Guest Mette28

Hvordan blev du friet til

10 indlæg i dette emne

Hej Jeg hedder Mette, 28 år og er ny herinde.

Jeg er lidt nysgerrig på at høre hvordan der blev friet til jer andre.
Så kom meget gerne med nogle gode historier :)

Sådan friede min H2B til mig

Vi kender hinanden rimeligt godt da vi har været kærester i snart 10 år. og vi har længe gået og pjattet med "mand" kone" fis. Men har egentlig ikke haft travlt med at blive gift.
Vi var på storbyferie i NY her tidligere på året og en af dagene havde vi en fantastisk hyggelig og romantisk dag, hvor vi bare spadserede rundt i byen, drak kaffe og hygge os. Solen var på himlen med lidt forårsfornemmelser, selv om det ikke var specielt varmt. :)

Vi skulle ud og spise på god restaurant senere og jeg kunne ligesom godt mærke at der var noget som var anderledes denne dag/aften.
Min kæreste havde taget lidt pænere tøj på end han plejer og han havde et lumsk smil hele dagen.

Vi ankom til restauranten som var super hyggelig (med lys på bordene og levende musik). Vi fik bobler til velkomstdrinks og efter en tår eller to, kiggede han mig i øjnene og sagde: METTE du er kvinden i mit liv - vil du gifte dig med mig? (skal siges at han ikke var på knæ samtalen foregik over bordet) :lol:

... Jeg blev faktisk lidt paf, den havde jeg ikke set komme liiiiige dér. Men jeg blev virkelig glad og sagde straks - Ja selvfølgelig vil jeg det!
Så sagde han, så er det godt at jeg har købt denne ring til dig. Så åbnede han en æske og gav mig en fantastisk smuk forlovelsesring.
Nu er vi forlovede sagde han - Så begyndte vi begge to at grine ret meget. Det var faktisk det.

Vi havde en super hyggelig aften med masser af lækker mad, vin og måske lidt for mange drinks. Samtalen gik selvfølgelig meget på hvornår vi så skulle gifte os, hvem vi ville have med til brylluppet, hvordan man planlægger det hele osv. osv. super hyggeligt. ;)

Jeg skal ikke afvise at der var lidt romantik da vi kom hjem på hotelrummet :floejt:

Jeg fandt faktisk frem til Bryllupsklar.dk og dette herlige forum fra min telefon i NY. Jeg har læst med i smug i nogle uger nu ;)

Hilsen Mette som først skal giftes august 2017 (måske er jeg lidt tidligt ude)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med brylluppet :) Min kæreste og jeg blev også forlovede i USA - godt nok i den stik modsatte ende af landet.

Vi var på en 3 ugers roadtrip på Vestkysten, og var efter en uge landet i Grand Canyon, som var en af de ting jeg glædte mig absolut mest til at se. Det var en halv kølig dag omkring 19-20 grader (måske 10 grader koldere end det havde været resten af turen), så jeg klæder mig rigtig yndigt på med mine løbeshorts og en oversize karrygul bluse (Absolut ikke moderigtigt eller særligt flatterende) for det skulle jo være praktisk når vi skulle ud og hike. Efter at have vandret et par kilometer og jeg har taget tæt på 500 billeder med vores spejlrefleks finder vi det perfekte sted med vildt lækker udsigt og ingen mennesker - så jeg skal selvfølgelig have nogle flere billeder! Pludselig kalder han på mig og beder mig om at vende mig rundt, og det jeg ser er M på knæ med en ring i hånden. De første ord der kommer ud af munden på mig er "Hvad har du gang i?!", hvorefter han så spørger om jeg vil giftes med ham og han får selvfølgelig et kæmpe ja. Det var simpelthen SÅ stort. Og sluttede så usexet af med pulled pork burgere og amerikansk fodbold i tv og så sov vi klokken 21. HAHA :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med bryllupet :-) 

Vi mødte hinanden på Twitter - tilbage i 2009. Der aftalte vi at drikke champagne på Vesterbro Torv (vi kendte ikke hinanden) og siden da har vi hvert år drukket et glas champagne på torvet, på den dato vi mødtes første gang. 

I 2011 gik manden på knæ, da vi sad på bænken. Jeg var gravid, og vi vidste vi ikke ville blive gift foreløbig, men det gjorde ingenting <3 

Vi kørte ind på D'angleterre, og spiste en skøn middag. Top gammeldags og mega romantisk :-D <3 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg melder mig i køen af romantiske frierier... Min kæreste friede nemlig i måneskinnet en aften på Paradise Island, Bahamas <3 :) <3  

Jeg havde haft en lang dag med en netop overstået arbejdsopgave og var faktisk mega træt. Vi fandt en restaurant ude på et stille 'hjørne' af øen, hvor vi spiste lækker lokal mad på terrassen og kom helt ned i gear ved tanken om at de kommende dage var ren ferie. På vej tilbage mod hotellet slentrede vi langs marinaen og så på de kæmpe private yachts, der lå i hotellets havneområde. Pludselig stoppede han op, krammede mig hårdt, og satte sig på knæ hvor han med rystende stemme spurgte, om jeg ville giftes med ham <3 Det var SÅ romantisk, og jeg blev helt befippet, selvom jeg selvfølgelig sagde ja med det samme :)

   

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg belv ikke friet til - jeg friede til ham på skuddagen :-)

Det gjorde jeg også for 4 år siden - der sagde han måske. Så denne gang da jeg friede stod vores datter på 8 i karate position foran ham og sagde, at hvis han ikke sagde Ja denne gang, så ville han få et karate slag :-))) For nu ville hun altså være brudepige :-) Og forlovelses"ringene" var bare noget gavebånd bundet som to ringe :-))

Ikke verdens mest romantiske - men sjovt. :-)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også et ferie frieri fra mig. 

Min H2B og jeg var på en lille ferie til Fuerteventura (Spanien) Efter en go omgang aftens mad og vin, ville vi lige få lidt ro i maven, så vi gik en tur på stranden, vi kom ud til en gammel vulkanklippe.. og der ville jeg så op! For det kunne jo være at man kunne se mere ud over byen der fra..

Jep det kunne man..

Det var så smukt..

Jeg vender mig om for at se om ham, ikke snart var kommet op, og der sidder han allerede på knæ- lige bag mig- Jeg er ikke sikker, men tror at jeg skriger lidt og mumler et eller andet og så taber min taske. Han siger jo det han skal sige, som aldrig har været mere romantisk eller smukt, før det kommer ud af hans mund.. ´Du er dum!´.. græder lidt og siger ´Self. jeg jeg giftes med dig!´

Det viser sig at han havde haft den i lommen i 2 dage og bare ventede på at der skulle komme det helt rigtige øjeblik.. 

Det er rigtig spansk tema på hotellet den aften, med flamenco dans og sangria.. (gratis sangria) Huhuhu

Der festede vi igennem og aftalte datoen for vores bryllup og at vi tager ned til samme sted på vores bryllups rejse..

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer