AugustBrud2015

Ventetid?

11 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Vi skal giftes den 14. august 2015 :)

Vores tidplan kommer til at se således ud

9.00 Frisør

12.00 Hjem og iføres kjole, smykker, sko

12.15 Turen går til kirke

12.30 Vielse

13.15 Færdig i Kirke

13.50 location billeder

14.50 Køre mod feststed

15.00 Reception begynder

15.30 Brudepar ankommer til reception

17.00 Check-in på værelser (reception slutter)

18.30 Velkomstdrik

Min H2B og jeg går og tænker over hvad vi kan sætte vores gæster til at underholde sig med i den ventetid der bliver. Mellem kirke og reception er der for gæsterne ca 1 time og 45 minutter fra kirken til receptionen begynder, og igen fra 17-18.30. mellem reception og festen.

Fra kirken til feststedet er der ca 40 minutters kørsel.

Er der nogle der har nogle foreslag? Gerne kom med alle ideer :D

Tak på forhånd! :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at bytte om på reception og location billeder?

Så behøver dem som kun skal med til reception ikke vente så længe, og I har god tid til billeder bagefter.

Jeg har hørt fra nogle, at når de kommer til receptionen efter location billeder, så er nogle allerede taget afsted - lidt synd.

0

Del dette indlæg

Jeg vil foreslå det samme som k87fyn, så du istedet får følgende tidsplan efter kirken:

13:15 - Kirke færdig

14:00 - Reception begynder

15:30 - Brudepar forlader reception og får taget billeder

16:00 - Reception slutter

17:00 - Check in på værelser

Hvis der receptionen holdes samme sted som festen, kan I eventuelt lade receptionen fortsætte til klokken 17, mens I er ude og få taget billeder, og I kan så få en stor entre under selve middagen.

0

Del dette indlæg

Problemet er at location ligger et kvarters kørsel fra kirken, og feststedet 40 minutter derfra i modsatte retning :) Så det kan ikke rigtig gøres anderledes hvis ikke vi skal bruge flere timer på transport :(
Vi kommer maks en halv time inde i receptionen.

Vi ved bare ikke hvad vi skal lade gæsterne "lave" i den tid mellem kirke og reception. Vi tænkte at sætte noget vikingespil op på græsplænen foran der hvor receptionen skulle holdes. Haha :)

Der er også mange der siger det er passende ventetid, men vi vil bare ikke have at vores gæster skal kede sig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så stiller jeg så et spørgsmål som man nok ikke må stille men vover at gøre det alligevel .:) Kunne man ikke bare ændre lokationen ?

Sådan som det er lagt frem er der ikke nogle til at tage imod de "eksterne" gæster hvor man kunne have en formodning om at mange ikke kender andre end jer fordi det er arbejdskolleger m.v. Samtidig kan de ikke bare stikke af fra receptionen fordi de jo er der for at møde jer. Hvis I bytter om på rækkefølgen som foreslået vil det være naturligt at tage afsked med de "eksterne" gæster på det tidspunkt hvor I bryder om. I er så ude og blive fotograferet mens de øvrige gæster indkvarterer sig på værelser m.v.

Helt generelt vil jeg sige at det er lang tid for gæsterne. Der er ca. 4,5 time fra de ankommer på feststedet til middagen/velkomsdrinken starter, velvidende at der er indlagt noget tid til indkvartering på værelser etc. De skal såmænd nok bygge sig og få tiden til at gå men der er nogle andre overvejelser I bør have med i betragtning i forhold til traktement. Det handler om bespisning men det handler også om drikkevarer. Jeg har enkelte gange set gæster der har haft en "lille" bimmelim på ved middagens start. Det er ikke altid lige heldigt.

1

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det lyder som for lang ventetid - det ville jeg nok have syntes inden vores eget bryllup, men er sikker på, at i bliver glade for at have god tid. Synes vores var presset, selvom vi i følge tidsplanen havde god tid. Især den time til fotografering forsvandt lynhurtigt (vi måtte også lige bruge tid på at undvige et par regnbyger).

Som de andre har skrevet, ville jeg mene det ideelle var, at location billeder kommer efter receptionen - også for jeres egen skyld, så i får mere tid til det. Synes alligevel det trak lidt ud for os med lykønskninger og riskastning efter vielsen. Vi kom i hvert fald senere derfra, end jeg havde troet. Men når det så er sagt, så tror jeg også godt i kan regne med, at flere gæster alligevel lige tager hjem og vender, hvis de har mulighed for det, inden de kører til feststedet - det kan være børn, der lige skal afleveres til babysittere, at man lige vil tage en bid mad, hente den taske man har pakket, osv osv. Og kommer der gæster med til reception, som ikke er inviteret med til festen om aftenen? Personligt ville jeg nok synes at 40 min hver vej er langt at køre, for at være med en times tid og få et stykke kage (vi har så heller ikke bil, så vi ville skulle ud i at låne bil/finde nogen at køre med/tage det offentlige :wink: ) Så det kan godt være, at i ikke skal regne med, at der er så mange, der tager med videre, hvis ikke de er inviteret til det hele.

Synes dog sagtens bare i kan udpege en til at være ansvarlig for at modtage gæsterne. I behøver ikke selv være der. Og efter receptionen skal folk jo tjekke ind, evt skifte tøj, de gamle vil måske lige svinge benene op/tage en lur... Det lyder som en god ide med havespil, men ellers er jeg sikker på, at folk klarer sig. Det er også en lang og hård dag for gæsterne, så tror de fleste vil være glade for, at der ikke er et stramt program hele tiden, men at man også lige kan slappe lidt af. Man skal jo gerne kunne holde hele natten :) Bare man har et sted at være. Har været til to bryllupper hvor der var 3 timers pause fra reception til middag. Det var måske lidt lang tid - især den ene gang hvor vi ikke rigtig havde noget sted at være, og var langt væk hjemmefra.

0

Del dette indlæg

Tiderne kan ikke rigtig ændres, da det er hvad vi både har aftalt med feststed, fotograf og har skrevet på inivtationerne.

I princippet kunne vi godt ændre lokation, men vi har simpelthen forelsket os i et sted inde på Frederiksberg :)

De fleste bor lige i nærheden eller på vejen til feststedet, så alle har mulighed for at kunne tage hjem hvis det er det de vil :)

Kan måske godt se nu, at det ville have været smartere at bytte rundt, Men feststedet skal også have 1,5 time mellem reception og fest til at gøre klar, så der skal være en lille pause der :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så du skal egentlig bare have folk til at hygge sig imens.

Så ville jeg stille sådan nogen her op: http://somethingturquoise.com/2015/01/27/free-printable-wedding-madlibs/

Og eventuelt andre "lær hinanden at kende" øvelser. Det eneste tricky her er at nogen af dem selvfølgelig ikke skal være med videre, så den kan godt være lidt tricky.

Ellers er der Tip en 13'er (hvor godt kender I brudeparret)

Men jeg ville lave nogle enkle lege, som omhandler jer, uden det er nødvendigt at I er tilstede.

0

Del dette indlæg

Og så sørg for at have en "Vært" til receptionen, som kan styre slagets gang når I ikke er der.

Det kunne være jeres forældre, forlover, maid of honor eller anden i brudeparrets følge, som kan gøre dette.

0

Del dette indlæg

Jeg vil mene at som de andre siger at i skal have nogle der er "ansvarlig" for at tage imod gæsterne og holde dem der indtil i nu kommer.

Vi holder reception lige efter kirken indtil kl 15:30 - 16:00 (folk er jo ikke altid hurtige ud af døren) og så er der velkomsdrink på hotellet 18:30. (Så har gæsterne tid til at tjekke ind og lige skifte/få en lur og så kan vi også selv lige trække vejret)

Vi skal også fotograferes lige efter kirken men receptionen er hjemme i svigerforældrenes have og de/toastmasters vil være ansvarlig for at få tingene igang der indtil vi kommer.

Som sagt sørg for at der er nogle der lige kan tage et glas og slå på det og sige "Velkommen, de er ude og blive fotograferet men jeg synes lige at vi imens lærer hiannden lidt at kende, får en kold øl etc." og så evt. aftal med dem at i skriver en sms når i er på vej tilbage så i kan få en "entre" :)

Det er i hvert fald det jeg forstiller mig skal ske hos os :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer