lilysmor

Brudekjoler efter eget design

10 posts in this topic

Hej jeg overvejer at få skræddersyet en brudekjole, men jeg vil lige forhøre mig om prisen hvis der er nogen af jer der har fåt lavet jeres egen kjole og eventuelt hvordan den ser ud :)

Det vil være en kæmpe hjælp i forhold til budgettet ;)

0

Annonce ♥

Hvor i landet bor du?? Det giver jo ingen mening at anbefale en i Midtjylland hvis du bor i København.

0

Øv, det var langt væk - altså fra der hvor jeg fik syet min kjole. Jeg gav 3500 for at få syet min kjole i 50`er stil. Den blev designet udfra et billede af en kjole fra en Audrey Hepburn film, og med det som udgangspunkt, blev vi enige om hvordan kjolen skulle være.

Håber du finder din drømmekjole - til en fornuftig pris! :goodluck

0

Annonce ♥

Jeg har en kjole i tankerne men den er specialsyet så jeg ønsker noget lignende, men jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind i en tråd :/

0

Der er Nål og tråd i Nr. Galten, hun er dygtig.
Else Nielsen
Erslevvej 40
8370 Hadsten

Tlf. 4040 4783
tirsdag og torsdag 11.00.-17.00 eller efter aftale.

0

Nu ved jeg ikke med Horsens og omegn, men jeg får syet min kjole hos Karim Design i København og jeg føler mig meget tryg ved at de syer den kjole jeg har i tankerne. Jeg følte mig meget tryg ved de forslag osv. som de kom med til det jeg kom med. I alt ender prisen på ca 13.000 kr og det synes jeg ikke er galt for en skræddersyet kjole. Mange af de kjoler jeg så på i butikkerne lå til samme pris og så skulle der skrædder oveni.

0

Annonce ♥

Har også kun hørt ekstremt positive ting om Karim design. Var ude og kigge kjole for anden gang I tirsdags, og havde jeg ikke fundet kjolen der, var jeg taget til Karim.

Selvom det er langt fra Horsens er det måske en fin løsning alligevel?

0

Det behøver ikke være så dyrt at få lavet en skræddersyet brudekjole. Så go for it, der skal nok være en dygtig skrædder i dit område.

Prisen afhænger helt af designet og stoffet. Det stof som de fleste brudekjoler laves i koster ca. 90 kr. Pr. Meter og der går normalt ca. 3-4 meter til en brudekjole.

Men på den anden side, skal den laves i ren silke, så koster en lækker silke helt op til 800 kr. Pr. Meter.

De fleste af de brudekjoler jeg har lavet, har koster omkring de 8000-10.000 kr.

Og så er tilretning jo med i prisen ( hvilket ellers hurtigt kan løbe op i et par tusind kroner).

Desuden plejer jeg at sy mine kjoler op i noget lærredsstof først, så kan man jo se om modellen er som man vil have det, eller om noget skal være anderledes, så man kan prøve en " kladde" af kjolen først.

Så man skal ikke være bange for at prøve, at få lavet en skræddersyet kjole.

Man skal bare huske at bede skrædderen om at få lavet en lærredsmodel først :)

Hvis du går til en uddannet skrædder og ikke bare en alm. Syerske, så burde han/hun også kunne gøre sit arbejde ordentligt, hvis den faglige stolthed er iorden.

Vh. Skrædderen :)

0