Guest MariaSoerensen

Finansiering af bryllup

10 indlæg i dette emne

Hej med jer!

Jeg skal holde bryllup lørdag d. 9 Maj. Vi bliver cirka 50 gæster, så det ender hurtigt med at koste en halv bondegård. Jeg har svært ved at få økonomien til at hænge sammen, og det gør det ikke nemmere at skulle betale en masse penge for lokale og mad til 50 personer...

Jeg har overvejet at tage betaling per gæst. Kan man det? Eller er det et no-go?

Jeg har også overvejet at tage et kviklån. Det er en nem løsning, men det kan selvfølgelig også ende med at blive lidt dyrt... jeg kan dog se at man kan få kviklån på 6,9%, hvilket er lavere end det banken tilbyder mig (8%).

Hvordan har I finansieret jeres bryllup?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi sparer selv op til vores bryllup og vi bliver også omkring de 50 personer og 80 + til receptionen ..... og ja det er dyrt at holde bryllup men jeg ville personligt aldrig tage betaling for vores gæster .... så ville jeg finde alternativer som at gæsterne selv havde en ret med eller andet og på den måde sparer penge

0

Del dette indlæg

Umiddelbart mener jeg at det er no-go at få gæster til at betale brylluppet. Samtidig ville jeg heller aldrig tage et kviklån. Hvis det var mig ville jeg lave en forventningsafstemning med min forlovede og ikke mindst med mig selv om, hvad der er vigtigt for jer til jeres bryllup, og om i har lyst til at gå på kompromis. Ud fra forventningsafstemningen ville jeg enten vente med brylluppet og spare op til det bryllup i drømmer om. Eller finde på gode, smukke, unikke måde at holde et budget bryllup på. Jeg mener som sagt ikke at i kan få gæsterne til at betale, men i kan godt holde et sammenskudsgilde, hvor alle gæster for en ting, som de skal tage med til brylluppet i stedet for en gave.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså hvis jeg fik en invitation til et bryllup med "krav" på at skulle betale til det, var jeg nok ikke dukket op. Personligt ville jeg hellere finde på andre alternativer eller sparer andre steder, end at gøre det på bekostning af gæsternes pengepung. :-)

Der er selvfølgelig kvik-lån, men det er en vurderingssag om man ønsker at gældsætte sig. Alternativet er at udsætte brylluppet indtil man har sparet nok op? :-)

0

Del dette indlæg

Nej man kan ikke tage betaling af gæsterne til en fest slet ikke et bryllup, man kan ønske sig Eks mad/retter, musik, kjole osv i stedet fir bryllups gaver, det gør vi også vi får bla musikke af. Inde forældre og bryllupsrejse af mine svigerforældre. Jeg vil aldrig taget et kviklån for en fest heller ikke bryllup så ville jeg heller udskyde el nedsætte mine forventninger. Vi overvejet at udskyde vores pga økonomien da vi ikke er sikre på vi kan nå at spare alt op men vores forældre sagde at det skulle vi ikke nu vi endelig skulle giftes så skulle det også være så hvis vi mangler lidt så skyder de det i.

Udover det så behøver et bryllup med 50 gæster ikke være vildt dyrt (nu ved jeg ikke hvad du mener er dyrt ) vi bliver 70-80 stykker og budget er max 30.000 det eneste der ikke er med i det er rejsen.

Vi får hjælp fra alle kanter og spare overalt det er muligt, det bliver ikke fornemt men alle bliver mætte og sikkert beruset og der bliver dans til den lyse morgen hvilkede er lige os.

0

Del dette indlæg

Personligt ville jeg nok skyde det et år så der var tid til at spare mere op og at lede efter rigtig gode tilbud, men jeg går ud fra at I allerede har sendt indbydelse ud... Så ville jeg foreslå sammenskudsgilde som nævnt af andre... Vi overvejede om vi kunne tillade os at bede gæsterne om at betale 2-300 kr for deres værelse, men endte med at droppe det og dække det selv

0

Del dette indlæg

Du kan ikke bede gæsterne om at betale for at komme med til brylluppet.

Om du vil tage et kviklån er op til jer selv, men husk og kig på ÅOP og ikke kun renten, for det reelle tilbagebetalingsbeløb er baseret på ÅOP.

Og så skal du spørge dig selv om du ville have det ok med at skulle gå og betale af på noget hver måned i x antal år, for noget som kun var en enkelt dag, og ikke noget med reel værdi i (ligesom f.eks. hus, bil, lejlighed etc)

Vi havde heller ikke pengene til at kunne holde bryllup i år, hvorfor vi først har det næste år. Så vi sparer intensivt sammen, i gennemsnit ligger vi 8.000 på opsparing hver måned, for at kunne have et budget på lige knap og nap 200.000 til August 2016 (inkl. bryllupsrejse!)

Men du skal også huske på at hvis i Holder bryllup for 100.000, og betaler af over 10 år, så er I tættere på at betale 200.000 af end 100.000. Og så er brylluppet jo langt dyrere end hvis I bare havde sparet sammen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette er et spam indlæg.

Maria Soerensens email adresse indeholder pudsigt nok det navn på låne instituttet, som hun havde linket til (linket er slettet).

Sløjt at forsøge at lave linkbuilding på den måde og bruge folks tid unødvendigt! Du er hermed bannet fra Bryllupsklar.

0

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer