Amelia

Bubsen & Bjørnens Bryllup 2016

10 posts in this topic

OVERBLIK

*Grøn er poster der er klaret

Budget: 150.000 DKK

Antal gæster: 78 personer

Dato: Lørdag d.3. september 2016

Kirke: Sankt Ansgars (katolsk domkirke)

Præst: Pastor Gilberto Vinciguerra

Overnatning muligheder: Hellerup Parkhotel. 

Save The Date Kort: Disse blev endelig sendt ud d.13.02!

Invitationer: Disse sendte vi via email.

Chauffør: En god ven kører os fra kirken i hans Tesla.

Brudekjole: En fantastisk Maggie Sottero fundet i House of Brides ved Taastrup.

Bryllups sko: Et par billige fra Nelly.com, men jeg har dem også i sorte og grønne og elsker dem - kan gå i dem i evigheder!

Gommens tøj: Alt er købt og han har endda holdt noget af det hemmeligt :)

Ringe: Vi købte på bryllupsmessen fra Abel.

Smykker: Mine øreringe bliver noget jeg låner af min mor.

Frisør: Min sædvanelige frisør og hun er booket den dag.

Make-up: Ulla Glud skal lave min makeup og det glæder jeg mig rigtig meget til. Dog uden prøvemakeup, da vores budget allerede er sprunget :floejt: 

Noget blåt: Mit strømpebånd.

Noget lånt: Øreringe af min mor.

Noget gammelt: Et lille, gammelt billede af min mormor rundt om buketten.

Noget nyt: Min brudekjole.

Brudepigekjoler: Røde kjoler.

Brudepigegaver: Jeg har købt dem silkemorgenkåber og et smykke til min Maid of Honor.

Fotograf: www.Kafoto.dk

Band: Vores venner har et band, som meget gerne vil spille!

DJ: Tror det bliver min lillebrors ven.

Bryllupskage: Det bliver et flødebolletårn i stedet med flødeboller fra Spangenbergs lagerhus.

Blomster dekorationer: Min brudepige laver dem.

Menu: Fire retters

Bordkort: Bestilt via etsy.co.uk!

Prøvelsesattest: Skal ansøges om i maj. Se her.

Navneændring: Gjort

Salmer: Snakket lidt omkring dette og tror også det er fastlagt.

STATUS

23.04.16

Fotograf er bestilt, chaffør fundet og en masse andet så det er skønt. Lige nu kigger vi på bryllupsrejse, da vi gerne vil ud og rejse lige efter brylluppet. Vi tror det bliver på Seychellerne, men nu må vi se. Jeg har haft lidt problemer med brudepigekjoler, da der er én brudepige som er lidt besværlig, men håber det snart løser sig. Ellers er alt fantastisk - faktisk har brylluppet været lidt på stand-by her for tiden, men det synes jeg kun er en god ting :-)

03.02.16

Brudekjolen er fundet! Jeg er lykkelig! Var ved at give op om at få "følelsen" og var begyndt at indse, at jeg nok bare skulle gå på kompromis, but not any more! Den er helt fantastisk, fundet i House of Brides ved Taastrup og jeg er lykkelig!

31.01.16

Vi har fundet stedet og snakket med kirken! Det bliver ved Hellerup Klub i deres smukke lokaler. Det sjove er, at der holdte mine forældre også deres bryllup for 26 år siden! :-) Vi er lykkelige over, at have fundet lokation. Nu skal vi bare lige have endelig bekræftelse fra kirken om, at de kan den dato, så skal der sendes save the date kort ud! Åh, hvor er det bare dejligt!

25.12.15

Der er gået nogle uger siden jeg sagde ja til manden i mit liv og først nu er mine fødder ved at ramme jorden igen :) Jeg synes egentlig at vi meget hurtigt begyndte at snakke gæsteliste, mulige datoer og forventninger. Faktisk var jeg super stolt af hvor langt vi var nået med vores "planlægning" indtil jeg mødte op på arbejde og hurtigt efter fik et reality-check af gifte kollegaer; hvis vi gerne vil giftes i starten af september, som er det vi lige umiddelbart har snakket om, skal location findes NU! Det kom super meget bag på os, specielt da vi nu er i udlandet for at besøge min familie her over julen. Vi har undersøgt en del og synes godt nok det er sværere end forventet! Vi er forvirret over hvad vi egentlig søger, da jeg helst vil have et sted hvor de kan klare det meste selv, så jeg ikke behøver tænke over for meget, men efter at have kigget kuvertpriser igennem på mulige steder er tanken om at leje et lokale og ellers selv sørge for det hele kommet på tale. Men nu må vi se! Nu har jeg bare besluttet mig for at bruge det her forum lidt mere, da jeg allerede har draget super meget inspiration her af!

FRIERIET D.04.12.15

Det er ved at være nogle uger siden, at Bjørnen på mest romantisk vis gik ned på knæ, da vi var på spatur ved Ystad Saltsjöbad i Sverige. Det kom som en kæmpe overraskelse, selvom vi har været sammen i seks år. Vi har længe snakket om bryllup, men da han endelig friede føltes det pludselig som noget jeg slet ikke havde set komme! Det var meget overvældende, men også en helt igennem fantastisk følelse! Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at vi begge var meget berørte og opførte os en smule mærkeligt. Jeg kunne blandt andet ikke holde op med at fnise og kunne næsten ikke se ham i øjnene! Heldigvis er vi dog rigtig gode til at kommunikere sammen, hvorfor vi hurtigt fik snakket om det og blev enige om, at det netop er fordi der er så mange følelser der kommer væltende på én gang. Alt i alt var selve frieriet lige så fantastisk som min kommende mand er <3

Lokations tanker i KBH området.docx

Edited by Amelia
0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup vi skal også giftes i september den 10.

Med hensyn til feststed så fandt vi ud af at det var billigere at holde det et sted hvor de klare det hele end og stå med alt Selv. Fordi du skal selv finde folk til og servere selv rydde op og gøre rent. Selvom kuvertprisen er lidt højere så er det måske det hele værd så man ikke skal have styr på det hele selv tænker man får nok at tænke på alligevel

0

Med hensyn til feststed så fandt vi ud af at det var billigere at holde det et sted hvor de klare det hele end og stå med alt Selv. Fordi du skal selv finde folk til og servere selv rydde op og gøre rent. Selvom kuvertprisen er lidt højere så er det måske det hele værd så man ikke skal have styr på det hele selv tænker man får nok at tænke på alligevel

Tusind tak Maiken :-) Du har helt ret, vi endte også med at finde et sted der klarer det hele selv, da jeg simpelthen ikke kunne overskue andet!

0

Annonce ♥

Hej Amalie,

hvis I ikke har fundet en fotograf endnu, så kig gerne på mine hjemmesider om det har interesse.

DANSKE HJEMMESIDE: BRYLLUPSFOTOGRAF - KØBENHAVN, ODENSE, ÅRHUS (LANDSDÆKKENDE)

ENGELSKE HJEMMESIDE: Fine-art Wedding Photographer Copenhagen

BLOG: Best Copenhagen Wedding Photographer

Hej Michael,

Mange tak, det vil jeg helt sikkert tage et kig på :-)

0

Det er jeg så ikke helt enig i. Nemmere jo men om det også er billigere afhænger meget af geografien. I jeres tilfælde taler vi Østjylland/provinsen. Her taler vi København, Hellerup, Nordsjælland. Jeg har spillet flere af de steder og man må sige at det er en meget udførlig og beskrivende liste med et godt overblik (og godt husket). . :) Det med at man ikke må feste hele natten vil du dog opleve på flere af stederne og i givet fald skal der lægges ekstrabetaling. Af de steder du har nævnt hvor festerne typisk slutter tidligt kan jeg nævne Kolle Kolle, Bellahøj, og til dels Josty og Marienlyst. Derudover er der steder hvor festerne eller ihvertfald musikken skal slutte kl. 2 som følge af kommunale restriktioner.

Hvis jeg skulle tilføje nogle i nærheden af de lokationer I har set på ville det være: Schæfergården, Restaurant Sulmare, Aldershvile Slotspavillon, Comwell Borupgaard Snekkersten bare for at nævne nogle: Der ligger flere her. Men som sagt. Når I står med nogle steder som "kunne være det" så spørg dem ind til disse tillægspriser for ekstratimer m.v. og få også en fornemmelse af om det er noget de "støtter op om". Man oplever desværre nogle gange - og der taler vi også enkelte af de steder der er på din liste, at se tjenere hvor deres kropsprog siger: Skal de/han snart ikke hjem, selvom folk rent faktisk betaler for de ekstratimer ofte i dyre domme.

0

Annonce ♥

Jeg vil foreslå jer at holde jeres bryllup på Karlebo kro - de skulle have rimelige priser og kunne rumme jeres gæster :-)

Stort TILLYKKE med jeres kommende bryllup, håber jeres dag bliver præcis, som I har planlagt <3

Vi har faktisk fundet sted nu, men tusind tak for forslaget!

Og tusind tak for den søde besked :loveshower:

0