frkAnkerstjerne

Bryllup i Randers og/eller omegn

20 posts in this topic

Hej derude,

jeg er forholdsvis ny herinde og har igennem den sidste tid nyt at læse med og blive inspireret af alle jer.

Nu tænker jeg, at det er på tide, at jeg kommer lidt på banen :)

Jeg er i den fantastiske situation, at min kæreste gennem seks år friede til mig her i sommers. Dejligt! :D

Vi har brugt de sidste par måneder, på at vænne os lidt til tanken og få budskabet spredt til familie og venner, men nu er vi der, hvor vi godt kunne tænke os, at få lidt mere styr på, hvad der egentlig skal ske på den store dag.

Vi er begge opvokset i Randers, her bor det meste af vores familie også (vi bor selv i Aalborg), så det falder os meget naturligt at holde vores bryllup her.

Vores "problem" er, at vi simpelthen har rigtig svært ved at finde et sted.

Vi drømmer om:

- et sted med plads til 75 gæster (vi KAN ikke skære mere i gæstelisten)

- et pænt sted, uden mærkelige farver på væggene, gerne trægulv (gulvtæpper og stilletter er i min erfaring en skidt kombo)

- et sted, hvor vi selv kan have meget indflydelse på dekorationen.

- et sted hvor man kan komme ud!

- et sted med fleksibel lukketid (vi synes at det er træls, hvis andre skal bestemme hvornår festen lukker, dog indenfor rimelighedens grænser :) )

- gerne med mulighed for overnatning enten på stedet eller i nærheden.

Vi er villige til at køre lidt efter det og det er os ligemeget om det er en restaurant eller et forsamlingshus/hytte/lignende.

Vi har selv kigget på mariagerfjord golfklub og synes egentlig at det er en god kandidat. Dog tænker vi, at det kan gå hen og blive lidt dyrt på madbudgettet til så mange mennesker. I den forbindelse, vil jeg egentlig gerne høre, hvad jeres erfaring er, kan prisen forhandles? eller skal vi gå efter det, som der står i diverse brochurer?

Vi er godt kalr over, at træerne ikke vokser ind i himlen og at vi nok må gå på kompromis med nogle ting - men jeg tænker alligevel, at vi stadig har tid til at se os om, efter noget der kunne være helt rigtigt til os :)

Jeg håber meget, at der sidder nogle derude, som kan/vil hjælpe :D

0

Annonce ♥

Tillykke med kommende bryllup!

Tænker lidt: undersøgt hvor mange, der kan være på Jombrubakken i Mariager?

Mange tak!

Vi har kigget lidt på det, ja :)

Vi har en ven som var til bryllup der for ikke så længe siden og han sagde at det var rigtig fint. Men til det bryllup var de 65 og han tænkte, at det ville blive svært at klemme ti mere ind :(

Måske vi skal satse på ti afbud ;p

Ej.. Jeg tror at vi selv skal prøve at tage ud og se det, for bedre at kunne vurdere :)

0

Tillykke :)

Hvor fint skal det være?

Jeg skal giftes til januar, og det bliver holdt i Romalt forsamlingshus.

Vi bliver omkring 70 og der er masser af plads.

Man må pynte det som man vil. Man kan leje anlæg, der er elevator og stort køkken.

Måske det var en mulighed.

Mvh Janne

0

Annonce ♥

Tillykke :)

Hvor fint skal det være?

Jeg skal giftes til januar, og det bliver holdt i Romalt forsamlingshus.

Vi bliver omkring 70 og der er masser af plads.

Man må pynte det som man vil. Man kan leje anlæg, der er elevator og stort køkken.

Måske det var en mulighed.

Mvh Janne

Hej Janne,

også tillykke til dig! :)

Vi har faktisk også overvejet Romalt Forsamlingshus - faktisk foreslog min forlovedes mor det, de bor selv i Romalt og kender stedet godt.

Vi vil bare gerne afsøge andre muligheder først, da vi godt kunne tænke os nogle lidt andre udearealer - her tænker vi på, at det ligger tæt på Rema og vejen, og om det måske kan blive træls.

Men ellers er det bestemt et godt bud! :)

0

Harlev Mølle ! Dog er der vist ikke overnatningsmuligheder.

Hold da op!

Der er pænt - og virkelig fine udearealer, eksempelvis til billeder.

Jeg tror vi skal se, om vi kan komme ud og se det. Er lidt i tvivl om, hvorvidt det er stort nok, selvom der står plads til 75 spisende gæster..

Tak for tippet!

0

Det vil jeg umiddelbart mene at der er selvom man kun bruger det ene rum (gildesalen) til spisning (lejer man det hele disponerer man over to rum hvor det ene kan bruges til reception, gaveoppakning m.v). Mener de var ca. 60 personer da jeg var derovre sidste år og der behøvede vi ikke engang at ændre bordopstillingen senere i forhold til brudevals og dansegulv.
Udfordringen når vi taler bordplan er dog at der er bjælker. Der er iøvrigt meget lavloftet. Jeg mener jeg så en bryllupsberetning herinde forleden hvor stedet kommer meget mere til sin ret i form af billeder.

0

Annonce ♥

Det vil jeg umiddelbart mene at der er selvom man kun bruger det ene rum (gildesalen) til spisning (lejer man det hele disponerer man over to rum hvor det ene kan bruges til reception, gaveoppakning m.v). Mener de var ca. 60 personer da jeg var derovre sidste år og der behøvede vi ikke engang at ændre bordopstillingen senere i forhold til brudevals og dansegulv.

Udfordringen når vi taler bordplan er dog at der er bjælker. Der er iøvrigt meget lavloftet. Jeg mener jeg så en bryllupsberetning herinde forleden hvor stedet kommer meget mere til sin ret i form af billeder.

Okay - jamen det lyder jo umiddelbart rigtig godt!

Jeg tror at jeg vil se, om vi kan komme ud og se det i nærmeste fremtid :)

Jeg ser lige om jeg kan finde den beretning - jeg kan se, at der er flere der holder derude, så det kan være at jeg både kan finde noget inspiration, samt flere billeder af stedet :)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

hej hvor endt det med at blive holdt ?

står selv og skal planlægge bryllup og bor i assentoft i randers.

så kunne godt bruge inspiration

Hej CarinaSkonning,

vi har faktisk ikke besluttet os endnu.

Pludselig rendte vi ind i en helt masse andet - og planlægningen blev sat lidt på stand-by på grund af manglende tid og overskud. Nu håber vi, at vi snart kan komme videre med det, men der er i hvert fald mange gode forslag i tråden her, synes jeg :)

Og STORT TILLYKKE med jeres kommende bryllup :)

0

CarinaSkonning, hvis det er pakkeløsninger, I søger, så der er:

- Fladbro Kro

- Hotel Randers

- Skovbakken

- Hotel Stephansen

- Restaurant Tronborg

- In'Golf

Hvis I vil køre lidt:

- Sabro Kro

- Nilles Kro

- Hotel Amerika

- Helnan Marselis Hotel

- Hotel kongensbro

- flere steder i Aarhus

Hvis det skal være alternativ, så kan man også holde det i:

- Regnskoven

- ReePark

- Graceland

Andre muligheder:

- Clausholm Slot

Bare lidt forslag. Hvis det er "gør det selv", så tjek forsamlingshuse og beboerhuse i området.

God liste!

Tak for det :)

Pt. tænker vi at vi skal ud og se Jomfrubakken, Aamølle hotel, Harlev Mølle og Remisen i første omgang :)

Karens Køkken har vi også lidt kig på, men tænker måske at det er for langt væk.

0

Harlev Mølle går I ikke galt i byen med men der er ikke overnatning. Derudover bør I starte med at lægge jer fast på (eller have en ide) om I ønsker en færdigløsning eller et sted hvor I selv står for alt. Den mest fleksible løsning med hensyn til sluttidspunkt får I klart ved at have "jeres eget sted". Uanset hvor fleksibelt et feststed er vil der altid være grænser for hvor længe I får lov at holde en fest kørende.

Når I er villige til at køre efter det og også ønsker overnatningsmuligheder vil jeg sige Wigwam i Horsens. .:)

0

Jeg plejer selv at køre fra broen til Hadsten på en time (og den kører den strækning relativt ofte) men med en bryllupsbil passer det nok meget godt. .:) Og hvis man syntes at Ebeltoft er lige langt nok væk så.... .:) Faldt bare over den med at de er villige til at køre lidt efter det og der er en times kørsel ikke meget i min forstand. .:)

0

Annonce ♥