Brineh

S & L Bryllup - 21.05.2016 - Så er beretningen begyndt

468 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sikke en dejlig planlægningstråd, og sikke en masse inspiration at få! Er selv fra Køge og skal giftes samme dag :)

Kan se det er dig der har nuppet TineT! Hun sagde godt at hun var booket den dag - øv :-P

Og sikke dog et flot headpiece!

Ej hvor sjovt at at have en dato-"søster" som også er fra samme by som en selv :)

Haha jamen det må du jo så undskylde, men tænkte jeg ville være tidligt ude med sådan en booking, skulle du have brugt hende som fotograf?

Tusind tak, kan klart anbefale Miss Lena.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Både fotograf og hår og makeup var håbet :) men nu har jeg fundet noget i byen hvor vi skal vies og hvor jeg skal forberede mig med familien, så det gik op alligevel

Ja jeg synes også det er meget sjovt at følge andre med samme dato, især fra samme område der har fundet på gode løsninger og ikke mindst har erfaringer - som f.eks. Fuhrmann's :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:floejt:Inspiration til salmer :floejt:

_______________ :heart: _______________

Der sker ikke så mange ting her på bryllupsfronten.

Jeg er i gang med at afslutte mit 2. hovedforløb, så vi har mange prøver her de sidste par uger.

Men idag, har vi siddet og fundet lidt inspiration sammen til samler.

Så vi har noget at komme med, til den tid når vi skal have samtale med præsten.

Vi har snakket om følgende:

:heart: Det er så yndigt at følges ad

:heart: I østen stiger solen op

:heart: Op, alt den ting, som Gud har gjort

Vi har taget udgangs punkt i at det er nogle samler de fleste kender,

så alle kan synge med og det ikke kun er 2-3 stykker som synger med :)

Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:iloveyou:Brudebuket og knaphuls blomster bestilt :iloveyou:


_______________ :heart: _______________




Vi har i dag, været forbi hos blomsterhandleren i vores by.


Jeg havde billede med at den buket jeg har forelsket mig i, den er så enkel og elegant :loveflag:



Jeg spurgte selvfølgelig hvad prisen ville koste for brudebuketten og 2 stk. rose knaphuls blomster,


det vil blive 760 kr, for det hele, det synes vi lød rigtig billigt, så det bestilte vi til vores store dag :)



Skønt endelig at komme lidt igang med planlægningen igen efter lang tids pause.



Jeg har også leget lidt med spray maling idag, så glæder mig til at blive færdig så jeg kan vise mit lille projekt til jer :biggrin:



I skal da ikke snydes for et billede af den smukke buket og knaphuls blomsten.



post-43752-0-42953800-1443976268_thumb.j


Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin buket :) hvilken butik bruger i til buket og knaphulsblomster?

Jeg har bestilt det hos en blomster butik som hedder http://www.destinablomster.dk/

Det har åben alle dage fra kl, 9, endda også i weekenden, de er super flinke. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim: HUSKELISTE :thumbsupsmileyanim:

_______________ <3 _______________

 

En lille huske liste til mig selv over de praktiske ting, måske der kommer mere på i løbet af vejen.

 

Sort med streg over = er der styr på.

Rød = er alt det der mangler.

 

 

Et år inden brylluppet:

Opdateret d. 17.05.2016

 

  • Bestil tid i kirken
  • Lav en gæsteliste
  • Beslut et tema til brylluppet
  • Bestil fotograf
  • Book tid hos frisør og evt. stylist
  • Arranger Jeres kørsel til og fra kirken
  • Kig på brudekjoler.
  • Booke et feststed.

 

 

6 måneder før:

 

  • Bestil kjolen
  • Kig efter ringe.
  • Book tid til prøveopsætning hos frisøren
  • Find alle adresser til invitationerne
  • Lav/bestil invitationer
  • Indhent tilbud omkring madbuffet
  • Send invitationer ud
  • Bestil bryllupskage og beslut smage og udseende

 

 

4 måneder før:

 

  • Bestil dekorationer, buket, knaphulsblomster mm.
  • Lav en ønskeseddel
  • Book serveringspersonale
  • Bed om fri fra onsdagen op til brylluppet fra arbejdet
  • Aftal tid med præsten om møde

 

 

3 måneder før:

 

  • Udfyld og send ægteskabserklæring via borger.dk
  • Planlæg vielsen, ring til præsten
  • Køb tøj og sko til brudgom
  • Køb vielsesringe og bestil evt. indgraveringer.
  • Bestil manicure
  • Lav en playliste til under middagen og til dans senere
  • Bestil tid til kjoletilretning

 

 

2 måneder før:

 

  • Invitationer bør være udsendt
  • Bestem Jer for den endelige menu og bestil
  • Find location for Jeres bryllupsbillede efter kirken
  • Andre tryksager: Menukort, program for dagen mm.
  • Køb drikkevarer, hvis de ikke skal købes på feststedet
  • Læg en tidsplan for dagen
  • Køb accessories til bruden

 

 

Måneden før:

 

  • Lav endelig gæsteliste og bordplan
  • Få tilrettet brudekjolen
  • Gå dine brudesko til; husk skiftesko til dagen!
  • Gennemgå vielsen med præsten
  • Hent vielsesringe hos guldsmeden
  • Send prøvelsesattest til kirkekontoret
  • Tjek op på aftalerne med frisør og makeup
  • Hæv penge, til leverandørere, der skal afregnes kontant
  • Hent kjolen og prøv tøjet en sidste gang
  • Find en person, der skriver alle gaver op på dagen.
  • Lav og bestil evt. sanghæfter til kirken
  • Øv brudevalsen

Dagen før:

 

  • Dæk bordene og pynt op i festlokalet
  • Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng.

 

Bryllupsdagen:

 

  • Pak en taske med skiftetøj til dagen derpå
  • Pak praktiske ting: Hårlak, hårnåle, panodiler mm.
  • Sørg for at blomsterpynten er klar til festlokalet og kirken
  • Tjek op på om kagen er klar
  • Hæng tøjet parat og pak hårpynt der skal med til frisøren

 

Efter brylluppet:

 

  • Få brudebuketten konserveret.
  • Send/aflevere takkekort.
  • Byt evt. gaver.
Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

meget smuk buket og ikke mindst meget billigt :loveshower:

glæder mig til at se dit projekt :cheerleader3:

Ja synes også det var billigt, har tit læst at folk skulle af med 1000 kr og opefter :)

jeg skal selv af med 1000 kr men det er inkl to brystblomster

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god liste :) og ikke mindst virkelig flot buket - hold nu op..

Vi kører 'gammel' stil her og det er manden, som skal bestille min buket :)

Ja det er altid rart med lister, man kan forholde sig lidt til :)

Vi kører lidt et utraditionelt bryllup og vil gerne selv bestemme min brudebuket, det er også ham som kommer til at betale buketten og knaphuls blomsterne.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bolero


_______________ :heart: _______________




Nu sidder jeg lidt på nettet og kigger efter en bolero til den store dag, da jeg godt vil have dækket mine "mormor" arme og så er jeg altså også bare en fryse pind.


Selv hvis det er 15 grader udenfor, og der bare er en lille vind som rør sig, jamen så synes jeg det er koldt.



Hvilken en af disse 3 synes i er pæneste og vil passe til min brudekjole?? :help:


Jeg er nok mest til den sidste, men kan ikke helt finde ud af om den passer til kjolen.



post-43752-0-06202800-1444055023_thumb.j



Lige et billede min brudekjole



post-43752-0-59020800-1444055160_thumb.j


Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bolero

Nu sidder jeg lidt på nettet og kigger efter en bolero til den store dag, da jeg godt vil have dækket mine "mormor" arme og så er jeg altså også bare en fryse pind.

Selv hvis det er 15 grader udenfor, og der bare er en lille vind som rør sig, jamen så synes jeg det er koldt.

Hvilken en af disse 3 synes i er pæneste og vil passe til min brudekjole?? :help:

Jeg er nok mest til den sidste, men kan ikke helt finde ud af om den passer til kjolen.

attachicon.gifbolero collage.jpg

Lige et billede min brudekjole

attachicon.gifmin brudekjole.jpg

de er fine alle tre - men er mest til nr. 2 eller 3. - passer 2'eren lidt til blonde på kjolen? Det er svært at se :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det til dels er for varmens skyld, så ville jeg ikke vælge nr. To. Der er ikke meget varme i den. Jeg synes ikke nr. Tre passer til kjolen med de vide ærmer - tænker det også lidt er afhængigt af hvordan du ser ud. Synes lave kvinder (som mig selv), godt kan drukne i tøjet hvis det er for løst. Så lige nu er jeg til nr. 1, men måske der findes andre der vil gå bedre til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

den første synes jeg er for skindende til din kjole, der har et mere flyende look. Nr 2 er rigtig fin og synes den passer godt til da kjolen har en lille blonde detalje:) Mens nr 3 igen godt kunne passe til det flyende look, men pas på farven. Det kan nemt være billederne, men det ville være synd vis den ikke passer i tonen:/ men det er altid svært at vurdere på billeder, ellers kunne du jo retunerer dem vis ikke du synes de passer alligevel;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bolero

Nu sidder jeg lidt på nettet og kigger efter en bolero til den store dag, da jeg godt vil have dækket mine "mormor" arme og så er jeg altså også bare en fryse pind.

Selv hvis det er 15 grader udenfor, og der bare er en lille vind som rør sig, jamen så synes jeg det er koldt.

Hvilken en af disse 3 synes i er pæneste og vil passe til min brudekjole?? :help:

Jeg er nok mest til den sidste, men kan ikke helt finde ud af om den passer til kjolen.

attachicon.gifbolero collage.jpg

Lige et billede min brudekjole

attachicon.gifmin brudekjole.jpg

de er fine alle tre - men er mest til nr. 2 eller 3. - passer 2'eren lidt til blonde på kjolen? Det er svært at se :)

Jeg tror ikke helt at nr. 2 passer til blonden på kjolen. :)

Hvis det til dels er for varmens skyld, så ville jeg ikke vælge nr. To. Der er ikke meget varme i den. Jeg synes ikke nr. Tre passer til kjolen med de vide ærmer - tænker det også lidt er afhængigt af hvordan du ser ud. Synes lave kvinder (som mig selv), godt kan drukne i tøjet hvis det er for løst. Så lige nu er jeg til nr. 1, men måske der findes andre der vil gå bedre til :)

Det kan du til dels godt have ret i :)

Må prøve at kigge lidt videre, men af de 3, så synes jeg bedst om nr. 3

den første synes jeg er for skindende til din kjole, der har et mere flyende look. Nr 2 er rigtig fin og synes den passer godt til da kjolen har en lille blonde detalje:) Mens nr 3 igen godt kunne passe til det flyende look, men pas på farven. Det kan nemt være billederne, men det ville være synd vis den ikke passer i tonen:/ men det er altid svært at vurdere på billeder, ellers kunne du jo retunerer dem vis ikke du synes de passer alligevel;)

Blev faktisk lidt i tvivl om farven på kjolen, så blev lige nød til at skrive til dem og spørge, har hele tiden troet at kjolen var hvid, men den er Ivory :)

Så dem på billedet er hvide, men de kan godt fåes i Ivory.

Jeg tror måske jeg bestiller nr. 3 og så kan jeg altid returner den igen, som du skriver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vase - DIY


_______________ :heart: _______________




Jeg fik en idé, efter vi havde spist brune kartofler her for et stykke tid siden.


At man måske kunne spray male glasene og så bruge dem til blomster på bordene til brylluppet :)



Jeg begyndte på mit lille projekt, med i alt 7 "vaser", jeg købte så noget blonde bånd idag, der var bare ikke nok, kun til 3 af vaserne.


Så skal lige have købt noget mere på et tidspunkt :)



Synes sagtens de kan bruges, dog med røde roser i til den tid :)


- jeg havde kun lige en buket med lyserøde blomster.



post-43752-0-72554800-1444477765_thumb.j



post-43752-0-11457900-1444477773_thumb.j



Så spare man jo også lidt penge på vaser til blomsterne, hvis man altså skal have blomster :)


Nu går vi jo en tid i møde, hvor der højst sandsynlig vil blive brugt nogle af de her glaskartofler.

Redigeret af Brineh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vase - DIY

Jeg fik en idé, efter vi havde spist brune kartofler her for et stykke tid siden.

At man måske kunne spray male glasene og så bruge dem til blomster på bordene til brylluppet :)

Jeg begyndte på mit lille projekt, med i alt 7 "vaser", jeg købte så noget blonde bånd idag, der var bare ikke nok, kun til 3 af vaserne.

Så skal lige have købt noget mere på et tidspunkt :)

Synes sagtens de kan bruges, dog med røde roser i til den tid :)

- jeg havde kun lige en buket med lyserøde blomster.

attachicon.gifIMG_4208-01.jpg

attachicon.gifIMG_4209-01.jpg

Så spare man jo også lidt penge på vaser til blomsterne, hvis man altså skal have blomster :)

Nu går vi jo en tid i møde, hvor der højst sandsynlig vil blive brugt nogle af de her glaskartofler.

hvor er de blevet fine, og ja i kan sagens bruge dem som vaser :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:shopping:Bordpynt indkøb :shopping:

De seneste 2 dage har jeg modtaget lidt lækkerier til vores bordpynt.

Vi har bestilt personlige servietter, vi er faktisk rigtig tilfredse med resultatet :cheerleader3:

De sorte blonde løbere er også kommet hjem, de er købt på ebay

attachicon.gifIMG_3775-01.jpg

attachicon.gifIMG_3777-01.jpg

Så lidt "diamanter" til bordpynten også er købt på ebay til næsten ingen penge :loveshower:

attachicon.gifIMG_3779-01.jpg

Idag skal jeg prøve brudekjoler og ih hvor jeg glæder mig :c166:

Har du mon et link til de blonde løber ? ☺️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vase - DIY

Jeg fik en idé, efter vi havde spist brune kartofler her for et stykke tid siden.

At man måske kunne spray male glasene og så bruge dem til blomster på bordene til brylluppet :)

Jeg begyndte på mit lille projekt, med i alt 7 "vaser", jeg købte så noget blonde bånd idag, der var bare ikke nok, kun til 3 af vaserne.

Så skal lige have købt noget mere på et tidspunkt :)

Synes sagtens de kan bruges, dog med røde roser i til den tid :)

- jeg havde kun lige en buket med lyserøde blomster.

attachicon.gifIMG_4208-01.jpg

attachicon.gifIMG_4209-01.jpg

Så spare man jo også lidt penge på vaser til blomsterne, hvis man altså skal have blomster :)

Nu går vi jo en tid i møde, hvor der højst sandsynlig vil blive brugt nogle af de her glaskartofler.

Nej hvor er de bare fine! Sikke en helt fantastisk idé! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:shopping:Bordpynt indkøb :shopping:

De seneste 2 dage har jeg modtaget lidt lækkerier til vores bordpynt.

Vi har bestilt personlige servietter, vi er faktisk rigtig tilfredse med resultatet :cheerleader3:

De sorte blonde løbere er også kommet hjem, de er købt på ebay

attachicon.gifIMG_3775-01.jpg

attachicon.gifIMG_3777-01.jpg

Så lidt "diamanter" til bordpynten også er købt på ebay til næsten ingen penge :loveshower:

attachicon.gifIMG_3779-01.jpg

Idag skal jeg prøve brudekjoler og ih hvor jeg glæder mig :c166:

Har du mon et link til de blonde løber ? ☺️

Det kan du tro jeg har :)

Her er det direkte link

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vase - DIY

Jeg fik en idé, efter vi havde spist brune kartofler her for et stykke tid siden.

At man måske kunne spray male glasene og så bruge dem til blomster på bordene til brylluppet :)

Jeg begyndte på mit lille projekt, med i alt 7 "vaser", jeg købte så noget blonde bånd idag, der var bare ikke nok, kun til 3 af vaserne.

Så skal lige have købt noget mere på et tidspunkt :)

Synes sagtens de kan bruges, dog med røde roser i til den tid :)

- jeg havde kun lige en buket med lyserøde blomster.

attachicon.gifIMG_4208-01.jpg

attachicon.gifIMG_4209-01.jpg

Så spare man jo også lidt penge på vaser til blomsterne, hvis man altså skal have blomster :)

Nu går vi jo en tid i møde, hvor der højst sandsynlig vil blive brugt nogle af de her glaskartofler.

hvor er de blevet fine, og ja i kan sagens bruge dem som vaser :cheerleader3:

Ja er faktisk også blevet vild med dem, de er anderledes end man normalt ser, dog skal blomster ikke være så høje, men lige lidt over kanten :)

Vase - DIY

Jeg fik en idé, efter vi havde spist brune kartofler her for et stykke tid siden.

At man måske kunne spray male glasene og så bruge dem til blomster på bordene til brylluppet :)

Jeg begyndte på mit lille projekt, med i alt 7 "vaser", jeg købte så noget blonde bånd idag, der var bare ikke nok, kun til 3 af vaserne.

Så skal lige have købt noget mere på et tidspunkt :)

Synes sagtens de kan bruges, dog med røde roser i til den tid :)

- jeg havde kun lige en buket med lyserøde blomster.

attachicon.gifIMG_4208-01.jpg

attachicon.gifIMG_4209-01.jpg

Så spare man jo også lidt penge på vaser til blomsterne, hvis man altså skal have blomster :)

Nu går vi jo en tid i møde, hvor der højst sandsynlig vil blive brugt nogle af de her glaskartofler.

Nej hvor er de bare fine! Sikke en helt fantastisk idé! :loveshower:

Tusind tak, synes også de er blevet rigtige fine, glæder mig til at se dem på bordet til den store dag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer