Chris27

Bryllups bøn

14 indlæg i dette emne

Nu er jeg blevet syg og mistet stemmen, så overskud er minus. Men vi skal vies på lørdag, så har tusind ting vi skal. Igår efter mødet med præsten fik vi en hjemme lektie. Vi skal skrive en bryllups bøn. Er der andre der er blevet bedt om dette? Og måske vil dele til inspiration ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig hørt om sådan en bøn før, men googlede lige lidt og der kom bl.a. dette resultat frem her fra Bryllupsklar:

Apache bryllupsbøn

Nu vil I ikke mærke regn,
thi I vil være hinandens ly.

Nu vil I ikke mærke kulde,
thi I vil være hinandens varme.

Nu er der ikke mere ensomhed,
thi I vil være hinandens ledsagere.

Nu er I to kroppe,
men der ligger kun et liv foran jer.

Gå nu til jeres bopæl
for at påbegynde jeres liv sammen.

Gid jeres dage på jorden må blive gode og lange.

Det er fra denne tråd: http://www.bryllupsklar.dk/forum/34313/apache-wedding-prayer.html/ og er oversat fra engelsk. Ved ikke om det kan bruges, -men så er der da måske lidt inspiration? *s*

Pøj pøj med det, rigtig god bedring og ikke mindst stort tillykke med brylluppet på lørdag. Håber I får en helt fantastisk dag. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt om det før og jeg må indrømme, at hvis jeg ville gøre sådan noget, som præst, så ville jeg bestemt ikke sige det til parret så tæt på brylluppet...

Nå, men det hjælper dig jo ikke så meget.

Skal det være en bøn, som I selv har skrevet eller må det være en, som I har fundet på nettet? Hvis det må være en, som I har fundet på nettet, så vil jeg foreslå Frans af Assisis bøn:

Gud, gør os til redskaber for din fred:
Hvor der er had, lad os så kærlighed
Hvor der er krænkelse - tilgivelse
Hvor der er tvivl - tro
Hvor der er fortvivlelse - håb
Hvor der er mørke - lys
Hvor der er bedrøvelse - glæde
Hjælp os, så vi ikke så meget søger at blive trøstet, som at trøste
Ikke at blive forstået, men at forstå
Ikke at blive elsket, men at elske
For det er ved at give, at vi modtager
Ved at tilgive, at vi bliver tilgivet
Og ved at dø, at vi bliver født til evigt liv
Amenforstået, men at forstå
Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Hvis det er en almindelig folkekirke som du siger og dermed ikke en del af en speciel kultur/religion så syntes jeg faktisk det kan være lidt grænseoverskridende. Så burde det være et valg og som GR siger også noget som burde have været fremme noget før.

0

Del dette indlæg

Det hjælper ihvertfald ikke på nerverne.

Vores præst er i familie med en biskop og det kunne vi godt mærke. Super sød, men meget loyal over for kristendommen. Vi er ikke vant til at gå i kirke, så det kom lidt bag på os, hvor meget vi skulle tage stilling til og som nævnt virkede vi nok lidt uforberedt :-(

Sendte den bøn afsted igår også må vi se hvad hun siger til det :

Fadervor, du som er i himlen.

Vi beder dig velsigne os med din kærlighed på denne betydningsfulde dag.

Vi beder dig beskytte vore nærmeste, velsigne os med et langt og meningsfuldt liv.

Vi beder dig hjælpe os med at udleve vore drømme, og led os ikke ind i fristelse, men fri os fra det onde.

Thi dit er Riget og magten og æren i evighed!

Amen

0

Del dette indlæg

Vores præst er i familie med en biskop og det kunne vi godt mærke. Super sød, men meget loyal over for kristendommen. Vi er ikke vant til at gå i kirke, så det kom lidt bag på os, hvor meget vi skulle tage stilling til og som nævnt virkede vi nok lidt uforberedt :-(

Vi beder dig beskytte vore nærmeste, velsigne os med et langt og meningsfuldt liv.

Vi beder dig hjælpe os med at udleve vore drømme, og led os ikke ind i fristelse, men fri os fra det onde.

Amen

det er da blevet rigtig godt synes jeg, håber jeres præst siger go for den

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Amen

Ahh, så ved jeg godt, hvem det er :)

Det er en god bøn, I har fået skrevet. Helt nede på jorden og noget højtravende, som man ellers godt kunne komme til, fordi det er lidt ukendt område. Men super bøn :loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer