Brud Pia

Tidsplan/program for dagen.... Hjælp

24 indlæg i dette emne

Hej bz,

Vi er løbet ind i et problem med programmet for dagen. Oprindeligt så det sådan ud;

Bryllupsdagen

Kl. 14.00 Vielse

Kl. 15.00 Indtjekning på værelserne.Afslapning og evt. omklædning, mens Brudeparret fotograferes

Kl. 16.00 Bryllupskage serveres og brudeparret åbner gaver

Kl. 17.15 Brudeparrets overraskelse til gæsterne

Kl. 18.00 Velkomstdrink serveres og middagen starter. Derefter er der fest og dans

Kl. 02.00 Natmad

Dagen derpå

Kl. 09.30 - 11.00 Morgenmad i hotellets restaurant.

-----

Men nu vil vi gerne holde reception, med indbydelse ved feststedet. Altså for andre end dem som skal med til festen/hele dagen.

Jeg er åben for der bliver roser helt rundt i programmet. Vielsen og middagen kan også flyttes.,,

Har i nogle ideer????

Hvis vielsen bliver tidligere, skal der så være mad og ikke kun kage til receptionen? (Vi har gæster med 1 1/2 times transport)

Hvor lang tid tager receptionen?

Hvornår kan vi blive fotograferet?

Hvornår skal musikken holde sig klar fra? ( efter middagen skifter vi lokale, til liveband og loungestemmning)

Mange spørgsmål, sorry.. Er helt lost- fordi ideen med receptionen nok lige er kommet for sent...-vi har ikke sendt invitationer ud endnu- men det er oppe over...

Som altid- tak!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har vielse og reception på feststedet, og inviterer også et par folk til kun reception.

Lad være med at gøre det tidligere, for så er der for mange timer. Vi holder et fra 15-18 og vielsen, som er borgerlig, tager nok 15 minutter. Så er der bryllupskage og så billeder for brudeparret.

Vi har vist først musik fra kl 18, men ved ikke om det ændrer sig endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal snakke med vores feststed/selskabskoordinator imorgen, hvorefter planen forhåbentlig er lagt - skal jo også til at overveje invitationer :)

Er faktisk glad for at have en selskabskoordinator - hun ved nemlig, hvor lang tid de forskellige ting tager :) Samtidig står hun for at arrangere det meste - vi skal bare sige, hvad vi vil have. Og da jeg skal til eksamen ugen inden, er det rart med lidt aflastning på det punkt

Men rækkefølgen lyder:

14.00 Vielse

Reception i vores hus/have (formentlig inkl. bryllupskage)

Fotografering (evt. på feststed)

Ankomst samt indkvartering på feststed

Middag med hyggepianist

Dans med band

Dagen efter:

Morgenmad

Sejltur på Lillebælt

Receptionen er med vilje lagt lige efter kirken, da det er planen, at alle er inviteret med her - også dem som bare har været til globryllup. Hvis vi skal fotograferes først, er der chance for, at vi ikke når at se alle til receptionen.

Evt. transporttid mellem de forskellige steder skal jo også lige med i overvejelserne

0

Del dette indlæg

BZ det er jo mig .:) Jeg er helt enig med Ise87. Dvs. at gæsterne og I kører direkte til receptionen. Det at I tager ud og bliver fotograferet efter receptionen giver også et naturligt afslutningstidspunkt for de gæster der ikke skal med om aftenen.

0

Del dette indlæg

Hej bz,

Vi er løbet ind i et problem med programmet for dagen. Oprindeligt så det sådan ud;

Bryllupsdagen

Kl. 14.00 Vielse

Kl. 15.00 Indtjekning på værelserne.Afslapning og evt. omklædning, mens Brudeparret fotograferes

Kl. 16.00 Bryllupskage serveres og brudeparret åbner gaver

Kl. 17.15 Brudeparrets overraskelse til gæsterne

Kl. 18.00 Velkomstdrink serveres og middagen starter. Derefter er der fest og dans

Kl. 02.00 Natmad

Dagen derpå

Kl. 09.30 - 11.00 Morgenmad i hotellets restaurant.

-----

Men nu vil vi gerne holde reception, med indbydelse ved feststedet. Altså for andre end dem som skal med til festen/hele dagen.

Jeg er åben for der bliver roser helt rundt i programmet. Vielsen og middagen kan også flyttes.,,

Har i nogle ideer????

Hvis vielsen bliver tidligere, skal der så være mad og ikke kun kage til receptionen? (Vi har gæster med 1 1/2 times transport)

Hvor lang tid tager receptionen?

Hvornår kan vi blive fotograferet?

Hvornår skal musikken holde sig klar fra? ( efter middagen skifter vi lokale, til liveband og loungestemmning)

Mange spørgsmål, sorry.. Er helt lost- fordi ideen med receptionen nok lige er kommet for sent...-vi har ikke sendt invitationer ud endnu- men det er oppe over...

Som altid- tak!

Vi skal vies kl. 13.15 og holder reception fra ca. 14.15 til 17.00. Netop fordi nogle gæster kører hjemmefra ved 12-12.30 tiden har vi valgt at der bliver lidt let mad i form af små minitærter med lækkert fyld udover frugt, bryllupskage m.m.

Jeg tænker at jeres tidsplan kunne se sådan her ud:

Kl. 14 Vielse (går ud fra at i efter vielsen har indregnet tid til riskastning, lykønskninger, billeder ved kirken + kørsel til feststed)

Kl. 15 Reception begynder inkl. brudeparret

Kl. 16 Jeres overraskelse til gæsterne (kan det flyttes hertil?)

Kl. 16.30 I forlader receptionen for at tage ud og få taget billeder. Jeres gæster kan hygge sig videre med kage osv. eller de kan tjekke ind og skifte tøj/slappe af osv. Hvis I har køretid til/fra fotolokationen tror jeg, at det er for kort tid at regne med kun en time til fotografering

Kl. 18.00 I kommer retur og velkomstdrink, herefter middag

Du spørger hvornår musikken skal holde sig klar fra, og jeg vil umiddelbart sige kl 18 hvor der er velkomstdrink og hvor I kort efter går til bords. Her tænker jeg hvis I har en DJ eller lign. I kan selvfølgelig også vælge at have musik under receptionen når nu I holder det samme sted, men der skal I jo så overveje at det bliver en del flere timer som også koster penge :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt receptionen direkte efter vielsen og tog ud og fik taget billeder bagefter mens gæsterne checkede ind på deres værelser og flere af receptionsgæsterne har senere sagt at de synes det var så dejligt at vi som brudepar var der hele tiden, især for dem der kun kendte os og ingen af de andre gæster.... Vi havde jo holdt alt indenfor lille Jørlundes bygrænser så vi brugte ingen tid på transport, vores tidsplan:

Vielse kl 13

Reception lige efter (tror den var omkring 13:45)

16:00 brudeparret siger farvel til receptionsgæsterne og tager ud for at få taget billeder, bryllupsgæsterne checker ind på hotellet

17:30 velkomstdrinks (vi havde sat god tid af så vi selv lige kunne få et øjeblik alene før vi skulle være på igen)

18:00 middagen starter

Ca 22:00 (den blev vist snarre 22:45) kaffe og slikbuffeten

23:45 brudevals

24:00 opsendelse af himmellanterner

0

Del dette indlæg

Tak!!

Cricht og Camilla. Hvordan fungerer 1 1/2 hvor gæsterne er alene? Er det ikke lang tid mellem rec og middag?

Vi planlægger ikke selv at have tid uden gæsterne, da vi ikke skal ud og få taget billeder regner vi med. Men jeg synes sagtens at gæsterne kan underholde sig selv i halvanden times tid, specielt når de skal tjekke ind osv. Hvis det var mig der var gæst til fx Camillas bryllup, ville jeg synes det var dejligt at kunne slappe af på værelset, tage de højhælede af lidt osv.

0

Del dette indlæg

Jeg oplever tit når jeg ankommer til feststederne etc. at flere gæster er ankommet og at brudeparret først støder til senere. Det er min klare fornemmelse at de bestemt ikke keder sig. I stedet mingler de, hygger de sig etc. Det ville jeg ikke være bange for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig mange af vores gæster synes det var super lækkert at have en lille pause, de checkede ind, en del skiftede tøj, vi havde skrevet koden til hotellets wifi i velkomstbrevet så drengene fik tjekket fodboldresultater ;-)

0

Del dette indlæg

Okay, så prøver vi igen.

14.00 Vielse

15.00 Receptionen starter ( vi ankommer ca. 1530 - vi stopper kort på vejen og får taget nogle billeder)

Gæsterne får snacks og cava. Når vi kommer skærer vi kagen (ca kl 16), der opstilles kaffebar. Fadøl og vand tilgængeligt.

Kl.17.00 receptionen stopper. Receptionsgæsterne tager hjem, resterende gæster checker ind på værelserne/ afslapning/omklædning. Vi får taget billeder udenfor (strand og skov)

Kl. 18.00 velkomst og middagen starter.

Så betyder det så overraskelsen droppes (komiker i 35-45 min)

Hvordan lyder det?

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke se hvorfor komikeren skal droppes. Jeg ville egentlig gerne have noget underholdning til gæsterne mens vi får taget billeder, fordi det virker så tomt at gæsterne bare chiller... Men det er måske mig...

Min tanke er

14.00 Vielse
15.00 Receptionen starter (og du siger den starter uden jer, da i skal have taget billeder, men i er der ca. 15.30 - hvilket er fint)

15.45 i kan jo byde velkommen, skære kagen (eller byde op til snacks) for og så har i ca. ½ time hvor i "mingler" med folk og siger hej

16:15 (eller 16:30) komiker 30-45 minutter

Når komikeren er smuttet, mingler i igen med gæsterne og gør opmærksom på, at folk har mulighed for at friske op på deres værelser inden festen. Det giver jer også tid til at sige farvel til de gæster, som kun er der til receptionen. Men der er jo rigelig med tid frem til kl 18! Så der er masser af tid til at komme rundt og snakke med alle dem der kun er til receptionen.

Redigeret af ise87
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke se hvorfor komikeren skal droppes. Jeg ville egentlig gerne have noget underholdning til gæsterne mens vi får taget billeder, fordi det virker så tomt at gæsterne bare chiller... Men det er måske mig...

Min tanke er

14.00 Vielse

15.00 Receptionen starter (og du siger den starter uden jer, da i skal have taget billeder, men i er der ca. 15.30 - hvilket er fint)

15.45 i kan jo byde velkommen, skære kagen (eller byde op til snacks) for og så har i ca. ½ time hvor i "mingler" med folk og siger hej

16:15 (eller 16:30) komiker 30-45 minutter

Når komikeren er smuttet, mingler i igen med gæsterne og gør opmærksom på, at folk har mulighed for at friske op på deres værelser inden festen. Det giver jer også tid til at sige farvel til de gæster, som kun er der til receptionen. Men der er jo rigelig med tid frem til kl 18! Så der er masser af tid til at komme rundt og snakke med alle dem der kun er til receptionen.

Jo men de vil også gerne ud og få taget billeder efter receptionen også :)

Hvis jeres fotolokation (skov/strand) er lige udenfor feststedet er det sikkert fint med en time fra 17-18, men hvis I også skal køre lidt først for at nå derud, så er det måske lidt for presset tidsmæssigt ville jeg vurdere..

0

Del dette indlæg

Hvis I vil have komikeren så kunne det være lige når I har skåret kagen eller alternativt under velkomstdrinken om aftenen, man plejer at sætte ca 30 min af til velkomstdrinks...

Man plejer ikke at åbne gaverne til receptionen, det har jeg ihvertfald ikke oplevet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner med at åbne gaver i de ca. 45 min. der er sat af fra velkomstdrinken bliver serveret til vi går til bords. Hvis vi ikke når dem alle, så åbner vi lidt indimellem mellem retterne eller efter middagen, inden brudevalsen :) Det er sådan jeg har oplevet det bedst til de bryllupper jeg har været til og det fungerer rigtig fint

0

Del dette indlæg

Langt de fleste i dag foretrækker nok at pakke op mens gæsterne er der og kunne sige personlig tak fremfor at vente til efter festen eller at lade andre gøre det.

Jeg har flere oplevet brudepar der har pakket gaver op til deres reception. Enten fordi jeg har set det eller det er blevet nævnt af en toastmaster i forbindelse med at vi har talt om tidsplanen men jeg harnok også været ude til flere bryllupsfester end de fleste .:)

Hvis I skal have brunch med gæsterne dagen efter vil det være helt oplagt at vente medmindre mange gæster er fraværende. Men ellers er det meget almindeligt at brudeparret pakker op løbende og hen ad vejen som du siger det, når de lige finder en pause. Det kan som sagt være under receptionen, under middagen men jeg oplever også at nogle gør det efter brudevalsen og de første par numre derefter (som ofte er aftalt med brudeparret). Det handler nok om at det for manges vedkommende giver et befriende pusterum hvor man ligesom kommer væk fra det at være i fokus hele tiden.

Vedr. det med komikeren så mener jeg også sagtens at det kan passes ind. Omvendt skal man være opmærksom på at receptioner er meget uformelle. Er vejret godt hvad det jo selvfølgelig er i maj vil mange gæster helt sikkert opholde sig udenfor. Samtidig er 30-45 min. rigtig lang tid når vi taler om underholdning og indslag til en bryllupsfest hvor der i forvejen er mange ting, indslag og et presset program.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer