missmt

Lokale

10 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg er ny her, og er så småt begyndt at tænke over lokale til vores bryllup i 2019.

Vi vil gerne have er lokale til min. 80 personer, hvor det også er muligt at have egen forplejning med. :-) 

Vi bor i Stenløse - det ville være fedt med et lokale der ligger max en times kørsel derfra. 

Kan i anbefale noget? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger links til flere feststeder og lokaler på vores hjemmeside http://diskobil.dk/profil/referencer.htm men enig med Martin. Med 1 times kørsel fra Stenløse er der rigtig mange muligheder.

De mest nærliggende er nok:

Jørlunde Forsamlingshus 
Slagslunde Forsamlingshus (som nævnt ovenfor)
Odd Fellow Frederikssund

Men følgende kunne måske også være relevante:
Nøddebo Kro udenfor Hillerød (hvor I kun lejer lokalerne) kunne være en mulighed men der er vidst sket noget med priserne.
Havarthigården i Holte (undersøg sluttidspunkt - der er lidt "tummult" med det)
Damgården i Helsingør
Vejby Forsamlingshus
Laden i Blovstrød

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender godt til Slagslunde forsamlingshus. Jeg synes bare det er gammelt og slidt - gad virkelig godt et lyst og flot lokale - og gerne i flotte omgivelser. Jeg tænker det vil kræve et kæmpe stykke arbejde at gøre det forsamlingshus lyst og hvidt - hvis det gir mening? :-) Ærgerligt at så mange forsamlingshuse er så slidte :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, missmt said:

Ærgerligt at så mange forsamlingshuse er så slidte :/

 

Der er faktisk rigtig mange forsamlingshuse som i dag fremstår både moderne, lyse og indbydende. Desværre finder man dem mest på Fyn i Jylland og ude i provinsområderne som ikke er København og Nordsjælland. Dertil kommer at udviklingen desværre er gået i retning af at flere og flere forsamlingshuse er begyndt at køre festpakker så man skal købe kuverter m.v. (egentlige festløsninger) på stedet.   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, missmt said:

og  dem der ikke er slidte, koster rigtig meget uden mulighed for selv at medbringe forplejning :-)


Det kan der være noget om men for min del - og sikkert også Martins  mfl.s - er der tale om steder hvor man har været flere gange og der overraskes man ofte over hvor meget brudeparrene (måske mest brudene) har fået ud af lokaliteter som "på papiret" er slidte og kedelige.  Men jo det er en jungle og det er svært at gøre et mørkt forsamlingshus lyst og hvidt + det koster knofedt og tid at lave disse kreative indretninger.

Når du taler om noget der er lyst og hvidt kunne I kigge på festsalen i Hillerød men efter at have haft folk deroppe og spille er det min fornemmelse at det hører til i den kategori som koster rigtig meget hvor man skal betale ekstra for det ene og det andet.   
Kirkehavegaard i Allerød (hjembyen) kunne også være en mulighed.


Det her billede som jeg lige fandt på min "Facebook - dagbog" er faktisk fra hhv. festsalen og Kirkehavegaard (9/9 2017) og taget inden det gik løs begge steder (og inden vi lige fik ordnet det sidste kabelføring og fik trukket stativerne lidt tilbage). De højtalere man kan se på det første billede havde brudeparret betalt 1.800 kr. for at leje, selvom lyd og lys jo er en del af det vi kommer med, fordi det var et krav at man brugte dem der var på stedet (Festsalen). Vi lavede også et hvidt setup der men højtalerne var ikke ligefrem hvide som bruden havde fået forståelsen af hvorved det faldt lidt til jorden.

 

kirkehavegfestsalen.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde vores bryllup i Nordic Park i Græsted. Det er ca 50 minutters kørsel fra Stenløse.

http://www.nordicpark.dk/

Festlokalet Valhalla ligner et vikingelanghus, jeg kan ikke huske hvor mange der er plads til, men vi skal være 90 og det er der i hvert fald plads til..

På stedet står man selv for festen, og der er industrikøkken, ingen proppenge, man må feste hele natten og der er overnatningsmuligheder på stedet.

Hvis det er et sommerbryllup er der også et udendørs amfiscene, hvor man kan blive gift, ellers så vier Blistrup kirke gerne udefra kommende og ligger ca 200 meter derfra.

Derudover har man ene råderet over stedets 32 ha, så der vil ikke være andre selskaber.

Det koster 18500 for en weekend fra fredag til søndag.

Der er åbent hus torsdag den 19/10-17 fra 10-17.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det må du meget gerne :thumbsupsmileyanim:

Og når nu du skal der op og spille må du meget gerne komme med en tilbagemelding på, om der er noget vi skal være opmærksomme på i forbindelse med musikken. Vi er ikke faste på om det skal være dj eller band, men havde tænkt at opstillingen skal være ved endevæggen modsat biopejsen foran den store dobbeltdør. Det bliver om vinteren og vi laver en "backdrop" så man vil ikke blive generet af lys derfra eller folk der vil den vej ud. Hvor meget plads tror du vi skal afsætte, hvis man tæller ud fra søjlerne i siden?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Martin.

Tak for de fine billeder. Dejligt at du er begejstret for stedet. Vi er også meget glade for vores valg af bryllupslokale.

Jeg kan se du havde placeret dig ude i det ene hjørne, vores tanke var at musikken skulle stå foran døren, men måske vi skal genoverveje vores valg.

Vi hælder også selv mere imod DJ nu, da bandet fyldet meget og er ret så dyrt. Det jeg har fundet af priser på et band er det samme for et par timer, som man giver en DJ for en hel aften.

Mvh Mette - Gliridae

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men hvorfor ikke fokusere på det man selv kan og det produkt man selv tilbyder fremfor at hævde sig på andres bekostning :) Jeg medgiver at der i de senere år er skudt mange såkaldte diskofabrikker op hvor "firmaet" mere er en anonym hjemmeside end det er et egentligt firma med en egentlig linje ligesom nogle DJ's har mange "kasketter" på. Men dem om det og jeg vil heller aldrig gå så langt som til at sige at de - generelt bruger uerfarne DJ's. Men der er faktisk flere firmaer inkl. vores eget som kun bruger egne faste folk og som også betaler dem en fornuftig hyre. At vi ikke her taler "pengemaskiner" illustreres jo netop af at vi selv tilbyder komplete løsninger med op til 12 timers musik til en grundpris på 6.000 kr. hvor der så kan komme kørsel til og vi spiser ikke vores folk af med 2.500 kr. om det så er med eller uden anlæg. :)   Nu vi taler om anlæg så vil de fleste DJ's inkl. mig selv klart foretrække at køre med sit eget - dyrt betalte - gear og gør det også medmindre det er et krav på stedet at man skal bruge deres lydgear hvilket man af og til er ude for.  

Naturligvis er bands dyrere. Hvor vi kommer én mand kommer de typisk 4-6 mand og ofte har de også en lydmand med. Dertil kommer at bands fylder mere og det er derfor ikke alle steder der er lige velegnet til bands. Et alternativ til det eller en DJ kunne så også være en duo eller en trio. De spiller bare sjældent lige så lang tid :)   

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer