ksi7500

Bryllupskage

9 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at lave min bryllupskage selv.

Traditionel opbygning på stativ.

Jeg kan ikke lide fondant, så tænker i stedet i andre baner...

Fra neden og opefter...

Lys lagkagebund

Hvid tobleronecreme

Lys lagkagebund

Creme ligesom i sarah bernard kager.

Lys lagkagebund.

Smurt op hele vejen rundt med en smørcreme tilsat lime.

masser af hakket hvid chokolade på toppen rundt om eller "Cigarer" (de der man bl.a. spiser til is, der er helt mørke og lidt lange. Hele vejen rundt.

Fyldt med bær (hindbær, jordbær, blåbær) og mynte eller citronmelisse.

Vil det kunne spænde an?

Modtager gerne input til spændende bunde... Og forslag til andet creme.

Hvis der lige var en der skulle ligge inde med tidsplan over hvornår alting kan laves ville det være perfekt :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ligger ikke helt fast endnu. Men jeg regner med at vi skal have blåbær mousse og hyldeblomstskum og så ved jeg ikke om det skal være med Vanilie bunde eller kakaobunde. Nårh ja og så skal der også være et lagt af chokolade spåner oven på blåbær moussen.

0

Del dette indlæg

Jeg har et par råd... Jeg laver selv kager til alle former for anledninger så har lidt erfaring indenfor dette ☺️

Jeg ville være bange for at jeres kage bliver for sød, med både Sarah Bernard fyld og hvid toblerone... Men det er selvfølgelig op til jer.. De fleste af vores kunder vælger 1 slags chokolade fyld og 1 slags bær/frugt fyld... Og så, selvom det ser så fint ud med de cigare så vil jeg fraråde dig at bruge dem, da de bliver meget bløde og "snaskede" af at stå op af smørcremen på kagen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også foreslå at du dropper den hvide chokolade mousse. Det vil blive meget sødt og tungt. Brug istedet en frisk mousse eller creme. Der er også mulighed for at have en creme og så masser af frist frugt i kagen.

Derudover ville jeg anbefale at du bruger hvid chokolade på siderne istedet, så du stadig får den inkluderet: Måske noget i stil med disse:

https://www.pinterest.com/pin/494903446523385332/

http://www.marksandspencer.com/white-chocolate-ribbons-wedding-cake/p/p60008656

Det gode er, at hvid chokolade ikke er lige så svært at arbejde med når den skal temperes, på grund af det høje indhold af kakaosmør. Så selvom de ser avanceret ud, er det slet ikke så svært :)

Jeg vil derudover anbefale følgende hvis du laver en sarahbernard mousse og bærcreme

Søndag: Køb ind og slap af efter :)

Mandag: Bag bundene - De burde kunne tåle at blive bagt et par dage i forvejen. Men pak dem dog godt ind for en sikkerhedsskyld.

Tirdsag: Lav SarahBernard cremen, så den kan køle af til dagen efter (Det er i bund og grund en Ganache) Lav også bærcremen

Onsdag: Lav smørcremen - så når du samler kagen bag efter, kan du sprøjte et fint tyndt lag smørcreme yderst, så bær og chokolade ikke går igennem og kan ses igennem den hvide chokolade. Saml kagen

Torsdag: Smør kagen op (Stil på køl) og lav chokoladepynten

Fredag: Pynt kagen (Uden bær og det du vil have på toppen)

Lørdag: Saml kagen på stativet (du har selvfølgelig lavet hul til stativet i midten af kagen) og pynt med de friske bær og topfigur.

Lørdag skal du nok have nogen til at samle kagen for dig, medmindre du finder et stativ hvor de ikke skal stå oven på hinanden som sådan.

Kagebutikken udlejer stativer til ganske fornuftige penge: http://kagebutikken.dk/category/stativer-til-fritstaaende-kager-152/

0

Del dette indlæg

Hvis du har en opretstående fryser, altså ikke en skuffe fryser. Kan du skære betydeligt ned på tidsplanen ved at fryse tingene istedet for. Du skal dog være opmærksom på at nogen cremer kan skille ved nedfrysning og det er ikke alle kager der beholder sin luftighed (er der noget der hedder det? :blink: )

0

Del dette indlæg

Jeg vil også foreslå at du dropper den hvide chokolade mousse. Det vil blive meget sødt og tungt. Brug istedet en frisk mousse eller creme. Der er også mulighed for at have en creme og så masser af frist frugt i kagen.

Derudover ville jeg anbefale at du bruger hvid chokolade på siderne istedet, så du stadig får den inkluderet: Måske noget i stil med disse:

Det gode er, at hvid chokolade ikke er lige så svært at arbejde med når den skal temperes, på grund af det høje indhold af kakaosmør. Så selvom de ser avanceret ud, er det slet ikke så svært :)

Jeg vil derudover anbefale følgende hvis du laver en sarahbernard mousse og bærcreme

Mandag: Bag bundene - De burde kunne tåle at blive bagt et par dage i forvejen. Men pak dem dog godt ind for en sikkerhedsskyld.

Tirdsag: Lav SarahBernard cremen, så den kan køle af til dagen efter (Det er i bund og grund en Ganache) Lav også bærcremen

Onsdag: Lav smørcremen - så når du samler kagen bag efter, kan du sprøjte et fint tyndt lag smørcreme yderst, så bær og chokolade ikke går igennem og kan ses igennem den hvide chokolade. Saml kagen

Lørdag: Saml kagen på stativet (du har selvfølgelig lavet hul til stativet i midten af kagen) og pynt med de friske bær og topfigur.

Lørdag skal du nok have nogen til at samle kagen for dig, medmindre du finder et stativ hvor de ikke skal stå oven på hinanden som sådan.

Kagebutikken udlejer stativer til ganske fornuftige penge: http://kagebutikken.dk/category/stativer-til-fritstaaende-kager-152/

Tusinde tak. Jeg tænker at det bare skal være hakket chokolade på siden. Kan godt lide den struktur det giver. Hvad ville du smøre kagen med altså foroven?

Hvad vil du anbefale af bunde, og ville blåbærcreme og måske en hyldeblomst creme kunne gå i stedet for sarahbernard. Så jeg får et lettere udtryk når den skæres.

0

Del dette indlæg

Tusinde tak. Jeg tænker at det bare skal være hakket chokolade på siden. Kan godt lide den struktur det giver. Hvad ville du smøre kagen med altså foroven?

Hvad vil du anbefale af bunde, og ville blåbærcreme og måske en hyldeblomst creme kunne gå i stedet for sarahbernard. Så jeg får et lettere udtryk når den skæres.

Selv tak :)

Mht hakket chokolade kan det også sagtens lade sig gøre, du skal bare sørge for at lægge det på når kagen stadig er lidt fugtig :) Og for guds skyld, hak nok chokolade! Hellere for meget end for lidt i sådan et tilfælde!

smør kagen med det samme som du bruger på siderne, det vil skabe et mere ensartet udtryk.

Medmindre du har en virkelig god hyldeblomstkoncentrat, kan du godt risikere den bliver neutral. Men tror sagtens de vil kunne fungere sammen, hvis du kan få hyldeblomsten til at spille.

Hm, bunde kan være lidt af det hele når du har to frugtsmage, en chokolade/kakao bund vil skabe noget kontrast når kagen skæres, men det vil måske også være for almindeligt eller klassisk. Hvis du vil have mousserne som stjerner, kunne du lave en almindelig vaniliebund, som du kunne putte hjerte konfekt i, så du vil få et farvespil. De kaldes også funfetti kager, men der bruges der normalt bare almindelig tivoli konfekt. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kom lige på at du også sagtens kunne lave nogen nøddebunde hvis I kan lide dette, det bliver på ingen måde så tungt som normale kagebunde, tværtimod bliver det meget frisk, men så skal du være sikker på du laver nok :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer