Sign in to follow this  
Followers 0
Trumpf

Bryllup med børn

8 posts in this topic

hvordan har I kringlet det? Egentlig var vores tanke at vi kun skulle have vores egne børn med i kirken og til reception og så skulle de passes ved et vennepar. Men efter at have afleveret save the day til familien, spurgte min mor og det var meningen at min søsters tre yngste børn ikke skulle med. Vi havde ikke regnet med at have børn med (selvfølgelig er spædbørn okay), men problemstillingen er den at min søster ikke kan komme med, hvis ikke børnene kan komme med. Så nu skal vi pludselig have tænkt otte børn med. 

Så hvordan har I gjort det? Jeg vil meget gerne høre alle erfaringer :)

0

Annonce ♥

Vi har ikke mange børn der skal med, men er blevet meget inspireret af på pinterrest at have set aktivitetspakker til børnene med malebøger, opgavebøger og den slags, eller en fotoleg hvor de får lov til at skulle tage en række billeder på listen. Eller sørge for der er lidt spil til dem. 

Personligt er jeg dog også delt. De børn der kommer skal forstå det ikke er deres dag, og de skal ikke have lov at råbe og skrige og tosse omkring som det passer dem MEN når det så er sagt, så er det at komme til bryllup en stor social læring, og der hvor man skal lærer at være formel, have pænt tøj på, spise fint, og forstå at andre er i fokus, samtidig med man kan have det sjovt med kusiner og fætre. Og så er det jo op til forældrene om de stadig vil putte børnene ved 8-9 tiden, eller børnene bare skal have lov selv at falde i søvn et sted. 

Men se nogle gode idéer her:

https://dk.pinterest.com/explore/kids-wedding-activities/

https://www.buzzfeed.com/mikespohr/impossibly-fun-ways-to-entertain-kids-at-your-wedding?utm_term=.xlnZzye8Ey#.qy9j6VwJ3V

Edited by Luffegås
0

vi havde egentlig samme mening, at det sku være uden børn, MEN så ville mine søskende ikke kunne komme med til brylluppet, så vi havde mine nevøer og niecer med, og det var uden problemer, vi havde lavet lidt aktivitetsposer til dem og malebøger mv. og det var et stort hit.  Derudover var der to babyer med en på 8 md og en md gammel . 

Vi mærkede ikke til at der var børn med, de hyggede sig gevaldigt :)

0

Aktivitetsposer er en god idé, så må jeg se om jeg kan finde noget brugbart. 

Jeg er bare lidt bekymret for 8 børn i alderen 2-10... 

0

Annonce ♥

vi har valgt at vores to piger som er 8 og 9 år når vi skal giftes  , og vores nevøer og niecer  de er fra 3-26 år skal med til vores bryllup .

vores venners børn bliver ikke invitert med

0

Til vores bryllup invitere vi børn med. De 9 børn vil være mellem ca. 4 mdr og 11 år gammel på det tidspunkt. Vi laver også små aktivitets poser til hver, der passer til alderen. Derudover har vi snakket om at lave et lille hjørne med madrasser og puder + strømforsyning så de børn der har iPad med kan sidde og hygge sig der :thumbsupsmileyanim:

0

On 15/9/2016 at 10:12 AM, Trumpf said:

Aktivitetsposer er en god idé, så må jeg se om jeg kan finde noget brugbart. 

Jeg er bare lidt bekymret for 8 børn i alderen 2-10... 

vi havde børn fra 1 md til 12 år, og havde ikke nogen problemer med at finde noget brugbart Dog fandt vi noget baby legetøj til de helt små så de kan bruge senere hen 

0

Vi invitere kun børn over 10 år med, så det bliver mine egne unger og fætter/niecer, og et enkelt vennepar som har en teenager.. Alle andre venner har små børn, og selvom at jeg elsker alle mine venners børn, ja, så ønsker jeg altså lige en dag uden unger som kræver opmærksomhed, og som skriger hvis de ikke får deres vilje.

Og så håber jeg at de har mulighed for at finde en barnepige lige den ene dag. 

Men jeg vil tag en snak med de veninder/venner som måske vil undre sig over at børnene ikke er inviteret med.. Og ja, har allerede haft den op med svigermor da hun syntes det var mærkeligt børn ikke var inviteret med, men beklager, det er mig som betaler gildet, så det er kun mig og min kommende mand som afgør hvem der inviteret.

Og det kommer vel egentligt også an på hvad slags bryllup det er man invitere til.

P.S. Spædbørn der bliver ammet er også velkommen, så det må jeg se ad til den tid, om der kommer.

0

Annonce ♥