renzius

Bryllupskage: stablet eller stativ?

13 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Vi står og skal vælge om vores kage skal stables eller stilles på stativ. Min umiddelbare hovedforudsætning er, at det skal være den løsning, der står mest sikkert så vi ikke laver en katastrofe når den skal transporteres, samles eller stilles på bordet.

Har I mon nogle erfaringer at dele?

Mit bud ville være at den stod sikrest stablet, men det er måske lettere at skære af den hvis den står på stativ? Kagen bliver enten 3 høje lag eller 4 lidt lavere. Håber det giver mening, og håber i har nogle gode råd.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du skal lave den selv er det nemmere at lave på stativ da det ikke sætter helt samme krav til at de nederste lag ellers skal kunne bære de øverste, selv med støttepinde kan det være lidt en udfordring hvis man ikke har gjort det før

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du skal lave den selv er det nemmere at lave på stativ da det ikke sætter helt samme krav til at de nederste lag ellers skal kunne bære de øverste, selv med støttepinde kan det være lidt en udfordring hvis man ikke har gjort det før

Vi har en pige der laver den for os, der er rigtig dygtig til det med kager, så er sikker på hun kan teknikken. Hun har spurgt hvad vi helst vil have og jeg forsøger at vælge det der er minds risiko for vi laver ulykker med. Ser for mig hvordan tre sirligt dekorerede lag af bryllupskage forsvinder ud over en bordkant, eller bliver smurt ud på bagsædet af en bil

0

Del dette indlæg

Vi har en pige der laver den for os, der er rigtig dygtig til det med kager, så er sikker på hun kan teknikken. Hun har spurgt hvad vi helst vil have og jeg forsøger at vælge det der er minds risiko for vi laver ulykker med. Ser for mig hvordan tre sirligt dekorerede lag af bryllupskage forsvinder ud over en bordkant, eller bliver smurt ud på bagsædet af en bil

Hvis hun har tarvet på det, så er det vel bare at vælge det udseende, I bedst kan li'? Eller hvad hun har mest erfaring med? :)

ja jeg lagde ud med at spørge hende hvad der stod mest sikkert, men jeg tror hun vil have at hun ikke har bestemt for os, så hun fortalte os at hun kan lide at lave begge dele. Jeg er bare ekstra forsigtig så jeg tænkte nogen herinde havde nogle overvejelser jeg kunne trække på :) - synes det lyder som en udemærket ide med lag og indvendig sokel

0

Del dette indlæg

Da vi snakkede med bageren, der skal lave vores kage, spurgte vi ind til mulighed for stablet vs. stativ, da min kæreste bedst kan lide dem stablet.

Vores kage skal transporteres ca. 20km (klarer bageren), men de sagde, at så laver de den på stativ, det mente de var det sikreste - også i forhold til varmen (slut august) med mousser og alt det. Og så skal man heller ikke være opmærksom på pinde eller lignende, når man skærer i kagen :)

0

Del dette indlæg

Da vi snakkede med bageren, der skal lave vores kage, spurgte vi ind til mulighed for stablet vs. stativ, da min kæreste bedst kan lide dem stablet.

Vores kage skal transporteres ca. 20km (klarer bageren), men de sagde, at så laver de den på stativ, det mente de var det sikreste - også i forhold til varmen (slut august) med mousser og alt det. Og så skal man heller ikke være opmærksom på pinde eller lignende, når man skærer i kagen :)

også en virkelig god pointe tak :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I din måned vil jeg anbefale den på stativ, for kagerne bliver ekstremt tunge når de bliver stablet! Samtidig skal du heller ikke bekymre dig om mousser der er ved at smelte osv, som nogen af de andre skriver.

Derudover er det rigeligt nemt at samle på stativ på stedet, hvorimod en stablet kage er lidt mere besværlig at transportere (bare spørg min H2B - der har siddet med flere kager på skødet under transporten af den :floejt: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer