Missfynbo

Fotograf til brylluppet

5 posts in this topic

Jeg tænker meget i fotograf lige pt. Min kæreste tænker, at vi får taget billeder af vielsen, efter kirken plus portrætbilleder, og så evt lægger nogle kameraer eller telefoner på bordene, som folk kan bruge til at tage billeder ... 

Men jeg er ret fascineret af en heldags bryllupsfotograf :floejt:Jeg tænker bare, man får så meget mere ud af det, end hvis det er gæsterne, der sørger for billeder. En fotograf har øje for andre detaljer, og alle gæster kan koncentrere sig fuldt om festen. 

Hvad har I valgt og hvorfor?

Diane

0

Annonce ♥

Vi ville fra starten rigtig gerne have en fotograf med hele dagen. Billeder af maden, gæsterne der hygger sig ved bordet, talerne og ikke mindst brudevalsen er ikke noget vi ville mangle. Jeg læste desuden hvad tidligere brude havde skrevet de havde fortrudt - eller været gladest for, og her var det fotografen som folk lagde mest vægt på. Og det giver god mening - om 10 år er der ingen der husker præcist hvordan maden eller vinen smagte, men billederne vil man stadig have som de bedste minder om en vidunderlig dag.

Når det så er sagt, så har vi ikke det største budget, og heldagsfotografering er ikke billigt. Jeg brugte omkring 30 timer på nettet og tjekkede de første 200 + fotografer ud. Fordi det flest af de tidligere brude var kede af, var at de havde sparet på kvaliteten (og tiden) ved fotografen. Jeg er glad for at jeg havde muligheden for at undersøge det så grundigt, for vi har fundet en vi er 100 % trygge ved, som tager nogle billeder med det udtryk vi gerne vil have, i den kvalitet vi ønsker og som samtidig passer ind i vores stramme budget :)  

0

Nu har vi valgt at blot ha fotograf til før,under og efter vielse, reception og lokation MEN da vi har op til flere fotografer ( hobby/amatør) som tager rigtig gode billeder, så insisterede mig kommende mand på at vi ikke behøvede en heldags fotograf 

0

Vi har valgt heldagsfotografering. Vi kan allerbedst lide de billeder, der ikke er opstillede. Selvfølgelig skal man også have dem, men vi vil bare også gerne kunne huske festen, og dér kan billeder give små glimt fra hele dagen. Det er en af de dyreste poster i vores budget, så det er noget, vi har prioriteret meget højt. Til gengæld skal vi have ret billig mad, og jeg køber en billigere kjole.

0

Annonce ♥

Vi har også forskellige venner, der er fotografamatører, og det er også lidt der, min kærested argumentation ligger. Jeg er så lidt i den anden grøft. De er der som vores gæster, og så vil jeg egentlig bare gerne have, de har fokus på os og festen og ikke bliver distraheret af diverse ting, de lige kunne snappe med kameraet. Og jeg tror også bare, at nogle, der er der kun for at fotografere, ser nogle andre ting plus dem, vores gæster evt ville se :)

Jeg er nået dertil, at jeg gerne vil have en heldagsfotograf, for jeg hører, at det er gode penge givet ud. Samt at man vil fortryde ikke at få det gjort, da du netop ikke husker alt i detaljer, og de fanger de særlige øjeblikke og stemningen <3

Jeg har kigget en del igennem, da vi netop også har et stramt budget, og der er et par stykker, der er interessante. Et par af de billigere har jeg nu også helt skåret fra, da jeg netop synes at kunne se på billederne, at det bare ikke lige er os, og nogle af dem ser endda så opstillede ud, og det synes jeg er træls. Godt nok er de måske opstillede, men det skal se helt naturligt ud jo :rolleyes:

Jeg har kig på Knudsen Foto fra Odense. Mine brødre og jeg samt mine to drenge fik taget billeder af dem sidste november til julegave til min mor, og de blev simpelthen perfekte :loveshower: og har kigget lidt på deres bryllupsgalleri, og det ser virkelig fantastisk ud :loveboard: og så koster en heldags 7.000. Det kan jeg lige leve med, selvom min kæreste nok vil mene, at det er penge ud af vinduet. Lige nu er de skrevet ind i budgettet, så må vi se, hvad det ender med. 

1