Sign in to follow this  
Followers 0
LilleMi

Vielsestidspunktet i invitationen

12 posts in this topic

Skriver I det præcise vielsestidspunkt i invitationen, og så går ud fra, at folk godt selv kan finde ud af at komme i god tid før? :tunge:

Eller skriver I fx gæster ankommer senest 14.15, bruden ankommer 14.30 eller noget i den stil...?

Edited by LilleMi
0

Annonce ♥

Når jeg modtager bryllupsinvitationer, så er tidspunktet altid angivet til det tidspunkt, hvor gudstjenesten går i gang. Så hvis gudstjenesten starter kl. 14:30, så står der kl. 14:30 i invitationen og så finder man selv ud af at være der i go(ooooo)d tid før :)

0

1 hour ago, GoldRumble said:

Når jeg modtager bryllupsinvitationer, så er tidspunktet altid angivet til det tidspunkt, hvor gudstjenesten går i gang. Så hvis gudstjenesten starter kl. 14:30, så står der kl. 14:30 i invitationen og så finder man selv ud af at være der i go(ooooo)d tid før :)

Ja det tænker jeg altså også, at folk selv bør kunne finde ud af :wink:

0

1 hour ago, fotofriberg.dk said:

Skriv det præcise tidspunkt. 3/4 begynder at ankomme 1/2 time før. Enkelte kommer altid i sidste øjeblik ligegyldigt, hvad I skriver.

Åh ja. Det har du desværre nok ret i :tunge:

Man kunne jo evt. vælge at skrive "Kom i god tid".  Så er det da sagt :)

0

Annonce ♥

10 hours ago, fotofriberg.dk said:

Ah, giv slip; det er ikke dit ansvar. Og det er sjældent et problem :-) Tag dig af den del, som I har ansvar for. Kirkevielsen er præsten og personalets ansvar. I skal møde op og glæde Jer

Jeg skal gøre mit bedste :wink:

0

Jeg kom engang til et bryllup, hvor min chauffør havde ræset som død og helvede, og jeg var nået at blive helt køresyg, bare for at kunne være der 10 minutter før.. Og så stod den ene der skulle giftes ude foran kirken, og sagde de med vilje havde skrevet en halv time før i invitationen. En del som kom langvejsfra synes nu ikke det var helt fair.

0

10 hours ago, Luffegås said:

Jeg kom engang til et bryllup, hvor min chauffør havde ræset som død og helvede, og jeg var nået at blive helt køresyg, bare for at kunne være der 10 minutter før.. Og så stod den ene der skulle giftes ude foran kirken, og sagde de med vilje havde skrevet en halv time før i invitationen. En del som kom langvejsfra synes nu ikke det var helt fair.

Det var heller aldrig min intention at lyve om vielsestidspunktet i invitationen :)

0

vi har skrevet tidspunktet for hvad tid vielsen starter 

0

Annonce ♥

Det her emne har rumsteret lidt i min hjerne og jeg kan ikke lade være med at sammenligne det med tidspunktet for, hvornår en teaterforestilling, biograffilm eller sågar undervisning starter. Der står jo også det tidspunkt, hvornår selve forestillingen/filmen/undervisningen starter og ikke alle mulige andre tidspunkter :)

0

Jeg stemmer i med de andre :lol:

Vi regner med at skrive det tidspunkt, hvor vielsen starter :loveshower:

0

14 hours ago, fotofriberg.dk said:

Der er slet ingen tvivl om, at man skal skrive det nøjagtige tidspunkt. Ville heller ikke skrive: "Kom i god tid" e.lign. Det er en invitation til voksne mennesker.

Der er desværre mange voksne, der aldrig er blevet helt voksne på det punkt :wink: Se bare på alle dem man læser om herinde, der ikke overholder SU-datoer osv. 

Men jeg er i øvrigt fuldstændig enig i, at folk bør kunne tænke selv. Jeg spurgte egentlig også bare, fordi jeg i min søgen på inspiration til invitationen var faldet over én, der havde skrevet tidsinterval for gæsternes ankomst til kirken og derefter tidspunktet for brudens ankomst :)

0

Helt enig med de øvrige: Tidspunktet for vielsen. Folk ved godt at de ikke skal komme i sidste øjeblik :)

0

Annonce ♥