Sign in to follow this  
Followers 0
girl_beat

Erfaringer med buffet?

5 posts in this topic

Hej alle I skønne brude

Er der nogen, der vil dele deres erfaringer med at have buffet i stedet for traditionel 3-4 retters menu til festen? Tager spisningen fx kortere tid? Hvad var gæsternes reaktion?

Vi overvejer det p.t., da vi ønsker en casual aften, hvor gæsterne kommer hinanden ved og får snakket mere sammen på kryds og tværs :)

0

Annonce ♥

vi har valgt buffet til hovedretten, da vi netop ønsker at det bliver casual, nede på jorden og at folk kan snakke med andre end dem de lige sidder til bords med.

Jeg har før været til fest heri blandt bryllup hvor der også var buffet og det har fungeret fint dog kan der dannes kø ved buffet bordet, men det har vi taget højde for

0

Jeg oplever at der er buffet ved ca. halvdelen af de bryllupsfester jeg er ude til så det er meget populært og dermed også helt almindeligt. Ofte som en kombination hvor enten hovedret og/eller dessert er anrettet som buffet men det kan også være hele vejen igennem. Jeg tror ikke på den med at festen bliver casual eller uformel blot fordi der er buffet. Folk taler altid sammen på kryds og tværs i forbindelse med de mange pauser der er under en middag. Men det skader ikke for her "tvinges" de til at stå sammen med nogle folk som de måske ikke kender og som ikke lige var de første de ville opsøge i pauserne. Naturligvis kan der være kø ved en buffet men det er ikke anderledes end at folk ofte sidder og venter på serveringen når to serveringspiger lige skal servere 50 portioner forret eller hovedret. Tidsmæssigt er der heller ikke den store forskel. En buffet-løsning stiller på den ene side større krav til toastmaster i forhold til lige at kunne fange pauserne men giver omvendt også mere fleksibilitet fordi der er feststeder som siger at de ikke vil have indslag under hovedretten. Heller ikke selvom folk sidder og venter måske en halv time på at der serveres 2. gang.

0

Vi havde buffet og det fungerede super godt! Vi havde tallerkenanrettet forret og så buffet til hovedret. Det var et rimeligt langt bord og vi var "kun" 60 så der var ingen problemer med kø. Du er velkommen til at tjekke min beretning ud. Vil til enhver tid anbefale buffet - stemningen bliver automatisk mere nede på jorden ;)

0

Annonce ♥

Vi havde buffet og det fungerede super godt! Vi havde tallerkenanrettet forret og så buffet til hovedret. Det var et rimeligt langt bord og vi var "kun" 60 så der var ingen problemer med kø. Du er velkommen til at tjekke min beretning ud. Vil til enhver tid anbefale buffet - stemningen bliver automatisk mere nede på jorden ;)

Vi bliver nogenlunde samme antal og er også opmærksomme på at snakke med feststederne om, at folk helst ikke skal strande i en lang kø for at få mad.

Det ene sted havde restaurantchefen aldrig lavet buffet til bryllup før, men hun var helt med på flowet, opfyldninger, præsentable fade osv. Så jeg er helt rolig ift. at arbejde videre med planen :)

0