MrsMaja

Vores eventyrlige bryllup - goodie bags, borddækning og billedetræ

153 indlæg i dette emne

On 19/6/2017 at 10:53 AM, diskobil said:

Hej Maja. Ja jeg så godt din mail og skal lige have besvaret den (men har været i Jylland hele weekenden). Jeg undrer mig lidt for Skjoldnæsholm sagde nøjagtig det samme sidste gang vi havde en mand dernede og der var ingen problemer. Men det skader ikke noget at kontakte dem inden og lige tage en snak om det. :) Jeg har lige talt med dem og vi kunne under ingen omstændigheder stå inde i selve lokalet (tror jeg så nok at vi kunne) men hun sagde at vi kunne stå i døråbningen ind til det andet lokale hvor folk ikke skal ind før senere så det er det vi gør. :) Hun vidste ikke engang at vi var DJ's og spurgte hvor mange vi skulle stå der :) Så der er ikke noget at være urolig for :)

Det andet tager vi lige på mail.

Mange tak for dit super fine og hurtige svar både her og på mail - jeg har svaret på mail :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Update - nedtælling

Okay, så jeg har ikke været så god til at få opdateret min planlægning herinde på det sidste. Det beklager jeg. Baby F har krævet ret så meget af min tid. Men dermed ikke sagt at vores planlægning er gået i stå - nej slet ikke. Så nu har i en masse til gode :lol: ;P

Jeg er ved at panikke lidt over, at dagen nærmer sig med hastige skridt. Jeg synes at vi har styr på det meste, sådan i store træk. Men der er SÅ mange detaljer der også lige skal på plads synes jeg :help:

Men her kan i da lige få nogle af de vigtige ting --

0

Del dette indlæg

Brudekjole

Tilbage i marts måned var jeg ude og prøve brudekjole, sammen med mit trofaste følge bestående af min mor og mine tre bedste veninder :cheerleader3:Vi var i flere forskellige butikker, men jeg endte med at købe en kjole i Nicolai brudekjoler. Det var en super god oplevelse at være hos dem. De har ydet en super god service og de var fuld forståelige overfor at jeg havde baby F med og at han nogle gange krævede nogle pauser.

Jeg synes at det var forfærdeligt at skulle ud og prøve kjole, kun 4 mdr. efter at have født baby F. Særligt fordi at jeg stadig manglede en del af de der baby kilo (og jeg tog desværre ret meget på under min graviditet). Men ud og prøve kom jeg og jeg fik valgt en kjole som jeg tænker er den helt rigtige for mig. Jeg prøvede et hav af forskellige kjoler, inden jeg besluttede mig. Men alle de kjoler der lignede dem, som jeg troede at jeg ville have, de så bare ikke så pæne ud på mig. Jeg har hele tiden tænkt, at jeg gerne ville have en kjole med en masse blonder, perler eller sten. Det sjove er, at den kjole jeg endte med ikke har en eneste blonde eller perle! Jeg har dog valgt at få et bælte til, med sten, som jeg synes passer rigtig godt til. Det er min mening at få skrædderen til at integrere dette bælte i kjolen, sådan at der ikke kommer et bånd bagpå, hvis i forstår.

Efter jeg havde købt kjolen blev jeg sindssyg meget i tvivl - var det virkelig dén kjole, som skulle være min brudekjole?! Altså det er jo en stor dag, det er mange penge og den havde jo ingen blonder, som jeg havde regnet med. Jeg var slet ikke forberedt på, at jeg kunne have det sådan. Jeg troede man bare skulle have det sådan, at man var bare var 100% sikker på, at det kunne ikke være nogen som helst anden kjole end den! Måske nogle også har det sådan? Men jeg havde det ihvertfald ikke sådan. Jo i butikken, men så ikke bagefter. Jeg ringede endda også til butikken for at fortryde, men det var for sent. Men de var super søde og tog sig tid til at snakke med mig og vi aftalte at jeg skulle komme ind og prøve kjolen igen. Efter at have talt igennem med mine veninder og min mor (og mig selv :P ), fik jeg dog igen besluttet mig for, at jeg havde valgt rigtigt og at jeg skulle holde fast i den følelse jeg havde haft i butikken. Så jeg aflyste min genprøvning..

I sidste uge ringede Nicolai brudekjoler så og sagde at min kjole var kommet hjem (jubii!). Og i onsdags var jeg så inde og prøve den igen, med mine nyindkøbte brudesko til <3 Og nu er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg synes det er den helt rigtigte kjole for mig! :lol: Siden marts måned, hvor jeg bestilte kjolen, har jeg tabt mig 10 kg (yay) og kjolen skal derfor syes lidt ind, hvilket jeg har bestilt tid hos skrædderen til.

Anyway.. I skal da ikke snydes for et billede :) (se lige bort fra make-up og hår, samt den falske brudebuket :lol: )

kjole.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Brudesko

At finde de helt rigtige brudesko, er bestemt heller ikke nemt. Men jeg har heldigvis fundet et rigtig fint par på Zalando, som jeg synes passer rigtig fint til min brudekjole. I onsdags var jeg så heldig at få lov at prøve dem til kjolen.

Jeg var i starten lidt skeptisk fordi skoene er spidse, og jeg plejer at have runde sko på. Men da jeg fik prøvet dem synes jeg de var helt perfekte! De er flotte OG de er gode at have på :thumbsupsmileyanim:

Jeg har desuden lige fået sat nogle blå stickers under skoene med skirften 'I do'.

LO811B02Z-A11@12.jpg

Fil 20-06-2017 16.08.45.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Klokker og gæstebog

Min nyeste køb er disse - 

- Kysseklokker i guld, som jeg tænker skal stå på bordet foran hver gæst. Vi overvejer lidt, om vi skal have dem graveret, sådan at de også fungerer som bordkort. Men jeg har jo godt nok haft tænkt at jeg skulle bruge sommerfugle bordkortene. Klokkerne er købt på kija-design (sammen med toastmaster klokken) og jeg synes at de er i fin kvalitet og de kom relativ hurtigt).

- En stor klokke i guld, som er til vores toastmaster (H2B's bror)

- En gæstebog med personlig forside. Siderne indeni er blot blanke og hvide. Vi overvejer lidt, at købe et instax kamera og bede folk tage et billede og skrive en personlig hilsen, under deres billede. Jeg tænker at dette vil gøre gæstebogen lidt mere personlig og sjov at kigge i. Gæstebogen er fra Calligraphen. Vi fik først en mail indeholdende et udlæg til godkendelse og herefter kom bogen hurtigt. Super service og flot produkt :)

Fil 20-06-2017 16.49.56.jpg

Fil 20-06-2017 16.49.43.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smuk kjole- du stråler fuldstændig. Jeg får også med en bestemt type kjole tankerne, men aner ikke om det klæder mig- det går vi se til efteråret, hvor jeg starter kjoleprøvningen. Rigtigt fine sko og toastmasterklokke du har købt. Vores toastmaster får et båthorn, ha ha ha :lol:

0

Del dette indlæg

On 25/6/2017 at 2:20 PM, enkenoguniformen said:

Smuk kjole- du stråler fuldstændig. Jeg får også med en bestemt type kjole tankerne, men aner ikke om det klæder mig- det går vi se til efteråret, hvor jeg starter kjoleprøvningen. Rigtigt fine sko og toastmasterklokke du har købt. Vores toastmaster får et båthorn, ha ha ha :lol:

Tusind tak :lol: hvor er du sød.

Ih det bliver også spændende når du skal ud og prøve kjole.. Jeg synes det var så svært med alle de kjoler der findes. Men også sjovt :)

Haha. Fedt med et båthorn :thumbsupsmileyanim: så kan han da også høres uden problemer

0

Del dette indlæg

Billederammer og hangover kits

Jeg synes lige at jeg vil vise jer de billederammer som jeg faldt over for nyligt. Jeg synes at de var så fine. Det er min plan, at de hver skal rumme et skilt - et til gavebordet, et til gæstebogen (som bliver med et polaroid kamera) og et til bar bordet (som bliver med høflig selvbetjening ved feststedet om aftenen). Jeg har valgt en lyserød baggrund til skiltene (indtil videre). Denne baggrund vil også være at finde på de labels vi skal have på vandflaskerne i vores goodiebags på Skjoldenæsholm, og på dørhængerne til værelserne. Godt med en rød tråd ikke?

OG så har jeg også lige fået mine små "Hangover-kit" poser hjem. Disse skal også i mine goodiebags på Skjoldenæsholm. Jeg har ikke helt bestemt mig for deres indhold endnu, men da de ikke er ret store bliver det nok bare noget a la hovedpinepiller, tyggegummi og måske lidt chips, chokolade eller lignende.

Fil 26-06-2017 19.36.19.jpg

Fil 26-06-2017 19.36.02.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bordnumre

Så blev jeg endelig færdig med vores bordnumre til festen om aftenen. Jeg har valgt at lave dem med guldglimmer, da det passer ind i vores tema og matcher bl.a. invitationer og noget af det pynt der skal være på bordene.

Talene er MDF og så har jeg sprayet dem med guldspray og bagefter "malet" dem med løs glimmer og deco lim.

Hvis nogen af jer skulle få lyst til at gøre kunsten efter, kan jeg oplyse at jeg har benyttet denne guide:

http://acie.dk/2016/03/24/diy-gold-glitter-table-numbers/

Og så får i også lige et billede af mine færdige bordnumre :thumbsupsmileyanim:

Fil 02-07-2017 03.19.51.jpg

0

Del dette indlæg

Favor bokse

Så lykkedes det mig endelig at blive færdig med mine favor bokse, med hjælp fra min veninde og hendes datter på 6. Æskerne er i guldglitter og skal placeres på hver af gæsternes plads, på bordet om aftenen.

Hver æske indeholder:

- en lykkekage

- en Ferrera Roche

- to hjertebolcher

- en tandstik

- et sæbeboble-rør pyntet med similisten og lyserødt tyl (skal bruges under vores brudevals, hvor vi håber vores gæster vil puste sæbebobler imens - det skulle give nogle flotte billeder og så håber jeg også at folk synes det er lidt sjovt)

I bunden er hver æske har jeg endvidere sat en lille takke-seddel :)

Fil 07-07-2017 21.26.30.jpg

Fil 07-07-2017 21.27.03.jpg

Fil 07-07-2017 21.26.46.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

On 8/7/2017 at 7:33 AM, enkenoguniformen said:

Rigtigt fine favourboxes, de skal nok blive et hit. Jeg er fuldstændig forelsket i hangover-poserne. Hvor er de fra? :)

Mange tak :) Det håber jeg virkelig.

Hangover poserne fandt jeg på e-bay. Jeg synes også at de var så fine og ideelle, når man, som os, planlægger overnatning for sine gæster :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hangover kits

Så blev jeg endelig færdig med at pakke vores hangover kits, med lidt hjælp fra min søde veninde og hendes datter på 6 år :thumbsupsmileyanim:

Min plan er, at disse kits skal være på gæsternes værelser når de ankommer. Der er en kit til hver gæst. Endvidere er det min plan, at poserne skal hænge på nogle vandflasker, som enten skal stå et sted på værelset eller i gæsternes goodie bags. Disse vandflasker sørger jeg selvfølgelig også for at lave personlige labels til, men dette har jeg dog ikke nået endnu. Den vand i ser på billedet er derfor blot en prøve, men i forstår vel ideen så. Jeg skulle bare lige teste om det kunne lade sig gøre med pakketape og selv-print - det kunne det heldigvis godt :lol:

Hver hangover kit indeholder følgende:

- 2 hovedpinepiller

- 1 sæt ørepropper

- 1 plaster (til hvis man har fået vabler af sine dansesko)

- 1 lille pose peanuts (til at stabilisere saltbalancen)

- 1 pakke tyggegummi

:griner:-

Hangoverkit1.jpg

Hangoverkit2.jpg

Hangoverkit3.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupsberetning

Nu er det allerede snart et år siden (til august) at jeg blev gift med min drømmemand ved vores drømmebryllup. Det er næsten ikke til at forstå. Det er lidt skidt, at jeg ikke har fået skrevet herinde så længe, men den ene dag har bare taget den anden i en travl hverdag. Men men.. jeg synes ikke at I helt skulle snydes for en bryllupsberetning. Så nu kan dem som har lyst se og læse med på, hvordan vores drøm af et bryllup gik i opfyldelse. For det var som en drøm der gik i opfyldelse - alt var præcist så fantastisk som jeg havde drømt om.. Jeg er meget taknemmelig for alle de mennesker, der har været med til at gøre dagen til en succes - herunder de mange professionelle omkring os og vores helt eminent fantastiske gæster :loveshower:

For at gøre det lidt overskueligt vil jeg prøve at dele opslaget lidt op.. fortælling og billede spam coming up! :cheerleader3:Jeg håber at kunne bidrage til noget inspiration.

Dele fra dagen

Goodie bags

- Borddækning

Vores store dag (er på vej)

Bryllupsfoto.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Goodie bags

Her kommer nogle af de kreative tiltag vi havde på dagen:

1. Goodie bags

Vores bryllupfest var med overnatning om aftenen på det helt fantastisk smukke Skjoldenæsholm. Vi havde selv betalt for alle gæsternes overnatning og vidste derfor at alle ville overnatte. På hver værelse havde vi derfor valgt at sætte disse goodiebags som tak for, at vores søde familie og venner ville dele dagen med os. Vi ville gerne have at indholdet skulle være sødt, sjovt og indeholde noget brugbart for gæsterne, som de kunne bruge til at mindes dagen på.

Indhold i goodie bags:

- Et takkekort med information om hvor og hvornår vi skulle mødes igen og til hvad

- En folder over Skjoldenæsholms historie og smukke naturområde

- Et "Love birds" salt og peber sæt

- En pakke med 2 Lyngby fyrfadslys med guldringe på toppen (som symbol på vores vielsesringe)

Derudover havde vi ved siden af vores goodie bags sat en vandflaske og hangover kit til hver gæst (læs mere om disse her ). Ligeledes havde vi lavet vores helt eget bryllupsmagasin til lejligheden, som hver værelse fik 1 stk af. Der var således lidt hyggelæsning inden festen rigtig gik i gang (vores gæster havde en pause på 2 timer mellem reception og aftenfest, som de kunne og benyttede sig af til at tjekke ind på værelserne, læse magasinet, slappe af rundt omkring på slottet og i haven (eftersom vejret var fantastisk).

Goddiebags alle.jpg

20604608_1801906590120932_1415287456755947029_n.jpg

Goodiebags indhold.jpg

Lyngby-stagen-m.-guldkant.jpg

passarinhos-porcelana-casal-love-birds-salt-pepper-2-cxs-D_NQ_NP_960753-MLB26375923749_112017-F.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Borddækning

Skjoldenæsholm gjorde et fint stykke arbejde i forhold til, at pynte bordene fint op med hvid dug, hvide stofservietter og sølv lysestager. Under hver serviet havde vi lagt et menukort, som jeg selv havde lavet - det passede selvfølgelig i vores temafarver guld og lyserød. På den ene side stod menuen og på bagsiden stod nogle praktiske informationer. Derudover var der ved hver plads placeret de guldfarvede favour æsker (læs mere om dem her), en lille guld kysseklokke (læs mere om disse her) og en lyserød sommerfugl på glasset, som fungerede som bordkort.

Midten af bordet var pyntet med de smukkeste blomster fra MaLene Blomster. Derudover havde vi som bekendt eventyr som tema og hvert bord havde derfor sin egen centerpiece med hvert sit eventyr. Eventyret var repræsenteret via en genstand, som var placeret på et 8-kantet spejl, for at give en mere magisk stemning og en rød tråd (spejlet var det samme på alle borde). Kan I mon gætte alle eventyrne ? :lol: Mit mål var at finde noget, der kunne symbolisere et eventyr, men på en elegant måde, omgivelserne taget i betragtning.

* obs! Bordnumrene i guldglitter (som ses på det ene billede) droppede vi på dagen, da det blev for meget

20597143_1801906526787605_8680494708603437225_n.jpg

Bord2.jpg

20622171_1802221800089411_6596342697109155066_n.jpg

20526375_1802027900108801_4517050559296512808_n.jpg

Borddækning.jpg

Centerpieces.jpg

Ting2.jpg

Ting1.jpg

Ting3.jpg

IMG_5843.JPG

Rose.jpg

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

On 17/6/2018 at 4:46 PM, Kastberg said:

Stort tillykke med at i har været gift i et år! :) Er helt vild med dine spejle med eventyr, og det hele ser virkelig fint ud! :)

Tusind tak! :lol: Og STORT tillykke med jeres vielse også ()()

Redigeret af MrsMaja
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer