Sign in to follow this  
Followers 0
Nybo

Billig bordpynt - glas med blonder

5 posts in this topic

Bordpynten vil bestå af glas i forskellige former og størrelser, hvori der vil komme blomster eller lys. Jeg kan, personligt, rigtig godt lide blandingen af materialer. Blomsterne vil være vilde blomster fra området, så det er ikke til at forudse hvordan de præcist vil være.

Blonderne er rester fra invitationerne. Jeg har derfor kun skulle købe limen. 13 kr for bordpynt, er da egentligt ret godt gået, synes jeg selv.

Materialer:

· Glas fra husholdningen

· Blonde - Ca. 50 kr for 3 meter i Stof&Stil (find evt billigere alternativer på Etsy)

· Decopagelim - 13 kr i Søstrene Grene

· Saks

Fremgangsmåde:

· Fjern mærkatet fra glasset. Dette kan for det meste klares med varmt vand.

· Rengør glasset.

· Afklip den ønskede længde blonde.

· Påfør lim på glasset, sporadisk, hvor blonden skal være.

· Glat blonden ud på overfladen. Limen og blonden må gerne blandes godt.

· Den fugtige blonde arbejdes ud i det ønskede mønster.

· Lad limen tørre.

Tip: Jeg forsøgte først at sætte blonderne fast med dobbeltklæbende tape. Det fungerede i første omgang, men heldigvis satte jeg et fyrfadslys i. Varmen fra lyset, fik blonden til at slippe blonden. Jeg vil derfor ikke anbefale at bruge dobbeltklæbende tape til dette.

bordpynt-med-blonder-og-lys.png

2015-11-17-NyboKristensen-010.jpg

bordpynt-til-bryllup.jpg

bordpynt-til-bryllup-med-segl.jpg

Edited by Nybo
1

Annonce ♥

Jeg har brugt forskellige typer blonder til forskellige glas. Derudover, har jeg brugt hessian og "naturtråd" til nogle glas.

På to glas har jeg brugt det vokssegl, der også blev brugt på invitationerne. Hessian og snørerne er påsat på samme måde som blonderne.

Jo tættere på sommeren vi kommer, dets flere glas vil jeg få lavet. De vil fungere som vaser og lysestager.

Edited by Nybo
0

Det er jeg også i gang med, har samlet og renset glas siden sidste vinter. Men skal finde blonde og hessian, så tak for tips :)

0

Jeg synes det er super fint :) Har du evt. et billede hvor de står på bordene? Jeg er netop startet samme projekt, men jeg er meget i tvivl om hvordan det bliver på bordene. Samtidig har jeg også overvejet at tilføje nogle vinflasker, som vi også har brugt til invitationer.

2017-02-04 17.16.13.jpg

0

Annonce ♥

Hvor ser det godt ud. Du er virkelig dygtig og kreativ.

Vi skal også bruge syltetøjsglas til vores borddækning sammen med skiver af træstammer, grene og vilde blomster. Dog sår vi blå kornblomster til maj, for at være sikre på at vi har nogle af dem til juli.

Jeg har også et lager af 100 flødeflasker, som også skal indgå.  

0