Guest Lærkesmor

Jukeboks eller band til haveteltsbryllup?

3 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg er helt ny herinde og kunne godt bruge at høre nogle meninger og gerne erfaringer 😊

Min mand og jeg er gift på rådhuset men ønsker en kirkelig velsignelse og at holde en fest. Jeg tror, at vores fest bliver noget med helstegt pattegris og et stort festtelt i haven - uformelt og hyggeligt 😊 Vi påtænker, at vi bliver mellen 70-85 mennesker, hvoraf der er mange unge mellem 30-35 år, så der går nok (og forhåbentligt 😉😃) lidt fuldskab i den hen ad aftenen.

Spørgsmålet er - kan man nøjes med en jukeboks til festen? Og hvad nu hvis der kommer festsange? Er der andre alternativer? Jeg ville gerne undvære bandet af økonomiske årsager, men kun hvis vi ikke kommer til at mangle det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Om man kan nøjes med en jukebox, afhænger af hvilken type, man vælger. Den danske jukebox, Sir Juke, kan godt klare festsangene, da den har indbygget pianistfunktion og kan akkompagnere de mest gængse melodier (se komplet liste her). Man kan oven i købet vælge det antal vers, den skal spille.

En anden muiighed er at vælge en Dj. Han vil også ofte have mulighed for at akkompagnere festsangene, og det vil altid være bedre at have et menneske til at styre musikken.

Det er min klare anbefaling at starte med at lægge et budget for musikken, og derefter se på, hvad der er muligt inden for de økonomiske rammer. Der er ingen tvivl om, at et band kan være bedre end en Dj, og at en Dj kan være bedre end en jukebox, men det afhænger af kvaliteten. En god Dj er bedre end et dårligt band, og det samme gælder for jukebox vs. Dj. Så pas på med de "gode tilbud". Der er som regel en grund til, at nogle Djs og bands koster mere end andre.

Så selv om det er et stort ønske at booke et band, så gør det kun, hvis budgettet er til det. Ellers book en dygtig Dj, eller lej en god jukebox i stedet.

Jeg har skrevet en gratis guide om booking af musik, som kan downloades her

Måske kan den være til hjælp.

0

Del dette indlæg

Det kan jeg kun erklære mig fuldstændig enig i. Det eneste jeg kan tilføje er de faktorer der hedder spilletid, plads og alsidighed. Udover at være dyrere spiller et band typisk kun kortere tid i forhold til at en bryllupsfest typisk varer 8-12 timer regnet fra middagen. Dvs. der skal man ofte supplere med en jukeboks o.l. og så løber det op. Det er heller ikke alle feststeder/festlokaliteter der pladsmæssigt er gearet til at kunne rumme et band. Derudover vil et band aldrig kunne spille lige så alsidigt som en god DJ eller en jukeboks (med den rette betjening). Mange af vores bryllupskunder, og særligt dem som har været til andre fester hvor vi har været med, har end ikke overvejet band. .:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer