M B-D

Brudebuket - Hvordan?

5 indlæg i dette emne

Hej alle

Så måtte jeg også hellere få oprettet en bruger herinde i stedet for blot at lure med på sidelinjen :)

Min kæreste og jeg har været rundt ved forskellige blomsterhandlere for at høre omkring muligheder med brudebuket og andet til vores bryllup. I den forbindelse fandt vi ud af, der er flere måde at lave buketten på, end vi lige havde regnet med - og hver blomsterhandler anbefalede/gjorde det forskelligt!

Vi kan nu vælge imellem:

- Alm. bundet buket

- Stiftet buket

- Buket sat i oasis med håndtag (bridie?)

Vi skal giftes kl. 10:00 den 29. august, så der er risiko (chance :) ) for varmt sommervejr.

2 af blomsterhandlerne regnede automatisk med en stiftet buket, 2 andre regnede automatisk med en alm. bundet buket og i den sidste blev vi anbefalet at få den sat i oasis af hensyn til blomsternes holdbarhed, hvis det er meget varmt på dagen.

Har I eller jeres (kommende) mænd gjort jer nogle tanker i forhold til, hvordan hvordan brudebuketten skulle/skal laves og vil I dele dem med mig? Jeg synes, jeg blev noget mere forvirret end afklaret af alle de forskellige meldinger :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu blev jeg gift i september, men vejret skal være ualmindeligt varmt hvis blomsterne ikke skal holde til varmen medmindre det er fordi de ikke bruger helt friske blomster eller fordi du ønsker meget vandkrævende blomster... Dagen efter brylluppet havde min moster min buket med hjem til Bornholm hvor den derefter lå i næsten 3 uger på min mormor og morfars grav før den blev smidt ud... Min var stiftet for at undgå et kæmpeskaft som man ellers vil få hvis man har mange blomster med kraftig stilk...

Min buket var udelukkende af roser med hjerteranker (mener jeg de hedder) og kun en smule grønt

0

Del dette indlæg

Tak for dine erfaringer. Jeg forestiller mig også umiddelbart en buket der er simpel og elegant med smukke roser :)

Det er også umiddelbart stiftet, jeg selv hælder til. Både af hensyn til tykkelsen på skaftet i forhold til en alm. bundet buket og så i forhold til, at det jeg umiddelbart kunne finde om oasis-buketter var, at de tabte flere blomster i løbet af dagen.

0

Del dette indlæg

Min var med håndtag på. Det var så beklædt med lammeører. Der er jo som sagt vand i så blomsterne holder sig. Det kræver dog at blomsterhandleren sørger for at, hæfte blomsterne godt fast hvis du skal have en hængende buket som min. Min buket blev brugt som bordekoration foran manden og min plads.

post-43541-0-14308100-1428245378_thumb.j

Redigeret af snuske
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har også meget fald, min havde kun en smule dråbe og så var den i øvrigt ikke specielt stor, præcis som jeg havde ønsket

Min søsters buket var også stiftet og magen til, bare en smule mindre og uden dråbe

post-72085-0-42845100-1428247047_thumb.j

post-72085-0-41270800-1428247107_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer