FrøkenPedersen

Jeg vil ikke!

16 posts in this topic

Min største "skræk" i alt det her bryllupshistorie er Polderabend.

Jeg vil simpelthen ikke, punktum.

Jeg synes det er spild af min sparsomme fritid, ofte en hulens masse penge og jeg synes overhovedet ikke det er noget jeg behøver deltage i :) Jeg har selv tidligere fravalgt at deltage i polderabend fordi jeg synes det er noget pjat.

Men hvordan og til hvem får man det formidlet, så det er til at forstå men man ikke fornærmer nogen? :)

Edited by FrøkenPedersen
0

Annonce ♥

Åha, det er et svært emne, netop fordi mange forbinder det med en bryllupstradition. :) Jeg har selv frabedt mig det, og her med en 10 dage to go tror jeg, at jeg slipper.

Når emnet er kommet op har jeg egentlig bare været meget klar i mæglet og sagt, at det vil jeg gerne være fri for. For mange er polterabender jo en fejring af end sidste "frihed" og det giver slet ikke mening for mig. Jeg vælger jo at blive gift og er lykkelig for det valg. Særligt min familie har haft lidt svært ved at respektere det, i troen på at jeg måske ville fortryde det, men så må man altså bare stå på sit. :) I de fleste tilfælde fornemmer jeg at venner eller familie føler en lidt af på, hvad man har af ønsker til sådan en dag, og der kan man jo meget passende sige, at man egentlig bare vil slippe for det :) 

0

Sig fra :) Dine veninder m.v. kender dig og har formentlig allerede en ide om at det ikke lige er dig. Men noget andet er at polterabend i dag er et vidt begreb. Det behøver ikke at være det helt vilde, hvor man skal bade i springvand, sælge kys på strøget, indspille en karaokesang, Bungy Jump m.v. Mange arrangerer "bare" en rolig og hyggelig middag og det kunne måske også være et budskab at give dem. Hvem man formidler det til er nok mere vanskeligt. Du har måske en ide om hvem der plejer at være tovholder på sådanne ting hos andre veninder men man har også ofte herinde hørt om veninder der blev uvenner på grund af planlægning af en polterabend for andre.      

0

Hvis du ikke vil poltes så bliver du nødt til at melde meget bredt ud til både veninder og familie. Og ikke nødvendigvis kun til de nærmeste veninder, du skal gå bredt for at være sikker på, at alle får budskabet.

Som Bent siger, så er der jo mange forskellige måder man kan holde det på, jeg har været med til de helt crazy og så de stille og rolige med en frokost eller en middag ude i byen og så hjem igen.

Men hvis du overhovedet ikke vil deltage i noget som helst så skal du være rimelig skarp i spyttet, for der er helt sikkert nogen som ellers vil elske at planlægge noget for dig :) 

0

Annonce ♥

Jeg synes det er rigtig svært for, ja jeg ved der er nogle der vil synes det hører sig til på lige vilkår som klippede sokker, dem er jeg så ikke en af :)

Jeg har en tanke... Kan man på FB skrive en status ala.
Kære familie og venner.
I forbindelse med vores bryllup vil jeg gerne frabede mig polderabend. Det betyder meget for mig at dette respekteres :)

knus .....

Eller er det bare et totalt off medie at bruge til det?

0

Kommer helt an på deltagerkredsen. Om det er folk som bruger facebook på samme måde som du sikkert selv gør (og mange andre gør).

Er ofte ude for brudepar hvor de enten direkte har sagt eller man kan fornemme at de bare ikke er til kysserunder m.v. og det plejer folk at acceptere og ellers gør de det når brudeparret (og DJ'en o.l.) ignorerer det. Sokkerne kan være noget lidt andet :) 

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke 10 uger før er i god tid. Nu er det jo ikke højsæson i uge 12, men stadigvæk. Som eksempel kan jeg nævne, at vi for 2 uger siden sendte invitationer ud til en fest, som vi holder den 11. november.

Vi har inviteret 73 personer og har foreløbigt fået 18 afbud, vi har frist i dag og en del mangler at give besked, så der kan komme flere afbud. Og det er ikke fordi folk ikke gider, men de har desværre allerede andre planer :)

Nu var det en impulsiv fest vi har valgt at holde og derfor kunne vi ikke have inviteret tidligere, men det ville jeg egentlig ønske, at vi havde gjort, så flere kunne komme med.

Jeg ville sende save-the-date ud 6 måneder før til et bryllup, hvor man rigtig gerne vil have alle med.

0

:o Jamen der er 7 mdr til vi skal giftes... Det er muligt jeg er helt håbløs bagefter men jeg tænker at når det handler om søskende med partnere så skal alle nok komme :)
Jeg synes det er vildt lang tid :) Vi aner endnu ikke hvor vi skal holde festen :) Alle siger vi er ude i sidste øjeblik, men jeg er nu sikker på vi nok skal nå at få standeret en god fest :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Du kan sagtens nå at stable et super godt bryllup på benene, I er ikke ude i sidste øjeblik men vent ikke for længe med at få de store detaljer såsom festestedet på plads, der kan være rift om lige netop jeres ønske-sted selvom vi snakker marts måned jo :)

I behøver jo ikke skrive alle detaljer til jeres gæster nu, det vigtigste er jo bare at få gjort alle opmærksom på at de ikke skal lave andre aftaler på jeres bryllupsdag :)

0

Jeg har kommunikeret ud til en del nu at jeg ikke ønsker polderabend og det er ikke noget der betyder noget som helst for mig  :) Det er mødt med stor respekt :) Jeg er ikke sikker på jeg slipper helt, men eks. en bowlingaften er også ok med mig.
Men dejligt at der er forståelse for det :)

0

56 minutes ago, FrøkenPedersen said:

Jeg har kommunikeret ud til en del nu at jeg ikke ønsker polderabend og det er ikke noget der betyder noget som helst for mig  :) Det er mødt med stor respekt :) Jeg er ikke sikker på jeg slipper helt, men eks. en bowlingaften er også ok med mig.
Men dejligt at der er forståelse for det :)

Hvor er det rart at høre, at omgangskredsen respekterer dit ønske! Og som du selv skriver, så kan man jo sagtens mødes og lave lidt hygge, uden at det behøver blive en abefest. Det er vi heller ikke interesserede i, når det bliver vores tur.

0

Annonce ♥