Hellebd

Sensommerbryllup d. 13/8 2016

5 indlæg i dette emne

Efter godt 9 år sammen, tog han sig endeligt sammen og friede :loveshower:

Der var en række ting der var givet på forhånd for os. Vores præst er min svigerfars nye kone. Da hun igennem en årrække var tilknyttet Roskilde Domkirke, og stadig har nogle enkelte natgudstjenester der, har hun mulighed for at vie folk der, hvilket hun tilbød os. Det var lidt svært for os at sige nej til sådan et tilbud. Det betød også, at selvom vi var ude i god tid, var kirken allerede begyndt at blive booket, så vi snuppede den dato der var tættest på der vi selv havde tænkt os.

Da der var rigtigt mange vi gerne ville se og fejre med, men budgettet simpelthen ikke kunne bære det, har vi valgt at dele festlighederne op. På selve bryllupsdagen holder vi en relativt lille fest kun for familie og vores 6 nærmeste venner. Ugen efter holde vi så den store abefest for alle vores venner :)

Her er lidt om hvordan planlægningen går:

Dato for bryllup: 13. august 2016
Budget: omkring 85.000
Kirke: Roskilde Domkirke kl. 14
Feststed: Scandic Hotel
Musik: DJ, H2B kender manden
Fotograf: Efter at have kigget de første 500 fotografer igennem, og kasseret halvdelen fordi de var alt for dyre, eller fordi kvaliteten ikke var god nok, faldt jeg Zafar Iqbal, som vi skal mødes med i morgen. Vi krydser fingre for at han er den helt rigtige. Kvaliteten af de billeder han har sendt os, og hans helt vildt billige pris, gør os forhåbningsfulde :)
http://www.zafariqbal.dk/

Kørsel: Egen bil
Mad som det ser ud nu:

Forret: Røget andebryst

Hovedret: Krydderurtestegt kalvetykstegsfilet

Dessert: "kæmpe eskimo" - Solbærfromage med chokolade og solbærsorbet

Natmad: Frikadeller med kartoffelsalat
Drikkevarer: Vides ikke helt endnu

Bryllupskage: Jeg leder vildt efter en der kan lave den for os, og tager gerne imod ideer - også rigtigt gerne fra "amatørbagere" :)
Gæsteliste: 44 til festen og omkring 75 til receptionen

Forlover: Gommens far
Brudebørn: H2Bs tre små søskende. Tvillingepiger på 6 og deres storebror på 8 år.
Toastmaster: H2Bs gode ven
Gavekoordinator: Gommens mor
Blomster og pynt: Hotellet står for pynten, som vil matche brudebuketten. Farvetemaet er mørkelilla, og en bærende blomst vil være Kalla.
Ringe: Vi leder stadigt, men enkelte støvede guldringe

DIY projekter og indkøb

Save the date: Det har vi løbende fortalt vores gæster.
Invitationer: Vi er i gang med at lave dem. Det er pockets invitationer, med lilla perlemorspap yderst og cremefarvet indvendigt.
Bordplan: Vi har omsider fået lavet noget der kunne fungere. Vores store problem var at min forlovedes forældre ikke kan sidde ved siden af, eller i nærheden af hinanden. Samtidigt vil de begge sidde ved siden af ham. Vi har et aflangt hovedbord og 5 runde borde. Vores løsning er at vi rokerer hovedbordet en gang efter forretten, sådan at begge hans forældre kan få lov til at sidde ved siden af ham.
Bordnumre:
Bordkort:
Menukort:
Gæstebog: Vi er helt vilde med ideen om fingeraftryks træet i stedet for den traditionelle gæstebog. På den måde får vi et styks unikt kunst som vi kan have hængende.

Tøj og andre forberedelser:

Tøj til gommen: Alt der kan lejes, bliver lejet. Dog skal han have lilla slips som farvetemaet, så det skal evt. købes. Jeg har fundet Maal-manden som udlejer, men tager gerne imod tips, hvis nogen skulle have.

http://www.kave.dk/smoking

Kjole: Er købt hos Bentes Brudedesign i Høje Tåstrup. Det var en enormt behagelig oplevelse, selvom jeg blev lidt overrasket over at jeg skulle hjælpes af Bentes mand, og ikke Bente selv. Men bestemt et sted jeg vil anbefale til alle der er på udkig efter kjolen, især fordi de har nogle enormt flotte kjoler, og ikke har kjoler til over 13.000 kr. Jeg endte med den første jeg prøvede til 10.000 kr. Der var så tilbud, og min mor gav mig 1.000 kr., og jeg fik strømpebånd + underskørt med. En rigtig behagelig og afslappet oplevelse.
Sko: Leder stadig
Slør: Kan ikke beslutte mig om jeg vil have et.
Makeup: Som det ser ud nu, står min brors kæreste for den del.

Hår: Hos frisør, har dog ikke fundet en endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op, der var lige mange ting jeg skulle have styr på - beklager det sene svar :)

Vi holder festen på Scandic på selve dagen. Det er så for vores familie og vores nærmeste 6 gæster. Ugen efter har vi så den afslappet fest mest resten af vennerne. Beslutningen om at dele det op var dels pga. budgettet, men også og måske især fordi vi egentlig gerne ville have en lille intim fest på selve bryllupsdagen. Og dertil har vi simpelthen for stor en omgangskreds, og vi havde rigtig svært ved at besluttet, hvem der kunne regnes for tætte nok til det man ville kalde en lille intim fest. Så det blev til to fester :)

Vi havde overvejet at sidde med de få venner der skal med til festen på dagen, men vi vil egentlig helst sidde med vores familie. Så et styks dybt besværlig bordplan blev det til :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer