i start august md i år, og her var der også "problemer " med ring da det kun er min svoger der ønskede en ring, dog fandt de et alternativ, da de var i Caribien sidste år, der fandt de et par super fede armbånd, som de udvekslede i stedet for ringe :loveshower::loveshower:

0

Annonce ♥

Tak for alle de gode tips.

Tror vi ender med en ekstra brilliant i min ring og et ur med indgravering til H2B!

0

Min Mand mente at han bestemt ikke kunne gå med ring, og han mente helt bestemt at han ville føle den sad i vejen. Men nu 2½ uge efter brylluppet, er der ingen problemer, faktisk sagde han 2 dage efter brylluppet at han slet ikke mærkede den.

0

Min Mand mente at han bestemt ikke kunne gå med ring, og han mente helt bestemt at han ville føle den sad i vejen. Men nu 2½ uge efter brylluppet, er der ingen problemer, faktisk sagde han 2 dage efter brylluppet at han slet ikke mærkede den.

Jeg ville sige det samme. Min mand synes også det var ekstremt mærkeligt i starten, men vendede sig hurtigt til både følelsen og udseendet :) Han var heldigvis enig i at en ring hører sig til - andet ville jeg også synes var noget pjat - det er bare dumstædigt og den var ikke gået hos mig :tunge: Det er på en vielsesring man kan at se at en person er gift - uden at spørge ;) Det er jo bare at vælge en simpel lille ring - som ikke er så tyk at den netop bliver til et "smykke"

Det betyder selvfølgelig kun noget - hvis det betyder noget for en af jer :) Hvis du er ligeglad, så er en ur en rigtig god ide :)

Edited by Rose90
0

Min mand skulle godt nok hellere ikke have en ring på:) men da vi blev forlovede fik han en ring og vendte sig hurtigt til den. Nu her efter vi er blevet gift går han med en ring på den anden hånd og har han den ikke på føler han, at han mangler noget :)

Men ellers synes jeg Rikkes forslag er rigtig godt. Skulle selv til at skrive det da jeg så hende svar :)

0

Annonce ♥

Det er dig han er gift med og ikke ringen, så jeg syntes ikke i behøver noget alternativ , hos os går vi ikke så højt op i det, jeg har min på det meste af tiden, jeg må have tabt mig for den er blevet lidt stor så jeg har den tit på tommelfingeren. Min man har sin på on and off nok mest off.... så det....... :bunny_4:

0

Det er dig han er gift med og ikke ringen, så jeg syntes ikke i behøver noget alternativ , hos os går vi ikke så højt op i det, jeg har min på det meste af tiden, jeg må have tabt mig for den er blevet lidt stor så jeg har den tit på tommelfingeren. Min man har sin på on and off nok mest off.... så det....... :bunny_4:

Helt korrekt :) Det handler for mig om lysten til gerne at ville glæde hinanden - hvis noget er vigtigt for den ene. Taget i betragtning hvad man må indgå af kompromier og hvad man må ofre for et forhold - så er en lille metalring om fingeren jo ingenting! :huh::rolleyes: Det er mærkeligt i starten, ja, men med den rette indstilling, så vender man sig hurtigt tiil den :) For mig betyder det meget at vi begge bærer ring (symbol udaftil).. Hvis min mand ikke gad og gøre det for mig - for at glæde mig, i modsætning til at såre mig, ved ikke at gøre det - ej men, så er det da op af bakke :rolleyes:

Så kan manden sige: Det er vigtigt for ham IKKE at bære ring, og så er man jo lige vidt - men det er da lidt sværere at argumentere fornuftigt for i min verden :rolleyes:

Min mand var heldigvis enig fra starten af :)

0

Jeg tror bestemt ikke at han er ude på at sårer mig! Hvis jeg sagde at det ville jeg have, at han skulle, så havde han gjort det for min skyld. Men at bruge flere tusind kroner på noget for min skyld virker alligevel dumt.

Da jeg nævnte uret, kunne jeg en hvordan hans skuldre faldt på plads og hvor glad han blev. Det er vel det der betyder noget i sidste ende!

Jeg ved jo han er min mand og det er det vigtigste.

0

En lille korrektion: Det hedder ikke "man vender sig til noget" - jo, hvis man fysisk vender sig om.

Man vænner sig til gå med noget, f.eks. en ring :)

Læs mere her: Vænne eller vende

Edited by GoldRumble
0

Annonce ♥