AwesomeBride

drikkevarer til festen

9 indlæg i dette emne

Hej!

Vi skal giftes den 12. Dec, og er nu igang med de vilde forberedelser 😌 vi er kommet til drikkevarerne. Vi bliver omkring 70, og skal ha buffet, hvor forretten er stående buffet med et glas bobler. Hovedretten hører der jo rødvin til. Og har købt den, der var knaldtilbud i Tyskland. Men vi har gået og smagt lidt på den, og begynder at tvivle på om det skal være den😖 så overvejer at bytte den til en anden , nogle der kender Amicone? Nå, men hvor mange drikkevarer beregner I? Har købt 60 fl rødvin, og vi snakker om at købe henholdsvis 15 ks øl og 15 ks sodavand. Er det passende?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hm måske jeg har regnet alt for lidt! jeg havde egentlig tænkt 40 flasker til 80 mennesker...? 25 flasker hvid, 1-2 forstager og x-antal sodavand... men nu bliver jeg da helt urolig;) kender desværre ikke vinen, men vi statser på il capolavoro, fordi det faktisk er en af de eneste rødvine jeg kan lide..

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi skal giftes den 12. Dec, og er nu igang med de vilde forberedelser vi er kommet til drikkevarerne. Vi bliver omkring 70, og skal ha buffet, hvor forretten er stående buffet med et glas bobler. Hovedretten hører der jo rødvin til. Og har købt den, der var knaldtilbud i Tyskland. Men vi har gået og smagt lidt på den, og begynder at tvivle på om det skal være den så overvejer at bytte den til en anden , nogle der kender Amicone? Nå, men hvor mange drikkevarer beregner I? Har købt 60 fl rødvin, og vi snakker om at købe henholdsvis 15 ks øl og 15 ks sodavand. Er det passende?

Det er jeg sikker på rækker :)

Bliver der også drinks så vil du ende med at have mange øl til overs tror jeg.

Kender ikke den vin, du snakker om desværre.

0

Del dette indlæg

hm måske jeg har regnet alt for lidt! jeg havde egentlig tænkt 40 flasker til 80 mennesker...? 25 flasker hvid, 1-2 forstager og x-antal sodavand... men nu bliver jeg da helt urolig;) kender desværre ikke vinen, men vi statser på il capolavoro, fordi det faktisk er en af de eneste rødvine jeg kan lide..

medmindre der er mange, der ikke drikker vin, så tror jeg det er lige i underkanten.

25 flasker hvidvin er ikke meget til 80 personer,det er 4 personer om en flaske. Jeg ville købe mere hvidvin.

Jeg ville ikke nøjes med 40 flasker rød heller, men igen det afhænger jo af dine gæster. Men mine gæster ville drikke noget mere :)

1 fustage er 25 liter øl, det svarer til 1 øl pr. person, det er nok også lige i underkanten med kun 1 fustage.

Ked af at skyde dit budget i sænk :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver også omkring de 70. Hmm, vi siger vist 3 glas rødvin, 3 glas hvidvin og et glas rose til alle (Vi kører papvin). Så altså lidt over 1 flaske pr person. Vi har besluttet 12 rammer øl, 8 rammer sodavand og 5 rammer cider. Men jeg er lidt i tvivl med sodavanden, om vi skal købe ekstra der. Måske sige 8 rammer sodavand, og så 2 rammer danskvand (lige nu er der 2 rammer danskvand med i de otte). så har vi også noget velkomstdrik, og nogle flasker spiritus, der kommer frem til kaffen...

Haha, man er så bange for, at der kommer til at mangle XD Tror måske vi skal have mere sodavand, så folk har et alternativ til sprutten.

0

Del dette indlæg

Personlgt synes jeg mængden af drikkevarer lyder vildt, da det er mere end vi har beregnet til vores 100 gæster, og de går ellers til den. Vi har så også 5 flasker gajol og 8 flasker Bailey og en enkelt flaske jægermeister, men alligevel. normalt beregnes der en halv flaske vin pr person samt 5 øl/sodavand, samt små glas diverse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer