Anicalouise

Brud over 40 år - dum tanke

22 posts in this topic

Hej tøser :-) 

Jeg er så heldig at min skønne kæreste har friet og vi skal giftes 9/9-17 og det er jo alt sammen så vidunderligt 

Men men mine dumme tanker driller mig lidt. For når jeg kigger på brudekjoler så ser jeg smukke unge kvinder i flotte kjoler meeeen jeg er jo blevet 40 år og så føler jeg, at jeg ikke længere kan klæde mig i hvilken som helst kjole - åndssvagt - jeps min fornuftige del af hjerne ved det godt men den anden side driller mig. 

Så kære brud over 40 år hvilken kjole havde du på ? Eller hvilken drømmer du om ? 

Håber i kan hjælpe mine brikker med at falde på plads :-)

Tusinde tak 

0

Annonce ♥

10 minutes ago, denmodne said:

Jeg havde valgt en meget enkel model kjole da jeg blev gift , jeg havde det lidt på samme måde som dig, men jeg syntes altså ikke 40 år er gammelt   ...

(jeg er små 18 år ældre end dig) jeg syntes du skal vælge lige hvad du vil .....   

Bryllup 7 9 13 265 (2) (800x559).jpg

Wow hvor du bare brænder igennem på det billede :-) så smukt. 

Tusinde tak for dit svar - nej jeg ved det egentlig godt men for dulen det at hoppe fra 30 til 40 var mega hårdt :-/  

0

Jeg synes ikke, der er noget aldersbetinget ved en brudekjole, hvis man passer rent figurmæssigt og stilmæssigt, så synes jeg en brudekjole kan bæres af alle aldre uanset om det er en A-facon, en havfrue model, et kæmpe skrud eller en kort kjole eller en anden type kjole.

Så læg de dumme tanker bag dig.

Stilmæssigt kan jeg personligt rigtig godt brudekjoler med smalle silhouetter som fx nedenstående, og skulle jeg giftes igen ville det nok være en i denne stil, som jeg hoppede i (jeg er 42 år) :) 

roberta.jpg

0

Annonce ♥

Jeg håber du får en god service i butikken, som vil finde en kjole der gør dig til den smukkeste brud som du vil føle dig som :) Tænk på, du er jo ikke anderledes, snart langtfra. Alle udsætter jo både at få barn og bryllup, så tror nok de ved i butikkerne, at mange af deres kunder nok er 35+.

0

Hej, jeg skal også giftes til september næste år og jeg er 48 år. Jeg kan sagtens følge dine tanker for jeg har også tænkt i de baner, men er kommet frem til at det vigtigste må være hvordan kjolen sidder og hvordan jeg føler mig i den. Så jeg synes du skal gå efter den kjole som sidder perfekt og som du føler dig smuk i og lad være med at tænke på om den er alderssvarende :) 

0

Annonce ♥

Jeg var (er) 37, da jeg blev gift. Jeg valgte en fantastisk havfrue-model, med tætsiddende overdel, hjerteudskæring, blonderyg og langt slæb. Og masser af perler og blonder :) Min mand sagde, at jeg kunne ikke have valgt en flottere kjole, da den var så elegant og også fremhævede min figur. 

Du skal virkelig gå efter hvad, du føler dig mest smuk i. Skidtpyt med alder - det afgørende er, hvordan du har det med kjolen! Jeg var frem og tilbage, da jeg oprindeligt først havde købt en anden kjole, men denne fik mig til at føle mig som den smukkeste brud. Og det var bare alle penge værd. 

0

On 18/10/2016 at 2:45 PM, Ki Schou said:

Jeg synes ikke, der er noget aldersbetinget ved en brudekjole, hvis man passer rent figurmæssigt og stilmæssigt, så synes jeg en brudekjole kan bæres af alle aldre uanset om det er en A-facon, en havfrue model, et kæmpe skrud eller en kort kjole eller en anden type kjole.

Så læg de dumme tanker bag dig.

Stilmæssigt kan jeg personligt rigtig godt brudekjoler med smalle silhouetter som fx nedenstående, og skulle jeg giftes igen ville det nok være en i denne stil, som jeg hoppede i (jeg er 42 år) :) 

roberta.jpg

Smuk! Hvor er den fra? :)

0

Annonce ♥

Åhhh tusinde tak for alle jeres søde beskeder :-) i har jo alle sammen ret - jeg ved det godt. Og lover hermed at jeg glemmer alllllllt om alder :-) Og glæder mig til at prøve de smukke kjoler.  Min favorit er keyla fra pronovias - den kan fåes i Skott-rold.dk - desværre har jeg ikke fundet den på Sjælland endnu så måske turen går til Jylland en dag :-) 

0

nu blev jeg 40 en md før vores bryllup og havde denne smukke sag på <3<3<3 du kan gøre præcis det du har lyst til, din alder er blot et tal,så gå du på jagt efter den kjole der er din drømmekjole 

ankomst til kirken.jpg

0

Jeg er 46 næste år, hvor jeg skal giftes. Jeg skal helt sikkert i hvid kjole, for jeg har aldrig været gift før......det skal min alder ikke afholde mig fra. Min bekymring går mere på størrelsen, som bestemt ikke er den samme, som da jeg var 25. Men nu har jeg booket tid til prøvning, det må være muligt at finde en fantastisk kjole selvom man ikke er så fast i kødet mere og størrelsen er alt for stor. Jeg tænker at den skal være enkel og man skal kunne have BH indenunder - og ellers skal jeg bare føle mig pæn og godt tilpas. Så kan det ikke gå helt galt.

Så jeg vil sige...........giv den gas og lev drømmen ud :-) Ønsker dig den bedste dag i verden.

0

WOW - i fredags var jeg i Panayotis i Vejle og prøve kjoler. Og jeg tænkte ikke et sekund over min alder :-)  Jeg prøvede 8 forskelligekjoler - 3 af dem var udsalgskjoler -(der var minus 40 procent)  som det helt klart ikke skulle være. Så prøvede jeg nogle af de kjoler jeg i forvejen havde set på nettet som de forhandlede. Feks prøvede jeg en kjole der hed Moya - den var smuk og blev hængt som en favorit. Så prøvede jeg en kjole fra Ladybird - Den var så ubeskrivelig smuk - langt mere PUF end hvad jeg havde regnet med.  Jeg prøvede igen Moya og da jeg stod og kiggede på den anden gang, var jeg ikke et sekundt itvivl om det var den anden der var MIN kjole. Så det blev Hollandske Ladybird der vandt mit hjerte <3 Jeg sagde yes to the dress <3 og tudede .... og når jeg ser billeder af den sååå tuder jeg igen og igen. Jeg glæder mig ubeskriveligt til at skulle gå op ad kirkegulvet i den <3 

Tusinde tak for alle jeres søde beskeder <3 

0

Annonce ♥

Hej

Ny bruger af Forum :-)

Jeg er selv 47 når jeg næste år skal giftes for 2. gang, og går med nogenlunde de samme tanker både mht hvilken model kjole. Eftersom det er 2. gang jeg skal giftes, er det så bedre, at vælge en "ikke-brudekjole", men blot en smuk selskabs- eller gallakjole?

0

18 hours ago, Sia69 said:

Hej

Ny bruger af Forum :-)

Jeg er selv 47 når jeg næste år skal giftes for 2. gang, og går med nogenlunde de samme tanker både mht hvilken model kjole. Eftersom det er 2. gang jeg skal giftes, er det så bedre, at vælge en "ikke-brudekjole", men blot en smuk selskabs- eller gallakjole?

Det kommer jo også an på din mand og stemningen. Er det hans første bryllup tror jeg da han vil være glad for du er i hvid :) Men det må i jo forventningsafstemme, jeg kunne godt forestille mig min kæreste vil være ked af det jeg havde valgt noget andet bare fordi det var mit 2. bryllup. 
udover det, er der i forvejen masser af 1. gangsbrude der vælger en gallakjole i hvid, kender en der lige slap med 2500kr. eller noget for kjole, fordi det var en festkjole, men det er jo hvis det er økonomien der tæller, eller man bare ikke ser sig selv som en brudtype.
Men der findes SÅ mange flotte hvide brudekjoler der er i knæ-længde hvis man ikke ønsker en der går ned til gulvet :)

0

Annonce ♥

Det er mit 2.bryllup, også mandens 2., men han blev gift på rådhus første gang uden noget særligt, så han vil gerne se mig i hvidt. Jeg har indgået det kompromis med mig selv, at jeg så ikke bærer slør... for det kan man i min verden ikke 2.gang :wink: Vil også gerne undgå helt hvid kjole, jeg bliver glad hvis jeg finder noget lidt over i champagne/douce et eller andet... det er jo heldigvis moderne med lidt farve for tiden, så mon ikke det kan lade sig gøre?

0