Sign in to follow this  
Followers 0
bornholmerbrud

inspiration til lille anderledes bryllup

4 posts in this topic

Min h2b friede på vores sommerferie. Vi havde snakket om et bryllup næste forår, men nu er jeg gravid og jeg vil meget gerne giftes inden vi står med en baby.

Det skal ikke koste alverden og jeg er ikke til stor fest og traditioner.

Vi ved ikke helt hvor mange vi vil invitere men vi snakker nok under 20. Jeg vil bare gerne have en hyggelig dag. Hvis det havde været sommerbryllup vi snakkede, havde det nok været en lille gril have fest. Men nu bliver det efterår. Måske hjemme, men hvad serverer vi og hvordan undgår vi at det bliver suppe, steg, is kedeligt... er der nogle der har gode kreative ideer??? kan faktisk ikke helt overskue det.

0

Annonce ♥

Tillykke med frieriet :) 

Hvad plejer I at gøre når I inviterer større antal gæster hjem på middag, jeg tænker det vel ikke behøver afvige voldsomt fra det. Hvis jeg skulle holde bryllup uden stor fest og traditioner, så ville jeg enten invitere hjem til en god middag, I kan jo få leveret noget lækkert mad udefra og toppe middagen med noget ekstra lækkert vin. Eller jeg ville invitere ud på restaurant. 

Og så bestemmer I jo selv, hvilke traditioner I vil tage og bruge til brylluppet, I kan jo sagtens danse brudevals og have bryllupskage selvom I ikke laver kysserunder og slår på tallerkenerne - I vælger selv hvor meget og hvor lidt der skal være.

0

Enig - Der er ingen der siger at en bryllupsdag nødvendigvis skal indbefatte fest og dans til den lyse morgen. Det kan også være en hyggelig middag for de allernærmeste. Hvis man ser bort fra festsange og visse indslag så er det de også de færreste af de bryllupsmiddage/bryllupsfester jeg er ude til som jeg vil betegne som suppe, steg og is og som Ki også skriver er det jo op til jer hvad I vil have og hvad I ikke vil have. Oplever også af og til brudepar hvor man tydeligt kan fornemme at de ikke er til kysserunder m.v. og det kan gæsterne som kender jer i forvejen også. Ellers er det bare at ignorere det.    

0

I kan også have vielsen tidligt og så invitere på brunch efterfølgende. Så bliver det lidt anderledes end et almindeligt bryllup, ingen supper-steg-is og super hyggeligt og uformelt. Helt perfekt til et lille selskab.

Ellers kunne en buffet med noget tapas-agtigt måske være en idé :)

0

Annonce ♥