LarsogEllen

Invitation til reception eller ej?

7 posts in this topic

Hej! 

Min forlovede og jeg er i tvivl om hvordan man gør med receptioner. 

Vi holder både reception og fest,  men festen er kun for det nærmeste familie og venner.  Vi er ikke sikre på  om man skal invitere til receptionen.  Min forlovede mener at vi siger i kirken at der er reception efter vielsen for dem som har lyst.  Jeg mener vi skal invitere i hvert fald dem som vi ved vi vil se,  som ikke skal med til festen sådan som naboer osv.

Jeg er lidt bekymret i forhold til at vi bliver viet i den lokale domkirke lige over middag,  så der er en risiko for at det bliver et glo bryllup med gæster vi ikke kender og jeg vil have det lidt svært,  hvis de følger med til receptionen.  For mig minder det mere om gravøl :o

Jeg kan sagtens se at det er lettere i stedet for at sende endnu flere invitationer og save-the-date.  

Hvad gør i? Er der en norm for det? 

Vores plan er at holde receptionen tæt på kirken og festen et lille stykke uden for byen. 

Tak for jeres tid <3

Ellen

0

Annonce ♥

Jeg mener, ligesom du, at det er kun til begravelser man hører "og så er der kaffe og kage på postgården efterfølgende for nærmeste".

Måske I kan lave et kompromis at I ikke laver en formel invitation, men bare lader det casually sive ud at der er reception bagefter for glo-bryllupsgæsterne. Skriv en facebookbesked, sms folk, hvis det er arbejdet så send en intramail rundt eller hæng et stykke papir op på en opslagstavle. Det behøver ikke koste en øre :) Og det behøver heller ikke være noget folk skal svare ja eller nej til, bare hold "i er mere end velkomne, vi vil gerne se jer til reception"-attitude, så er det stadig nede på jorden :)

Personligt ville jeg dog gerne lave en formel invitation, så folk stadig føler sig som en del af nære venner, bare fordi de ikke er inviteret til brylluppet. Det kan nemt være et følsom emne for mange, hvorfor de ikke skal med, så ved at invitere dem til decideret reception, vil mange stadig føle sig værdsat og vise deres kærlighed overfor brudeparret

0

I tillæg til ovenstående: Lav en privat begivenhed på Facebook og invitér folk den vej :) 

1

Så sørg for at de skal melde tilbage. Ellers aner man jo ikke om der kommmer 20-500 personer (medmindre man gør det direkte). Husk iøvrigt også på at der - selvom vi snart skriver 2017 -  stadigvæk  er folk som ikke er på eller bruger Facebook :) 

0

Annonce ♥

Vi inviterede via Facebook og mail samt mundligt og så skrev vi det i kirkehæftet, vi blev viet i en lille landsbykirke så alle der var der var der for vores skyld og det fungerede super fint

0

I skal helt sikkert sørge for at invitere/informere de receptionsgæster, som I vil have med :)

0