Dinie

Vielses ringe, hvor?

32 posts in this topic

16.000 kr. er vildt dyrt for mig - men ikke når man tænker i retning af P. Hetz og andre anerkendte. Nogle er dygtigere håndværkere end andre. Jeg laver ikke ringe til 16.000 kr. - det lader jeg andre om. Det er jo egentlig også en privat sag, hvor meget man vil give for sine ringe - bare man bliver tilfreds, så kan alle være glade. :wink:

Ringe i de fleste materialer kan ændres i størrelse - også titanium, men det er en lidt besværlig proces med lasersvejsning, og kan hurtigt koste lige så meget som selve ringen.

Lige nu må jeg til at skrue lidt ned for nye bestillinger - så det ikke kommer til at gå for stærkt. Jeg vil have god tid til hver enkelt opgave.

ege art

Der er selvfølgelig forskel på budget, og hvad man vil. Vores erfaring var bare, at håndværket og finish var en del bedre i den løsning vi endte med i fht. hvad vi gerne ville have. Derfor ændred vi også ugangspunkt fra et budget til ringe på en 5-6.000kr til de 16.000kr. Det kan da helt sikkert gøres billigere, men nu var det ikke så meget prisen vi afgjorde det efter.

Mht. ændring senere af diverse materialer, har jeg bare hørt fra bekendte (én som er uddannet guldsmed bl.a.) at det kan være rigtig dyrt, og næsten umuligt i enkelte tilfælde at ændre ringstørrelse etc. Men det er da rart at vide, at det kan lade sig gøre. Min point var bare, at det uanset hvad nok er en rigtig god ide at undersøge mulighederne herom, inden man beslutter sig.

Ege Art- så må du hellere holde reklamen for dine ringe lidt 'nede' haha- aj, du laver nogle pæne ting :)

0

Annonce ♥

åh det kunne være fint, vi skal til bryllupsmessen i aalborg på søndag :)

Hvor er der bryllupsmesse henne i Aalborg i weekenden? Jeg kan kun finde den d. 25.?? :help:

Vi har i øvrigt kigget på ringe fra Aagaard. Vores ringe skal være i guld, og deres har den pæneste farve. :wink:

0

åh det kunne være fint, vi skal til bryllupsmessen i aalborg på søndag :)

Hvor er der bryllupsmesse henne i Aalborg i weekenden? Jeg kan kun finde den d. 25.?? :help:

Vi har i øvrigt kigget på ringe fra Aagaard. Vores ringe skal være i guld, og deres har den pæneste farve. :wink:

Jeg havde set forkert :) det er først d 25.

0

Vi har lige købt vores vielses ringe på messen i Bella Centret i lørdags, hos Ragner R. Jørgensen og vi er super tilfredse med vores valg, selvom vi dog også først havde et budget på de 5-6000 kr. og endte med at give 10.500kr. efter de 20% i rabat.
Vi kan tydeligt se, at vi får noget håndværk for pengene og så valgte vi dem i rosaguld :-)
Og ja, så var vi efterhånden blevet noget trætte af, at kigge på vielsesringe ;-)

0

Annonce ♥

Vi har købt vores hos Fredberg i Aalborg :) de har også en hjemmeside hvor man kan bestille. Hurtig og god service!!

Vi gav 1960 kr for disse to i alt og kunne hente dem præcis en uge efter vi havde valgt dem.

post-74707-0-51248700-1421870833_thumb.p

0

Vi har lige købt vores ringe på bryllupsmessen i København hos Fredberg fra Aalborg.

Hende vi blev betjent af var bare super sød og tålmodig.

Fordelen ved bryllupsmessen er at der er kæmpe udvalg, samt 20 % ved at købe på messen

Edited by KiBi
0

Vi skal have vores lavet hos Ege Art (han ved det bare ikke endnu :tunge:) af guldet fra vores afdøde bedsteforældres meget personlige smykker. Selvom man ikke har sit eget guld så er hans priser virkelig til at have med at gøre, og for os ligger der en stor værdi i at vores vielsesringe bliver et håndværk - UDEN at det behøver at koste 10-15.000 kr. :)

0