denmodne

DRIKKEVARE

6 posts in this topic

Det fleste fest steder skal man betale fast pris for drikke vare , men jeg har hørt flere sige det bedre kan betale sig at betale efter regning, nogen der vil dele erfaring på dette område ?

0

Annonce ♥

Min veninde holdt deres bryllup på Josty, og de havde fast pris.

De fik bagefter at vide, at det var rigtig godt for dem, fordi der var blevet drukket langt over gennemsnittet til deres bryllup.

De havde også fået at vide, at normalt var det en god deal for feststedet at køre med fast pris, da de fleste selskaber drikker mindre end den reelle omkostning.

På trods af dette så vælger jeg selv altid at betale fast pris, de gange jeg har holdt noget ude i byen, så ved jeg, hvad jeg skal regne med af udgift + mine gæster plejer også at være ganske tørstige.

Men ja - jeg tror som udgangspunkt at det bedst kan svare sig at betale efter forbrug.

0

Vi havde inkl drikkevare til maden til vores bryllup, men efterfølgende tog vi på regning og det var godt valgt for vores gæster drak slet slet ikke så meget samlet som fribar ville have kostet selvom vi valgte de dyrere mikrobryggeriøl.

Jeg tror det kommer meget an på ens gæster, om de normalt ligger i den høje eller lave ende....

Vil man have drinks er det dog mit indtryk at det er bedst med fastpris da det hurtigt kan løbe op....

Når det er sagt så er vi også selv i tvivl nu vi skal holde barnedåb

0

Vi har valgt en blanding; fast pris fra start til klokken 02 - herefter er forbruget efter regning, da vi forventer, at det kun er en mindre gruppe, der bliver hængende så længe :)

0

Annonce ♥

Vi gør også det at vi betaler fast pris under middagen, og efter midnat, er det så på forbrug

0

Vi køber selv drikkevarerne hos os - jeg ved ikke, om det er en mulighed hos jer?

Vi får lavet en god aftale med Brugsen, hvor vi køber al vin. De har nemlig en ordning, hvor man kan returnere alle de flasker, der ikke er blevet drukket. Dermed er man sikker på, at man ikke køber for lidt, fordi man ikke har lyst til at ende med at stå tilbage med 20 flasker vin for meget.

0