willerbassen

Forslag til bryllupsmenu :-)

4 posts in this topic

Hej søde mennesker :loveshower:

Min kæreste og jeg skal giftes den 29. august.. og festen skal holdes i telt i haven derhjemme.

Netop fordi det skal holdes hjemme i stort telt, så bliver vi nok også nødt til at være lidt praktiske når det kommer til menuen.. tænker jeg??

Forret skal anrettes og serveres

Hovedret tænker vi skal fadserveres.. eventuelt med nogle skåle på bordene med tilbehør??

Dessert skal anrettes og serveres

Her er hvad vi indtil videre har tænkt på...

Tema??.. Vi har overvejet et italiensk inspireret tema, da vores køkken ikk er så stort og det derfor skal være nemt for kokken.. men andre forslag modtages også gerne.

Forret: En tallerken bestående af 3-5 forskellige ting.. En lækker bruschetta.. og så stopper iderne der?? Vi synes laks er meget brugt..

Hovedret: Noget kalv eller okse, med italiensk inspireret tilbehør...??

Dessert: Vi skal have bryllupskage senere.. så vi ville gerne have noget lækkert og friskt.. noget sød vanilje med syrlig sorbet og nogle bær evt???

Edited by willerbassen
0

Annonce ♥

Forret:

Grøn asparges om viklet med skinke. Asparges skåret i mindre stykker så den ikke virker for stor.

Bruschetta med tomat salsa

En god ost med trøffelolie

Grissini med dip

Carpaccio med rocula og pinjekerner

Hovedret:

Eller noget lam.

Dessert:

Pannacotta eller tiramisu

0

Jeg kommer til at bestille min mad til brylluppet hos chefmade

Jeg er dog vild med dit forslag, ksi7500 - det lyder som en kanon menu, som jeg måske skulle overveje, om jeg kunne få nogen til at lave for os. Kan dog også lide idéen omkring italiens, som trådstarter skrev. 

0

Til forret har italienerne en masse marinerede grøntsager der efter min mening smager fantastisk. Så en bruchetta, en god skinke, en smule carpacio og et par forskellige marinerede grøntsager.

Hovedret: aner det ikke, hvis jeg skulle lave italiensk inspireret, ville jeg servere 4 retter fordi det så italiensk med antipasti (forret), pasta (f.eks. med svampe), kød m kun lidt tilbehør, og så dessert.

Men det kommer jo også an på hvad jeres kok kan.

Som italiensk dessert ville jeg også vælge pannacotte eller tiramisu, men de dækker jo ikke rigtig ''frisk'', så mit forslag vil i stedet være en trifli, der kan anrettes på forhånd i glas (med eller uden fod) og som kan gives ekstra friskhed med godt med bær.

0

Annonce ♥