Sign in to follow this  
Followers 0
n1nna

Udfordringer med brudevalsen..

7 posts in this topic

Vi har haft en enkelt instruktionstime i brudevalsen på en danseskole.

Det gik umiddelbart ok, vi kan begge trinene og H2B er god til at følge takten.

Vi har dog et problem med at vi begge bliver rundtossede og jeg er desuden begyndt at tvivle på om jeg kan følge med rundt, når jeg først kommer i det store skrud.

Når jeg tænker tilbage på andres bryllupper vi har været til, så mindes jeg ikke at der er blevet danset så hurtigt.. Er der nogen der måske kan kaste lidt lys over mysteriet med brudevalsen? =)

0

Annonce ♥

Et godt råd fra min tid, som folkedanser: Se din partner i øjnene og lad være med at fokusere på rummet omkring jer :)

Mange tak for tip, det vil jeg prøve. Jeg var ude i noget med et punkt i rummet, men det er svært når man suser rundt :)

0

Annonce ♥

Generelt går de versioner af brudevalsen som man kan finde på nettet ALT for hurtigt til at man kan følge med....

I fik ikke en version med efter jeres danselektion som var ok tempo?

Ellers kan man evt skrue tempoet ned på anlægget eller måske kan dj'en hvis I skal ha sådan en?

Er glad for at jeg ikke er den eneste der synes det går lidt hurtigt :)

Nej desværre fik vi ikke noget med.

Men mange tak for tip med tempo.. vi har et band, så det kan vi sikkert bede dem om - så er det bare lige om vi kan finde takten, hvis den er anderledes end det vi har øvet.

0

Som de andre siger, så prøv at find en sang med nedsat tempo at danse til.

Og så ellers kan jeg kun sige "øv, øv, øv". Ens vestibulærsans (balanceevnen) kan nemlig trænes op, så man bliver mindre nemt rundtosset :thumbsupsmileyanim:

Det lyder godt, mange tak for tip, så er der håb for mig endnu :)

Selvom vi selvfølgelig er ved at være lidt sent ude med øvningen :blink:

0

Enig med de øvrige. Når man spørger ind til hvilken version af brudevalsen folk ønsker siger de oftest den langsomme (der er også flere) og nogle gange når jeg justerer hastigheden hvor bruden eller gommen er med på en lytter inden ryger den som regel også lidt ned i hastighed. Men brudevalsen varer ca. 2 minutter og 40 sekunder og det er sjældent at brudeparrene får lov at danse helt frem til slut.

0