minispiret

ENKEL BORDPYNT..!

7 indlæg i dette emne

Hej alle,

nu vil jeg lige spørge efter et godt råd, da jeg vist kører lidt i selvsving nu.

Vi skal giftes d 12.12, og farvetemaet er sort-hvid-sølv. Alt fra kjole til brudebuket, bryllupskage og borddækning holdes i disse tre farver.

Mht borddækningen og blomster vs INGEN blomster:

Hvid dug

Sort bordløber

Gennemsigtige glasvaser (firkantede)

Sorte + hvide servietter

sorte + sølv servietringe (hjemmelavede, mega flotte ;-)

Hvide bloklys (på spejl- plader med sølvsten drysset på)

Her er så spørgsmålet:

Ville det være en enkel og god idé at tage enten troldegrene eller lærkegrene med kogler på, og evt spraye med lim + drysse sølvglitter på, og så stille dem i vaserne, og så kunne undvære blomster..? Eller evt lige sætte et par enkelte hvide gerbera'er i hver vase ved grenene..???

Jeg har en idé i mit hoved om at enkelthed med en smule glitter nok skal 'bære looket i sig selv', men bliver det FOR enkelt..??? Det skal siges, jeg folder servietterne ret specielt og har lavet disse hersens virkelig flotte sorte/sølv servietringe.

Jeg tænker lidt budget også. Grenene er gratis og spraylim og glitter koster næsten intet. Blomster er dyre, så jeg tænkte det kunne være et godt sted at spare, når naturen har andet at byde på. Lærkegrene med kogler vil da være fint til julebryllup, men har simpelthen lige brug for andres mening... :unsure:

På forhånd tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som nogle meget fine tanker! Grene med glimmer vil helt sikkert se flot ud. Jeg synes lærkegrenene vil være smukkest. Jeg ville nok tilføje lidt stedsegrønt, men det er en smagssag. Jeg ville gå efter nogle eukalyptusgrene eller noget rønnebær. Det har en flot, mat overflade og farve, der ville give det enkle og stilrene lidt blødhed.

Jeg ville altid selv vælge at sætte lidt blomster til - men jeg tænker at du kan komme meget langt med et par bundter pæne, hvide roser eller gerberaer.

Jeg har lige fundet lidt billeder, der måske kan bruges til inspiration. Hvis jeg var dig, ville jeg lægge fokus på glimmer og hvid, og tone det sorte ned - vinteren er så mørk i sig selv, og sort er smuk som detaljer på fx dine servietringe.

18a440aa7f7588c5b90b8332332faf36.jpg

9781af9e6e7b1f4a02b6aa75318021b9.jpg

f6b95d261ac6eb7856e1933345f8c663.jpg

9ab2e416767e6d9b94cfd867e698dbaa.jpg

0

Del dette indlæg

Vi havde bare hvidt - ingen blomster, men en del stearinlys. Vores borde var rimelig smalle og det gjorde bestemt ikke noget der ikke var mere pynt på. Vi havde dog også købt nogle specielle lys, der hang og "svævede" i luften i wire over bordet, så det ikke bare var et almindeligt bord med hvid dug og stearinlys

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer